Damned schreef:Wow, wat zijn sommigen onverdraagzaam. Een kat is niet hetzelfde als een hond of een konijn. Die kan je niet zomaar binnenhouden of zeggen waar hij wel of niet mag lopen.
Is dit een ding hier in Nederland? Want hier is het in ieder geval normaal dat de meeste katten (behalve de dure raskatten) mogen gaan en staan waar ze willen. En wij hebben nooit last van hen.
Wat zou je anders doen met straatkatten of katten die enkel buiten eten krijgen van mensen en voor de rest wild zijn? Wie is er daar dan verantwoordelijk voor?
En sorry, maar als je zegt dat je die het liefst naar het dierenasiel zou brengen (als je ze al ooit zou kunnen pakken) vind ik niet echt dat je een dierenliefhebster bent
Nee... dat jij vind, dat een kat niet hetzelfde is als een hond of een konijn, is jou mening.
Met die mening ben ik het niet eens.
Jij als baas bent verantwoordelijk dat anderen geen last hebben van jou dieren. Denk aan geluidsoverlast of stank overlast.
Dan ben ik maar geen dierenliefhebster, zoals jij dat beschrijft. Maar ik vind, dat alle dieren, ten alle tijden gelijnd moeten zijn (honden) of op eigen grond horen te lopen. Met of zonder omheining.
Edit:
Je laatste zin klopt niet.
Van mij mogen ze die regel gaan maken!
Dat alle dieren die niet op eigen grond lopen, of achter een hek of omheining, gewoon opnemen en in het asiel er mee.
Dát is wat ik schreef.