Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cissy schreef:Zijn die silica bolletjes niet giftig voor katten? meen dat eens op een kattensite te hebben gelezen.
Ik heb Sanicat Ultra die roze zakken (voorheen Kittyfriend Ultra) gebruik het al jaren en naar volle tevredenheid, prijs is ook leuk omdat ik het bij de Sligro haal voor iets van 5,50 per zak van 15 liter. Is klontvormend en ruikt zelf nergens naar.
Alle andere gritsoorten en dan vooral houtkorrels werden hier compleet afgekeurd door de katten.
Ik haal dan altijd 10 zakken tegelijk want met drie katten komt dat wel op. Is wel zuinig in gebruik
Tuhan schreef:dan komt die troep er hier écht écht nooit meer in. Mijn honden dineren regelmatig uit de kattenbak(mag niet uiteraardMijn hond heeft in een stoute bui de kattenbak eens leeggegeten. Gevolg een operatie omdat de sillicagel alle vocht uit haar darmen had getrokken en dit veroorzaakte dus een verstopping.
) Sani schreef:jorretje schreef:Wij hebben 2 katten en 2 bakken met verschillende vulling.
Een open PeeWee met houtkorrels (daar plassen ze op), bij het PeeWee systeem heeft 2 bakken in elkaar, de bovenste heeft gaatjes, waardoor de uit elkaar gevallen nat geworden korrels naar beneden vallen, naar de bak eronder.
Als je bij houtkorrels wil blijven, dan ik deze echt aanraden, omdat je dus onderste bak dus makkelijk kunt legen en zo de plasjes er wél uit kan schappen.
Verder hebben we een 'normale' dichte bak met catsan, voor de grote boodschap. (Hebben ook verscheidene andere merken gehad, maar deze vinden ze t fijnst en ze krijgen er geen rode pootjes van).
Ik verschoon de bakken 1x per week. Bij de PeeWee is dat alleen de onderste bak leeg gooien (ontzettend zuinig in gebruik dus), bij de nadere bak gewoon omkeren in een vuilniszak. Heb ook wel een poos regelmatig geschept, maar dit bevalt beter.
Ik heb gegoogled op peewee en het lijkt mij een mooi systeem!
Moet je perse hun eigen houtkorrels gebruiken of gebruik je een andere soort?