Kat van buren komt in onze tuin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:55

Damned schreef:
Wow, wat zijn sommigen onverdraagzaam. Een kat is niet hetzelfde als een hond of een konijn. Die kan je niet zomaar binnenhouden of zeggen waar hij wel of niet mag lopen.
Is dit een ding hier in Nederland? Want hier is het in ieder geval normaal dat de meeste katten (behalve de dure raskatten) mogen gaan en staan waar ze willen. En wij hebben nooit last van hen.

Wat zou je anders doen met straatkatten of katten die enkel buiten eten krijgen van mensen en voor de rest wild zijn? Wie is er daar dan verantwoordelijk voor?
En sorry, maar als je zegt dat je die het liefst naar het dierenasiel zou brengen (als je ze al ooit zou kunnen pakken) vind ik niet echt dat je een dierenliefhebster bent :n

Nee... dat jij vind, dat een kat niet hetzelfde is als een hond of een konijn, is jou mening.
Met die mening ben ik het niet eens.

Jij als baas bent verantwoordelijk dat anderen geen last hebben van jou dieren. Denk aan geluidsoverlast of stank overlast.

Dan ben ik maar geen dierenliefhebster, zoals jij dat beschrijft. Maar ik vind, dat alle dieren, ten alle tijden gelijnd moeten zijn (honden) of op eigen grond horen te lopen. Met of zonder omheining.

Edit:

Je laatste zin klopt niet.

Van mij mogen ze die regel gaan maken!
Dat alle dieren die niet op eigen grond lopen, of achter een hek of omheining, gewoon opnemen en in het asiel er mee.

Dát is wat ik schreef.
Laatst bijgewerkt door maralyn op 22-07-15 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:56

En dat is dus onzin Damned, ook katten kunnen je in eigen tuin houden en beperken. Dat gelul over dat je katten niet in je eigen tuin kan houden is bullshit. En dat is pas onverdraagzaam, dat je voor je eigen gemak maar even vergeet wat voor overlast katten kunnen bezorgen.

Het feit dat mensen hun dieren plat laten rijden op de weg dat zijn pas mensen die geen dierenliefhebbers zijn, niet de mensen die het dier naar het asiel brengen omdat eigenaren geen verantwoordelijkheid nemen.

UhNee

Damned schreef:
Wow, wat zijn sommigen onverdraagzaam. Een kat is niet hetzelfde als een hond of een konijn. Die kan je niet zomaar binnenhouden of zeggen waar hij wel of niet mag lopen.
Is dit een ding hier in Nederland? Want hier is het in ieder geval normaal dat de meeste katten (behalve de dure raskatten) mogen gaan en staan waar ze willen. En wij hebben nooit last van hen.

Wat zou je anders doen met straatkatten of katten die enkel buiten eten krijgen van mensen en voor de rest wild zijn? Wie is er daar dan verantwoordelijk voor?
En sorry, maar als je zegt dat je die het liefst naar het dierenasiel zou brengen (als je ze al ooit zou kunnen pakken) vind ik niet echt dat je een dierenliefhebster bent :n

Ben ik het wel mee eens... Ik snap dat het vervelend is om kattenpoep in de tuin te hebben... Maar om een kat die gewend is buiten te lopen ineens binnen te houden of alleen in de tuin vind ik echt not done.
Volgens mij is er ook een prima en makkelijke oplossing voor dit probleem: namelijk de opening dichtmaken waardoor de kat naar binnen komt met behulp van de katteneigenaren.

Vero

Damned schreef:

Eens!

Plus dat er een gat zit bij JOU waardoor de kat erdoor heen kan, en dat de kat er dan door heen gaat is dan jouw probleem.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:57

Amandavd schreef:
En dat is dus onzin Damned, ook katten kunnen je in eigen tuin houden en beperken. Dat gelul over dat je katten niet in je eigen tuin kan houden is bullshit. En dat is pas onverdraagzaam, dat je voor je eigen gemak maar even vergeet wat voor overlast katten kunnen bezorgen.

Het feit dat mensen hun dieren plat laten rijden op de weg dat zijn pas mensen die geen dierenliefhebbers zijn, niet de mensen die het dier naar het asiel brengen omdat eigenaren geen verantwoordelijkheid nemen.

Ja, ik haat mijn kat zó erg dat ik hem lekker de vrijheid geeft die mijn kat gewend is.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:57

Dan sta je vrees ik toch aardig alleen in je mening. Hoeveel katten lopen er los en vrij rond in ons land en lopen in tuinen die niet aan hun bazen behoren? En hoeveel honden lopen er los en vrij rond in ons land en lopen in tuinen die niet aan hun bazen behoren?

Het is een stuk makkelijker voor jezelf als je er gewoon mee dealt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:58

Damned schreef:

Dus omdat je de stront, de kapotte planten, het gemiauw en de eventueel meegebrachte vlooien niet in je tuin wilt hebben, ben je geen dierenliefhebber?

En ja, straat en zwerfkatten mogen naar een asiel gebracht worden. Daar zijn asiels o.a ook voor.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:58

Prima Besen dat er een gat zit, waar die kat door kan.
Maar dat neemt niet het probleem in de voortuin weg??

Tenminste, de oorzaak neemt het niet weg.
Ik kan er wel voor zorgen door bewegeningssensoren dat de kat er niet meer bij kan komen, en daardoor een naar geluid hoort, of een spray of water.

Maar ik vind, voor alle katten eigenaren, dat je het bij de oorzaak moet aanpakken.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:59

Ik heb afgelopen weekend mijn tuin weer afgezet. Ik ben verhuisd dus moest t weer afzetten. Ik was voor 144 euro helemaal klaar. Gewoon stroomdraad aan de bovenkant gehangen, mijn tuin is 18 meter lang en 5,5 breed. Zoveel hoeft t dus niet te kosten om geen overlast te veroorzaken.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 14:59

_Anneruth schreef:
Dan sta je vrees ik toch aardig alleen in je mening. Hoeveel katten lopen er los en vrij rond in ons land en lopen in tuinen die niet aan hun bazen behoren? En hoeveel honden lopen er los en vrij rond in ons land en lopen in tuinen die niet aan hun bazen behoren?

Het zou ook een stuk makkelijker zijn, als iedereen zijn dieren op eigen grond hield!
Was het probleem ook opgelost!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:00

maralyn schreef:

Ik kan er wel voor zorgen door bewegeningssensoren dat de kat er niet meer bij kan komen, en daardoor een naar geluid hoort, of een spray of water.

Maar ik vind, voor alle katten eigenaren, dat je het bij de oorzaak moet aanpakken.

Ooh de voortuin... Wat kan ik goed lezen zeg :')

Je hebt van dat spul.. Iets van korrels. Vinden katten niet lekker en dan komen ze je voortuin ook niet meer in!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:00

Ik blijf mij echt verbazen over de kortzichtigheid van sommige mensen.
Een kat ineens binnenhouden is ook zielig. Ze moeten gewoon vanaf het begin niet buiten de tuin komen. Zijn ze niet anders gewend. Is er ook geen probleem. Maar hoe deze overlast ineens het probleem van TS kan worden snap ik al helemaal niet.

Je zou er bijna een hond van gaan kopen en die lekker in ieders tuin laten schijten. Dat vind iedereen wel raar. Maar een kat is ineens anders. Dat verschil zie ik dus echt niet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:01

BeSen schreef:
maralyn schreef:

Ooh de voortuin... Wat kan ik goed lezen zeg :')

Je hebt van dat spul.. Iets van korrels. Vinden katten niet lekker en dan komen ze je voortuin ook niet meer in!

Was het maar, dat het hielp!
Heb van verschillende merken in de kast staan, en bij zijn allemaal graven ze er doodleuk doorheen en poepen ze alsnog.

Maar de bewegingssensor houd ik wel in gedachten, wat ik in het begin al zei :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:01

UhNee schreef:
Amandavd schreef:

Ja, ik haat mijn kat zó erg dat ik hem lekker de vrijheid geeft die mijn kat gewend is.

Je vindt het blijkbaar niet erg dat het dier dood gereden kan worden, vergiftigd kan worden, doodgeschoten kan worden etc... Dus dat smoesje van lekker de vrijheid geven gaat het bij mij niet redden.

Anneruth, of je leest niet goed of je hebt oogkleppen op, er zijn genoeg mensen die mijn mening delen, ook in dit topic.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:02

Katten mogen niet gaan en staan waar ze willen.
Ze mogen onbeheerd op openbaar terrein begeven, niet zomaar op privéterrein.

De katteneigenaar blijft aansprakelijk voor schade en moet bij (ernstig) overlast zelf maatregelen treffen.

Wij hadden schrikdraad op de schutting gemonteerd waardoor (later ook) onze katten in de tuin bleven en andere katten er niet in konden.
Dit moesten wij doen omdat andere katten onze cavia's te pakken had gehad en er 1 zo brutaal was om binnen te komen en eten van het aanrecht af te jatten, in de box ging liggen enz.
Baasje van de kat wilde ons aanklagen omdat deze kat nu stroom had gekregen op de schutting want dat was dierenmishandeling.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:03

Palmera schreef:
Damned schreef:

Dus omdat je de stront, de kapotte planten, het gemiauw en de eventueel meegebrachte vlooien niet in je tuin wilt hebben, ben je geen dierenliefhebber?

En ja, straat en zwerfkatten mogen naar een asiel gebracht worden. Daar zijn asiels o.a ook voor.

Je mag doen wat je wil, maar ik gun geen enkele hond of kat het asiel...

Als een paard een hele dag op stal staat is het kot te klein, maar een kat hoort opgesloten binnen of in een kleine tuin? Nee, een kat hoort buiten in vrijheid. Zeker als hij dat al zijn hele leven gewoon is.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:04

Ik snap heel goed de frustratie van de ts!

Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Alle buurtkatten komen bij mij in de tuin.
Ze springen zelfs in mijn kippen/konijnenren. Hier heb ik ondertussen dus maar een net overheen gespannen. Maar het is de vraag of mijn kipjes er nog zijn als ik thuis kom. Er lag vanochtend vroeg al een kat op de loer toen ik ze uit het nachthok liet. Het wegjagen van de kat helpt niet, hij komt gewoon terug.

Twee katten wagen het ook om naar binnen te komen als er een raam of deur openstaat. Dan ben ik echt niet vriendelijk met ze weer naar buiten bonjouren. Maar dit betekend wel dat ik altijd moet opletten als er iets openstaat. Toen het een paar weken geleden zo heet was liet ik 's nachts mijn dakraam open en zat ik dus 's nachts met een vreemde kat op bed!!

Plus ik vind het erg onplezierig dat als er honden op bezoek komen (van vrienden/familie) deze gelijk met de snuiten alle kattenstront opgraven.

Nu loopt mij eigen (dure ras-)kat ook gewoon buiten, maar binnenkort komt er een schutting en dan kan ie ook nog enkel in mijn tuin. Mijn kat springt (nu) gelukkig nog niet zo hoog, maar de buurtkatten helaas wel. Ik zal ook zeker ervoor waken dat mijn kat geen overlast veroorzaakt. Voel mij dan echt ongemakkelijk.

Ik ben absoluut niet tegen katten, maar mensen met katten zijn zich, naar mijn mening, niet volledig van bewust wat hun kat kan veroorzaken aan overlast.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:05

Oeeh damned, daar sla jij de plank even mis.

Een paard op weiland, staat achter omheining.

Ik zeg ook nergens dat katten binnen, in huis moeten.
Maar in iedergeval, niet van het terrein af!

Amandavd

Re: Kat van buren komt in onze tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:06

Katten horen niet in de vrijheid, dat is gemakzucht van de baas. Katten kunnen zich prima vermaken binnenshuis of in eigen tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:06

Palmera schreef:
Damned schreef:

Nou dit inderdaad, er was pas ook nog een topic waarbij katten van iemand anders gewoon het huis binnenkwamen, toen kwamen er ook reacties dat je dan maar gewoon de deur dicht moeten houden. Ja, hallo, moet je dan je hele huis en tuin afsluiten omdat je geen katten in je huis/tuin wilt hebben? Ik ben zelf zwaar allergisch voor katten(keel gaat er dicht van zitten, hele erge traanogen ect) dus ik vind het dan echt heel vervelend als er andermans katten rond en in mijn huis gaan zitten, maar ik ga geen fortuin uitgeven omdat andere hun beesten niet bij zich houden. Echt, ik vind katten leuke beesten hoor, maar door mijn allergie en schade die zie in mijn tuin aan kunnen richten hoef ik ze niet op mijn erf te hebben.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-15 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:07

@Damned: toch is het aantal paarden dat zonder begeleiding de tuin van de buren binnenloopt om te schijten minder groot dan het aantal katten. Dàt is het verschil.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 15:09

Het probleem is ook, dat ik het gevoel heb, dat er maar steeds meer katten komen.
De kleuren en aftekeningen van de buurtkatten die ik ken, kan ik onderhand wel dromen.
Maar er komen steeds meer om de hoek.

Onze hond is er nu 3 weken niet meer.
En het begint met 1 kat.
Daar kunnen we wat tegen doen!! Absoluut!

Maar... Uit eindelijk gaan nieuwe katten ook proberen... En dan is het niet maar 1 kat! En die kan wel over de schutting komen!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:10

maralyn schreef:
_Anneruth schreef:

Het zou ook een stuk makkelijker zijn, als iedereen zijn dieren op eigen grond hield!
Was het probleem ook opgelost!

Forget it! gaat je niet lukken...

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:10

IK vind het altijd maar raar, dat wanneer het over katten gaat, de verantwoordelijkheid van het baasje over gaat. Nee maar de katten mogen dit, mogen dat, en deze horen niet in de tuin.... Tja laten we de paarden weides en stallen ook maar weg halen dan... deze horen ook niet achter draad. en ook geen honden meer binnen? en zullen we de vogels ook maar vrijlaten? Want uiteindelijk hoort geen enkel dier achter hekken..... Maar nee als het om een poes/kat gaat dan gelden er hele andere regels.
Ook een poes/kat kun je gewoon thuis in de tuin houden. Zal je alleen je tuin op moeten offeren om er een goede speeltuin voor de poes van te maken. Maar ja Dat wil men niet, dus onder het mom van het is een poes en deze hoort los, mag elke kat vrij zijn om andermans spul te vernielen.

Hier ook hoor. De katten van de buren liggen op onze tuinbanken (met alle haren die wij elke dag kunnen verwijderen...) liggen in de kinderwagen welke onder de carpoort staat. schijten in de zandbak van de kinderen. En woelen alle aarde tussen mijn groente om. Dus ik heb last van dieren van een ander. Maar in plaats van dat de ander me tegemoet komt, moet ik maar slikken en slikken en slikken? Maar owee als je iets doet bij hun o zo geliefde huisdier.

Ik zeg als je echt om je huisdier geeft, zorg je dat anderen geen last hebben van jou dier!.
Mijn hond loopt in de tuin, blaft niet en poept daar waar het hoort, en wordt weer opgeruimd door ons. Mijn paard loopt waar het hoort, en bij buitenritten, poept het in de berm of bos. Gebeurt het eens op straat? stap ik af en schop het aan de kant. Dat is hoe het hoort.

En kun je het dier niet geven wat het nodig heeft? neem het dier dan niet. want losschoppen op straat omdat het dier zoveel ruimte nodig heeft is niet zoals het hoort.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:11

Het is niet omdat een dier op zijn lapje grond blijft hij geen overlast kan veroorzaken. Bij mij in de buurt zit een varkenskwekerij (stank), verschillende hondeneigenaren (lawaai) en heel wat duivenmelkers (stront op mijn dak/was/auto/... Maar ok, die verlaten ook hun domein. Moeten ze die dan ook 24u/24u oplsluiten?)

En toch ben ik dolgelukkig dat ik op het platteland woon. Het is zelfs niet zo dat ik het er met plezier bijneem, het hoort er gewoon allemaal bij. Je leeft nu eenmaal niet alleen, tenzij je je ergens een eiland koopt.