CK88 schreef:Trouwens mensen als jullie even tijd hebben....Erg leuke uitzending over katten/hondenvoer. Zijn meerdere afleveringen. https://www.youtube.com/watch?v=akbhfx7kw3s
jij snapt het
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CK88 schreef:Trouwens mensen als jullie even tijd hebben....Erg leuke uitzending over katten/hondenvoer. Zijn meerdere afleveringen. https://www.youtube.com/watch?v=akbhfx7kw3s
jij snapt het
CK88 schreef:Van mij mogen jullie rustig de discussie voortzetten over wel of geen vers vlees dat vind ik best interessant maar ik ben ondertussen bij een andere DA geweest.
.......Om even terug te komen op de discussie over wel of geen vers, mijn hond krijgt in de ochtend geperste brokken van Luposan, deze bevatten geen granen en rotzooi, geperste brokken verteren hetzelfde als vers vlees (in tegenstelling tot een gebakken brok) en in de avond krijgt hij dan vers vlees van Kivo, rund, pens, kip-rund, vis en paard. Hij glimt je tegemoet, en zit super in zijn vel!
Back Off Topic dan maar weer
Amandavd schreef:18% vlees is ook 18 procent. Dat is gedroogd en ontvet vlees, wat geen bij producten als poten, koppen en ingewanden betreft maar puur het kwaliteitsvlees. Een diervoeder waar hoge percentages vlees op staat bevatten vaak vlees dat niet gedroogd is en waar de helft aan bijproduct in zit.
Ik zeg nergens dat je er geen verstand van hebt, maar je kan de hond van 100 jaar niet vergelijken met die van nu. Dat ze in wezen nog hetzelfde zijn, oke, maar de hond heeft zich in al die jaren door het veranderde leefpatroon wel moeten aanpassen, ook de spijsvertering.
maar wat % betreft is het identiek.geerke schreef:CK88 schreef:Trouwens mensen als jullie even tijd hebben....Erg leuke uitzending over katten/hondenvoer. Zijn meerdere afleveringen. https://www.youtube.com/watch?v=akbhfx7kw3s
jij snapt het

, vind ik het allemaal moeilijker voeren
. Ze krijgen wel 2 x per week vers vlees in de vorm van carnibest uit de diepvries maar met 3 grote honden heb je daar wel een kist voor nodig als je dat alleen wilt voeren. Op de Acana brok hebben ze energie meer dan over, glimmen ze, goede/ weinig ontlasting
.
, haalt het vieze bruin moeiteloos weg. Op het roze flapperoorgedeelte buiten het oor doe ik altijd met baby olie, werkt enorm goed en ruikt lekker hihi geerke schreef:wat is er mis met poten en ingewanden?Als je alleen spiervlees zou voeren krijgt een hond ook tekorten.Brok mist de enzymen die een hond nodig heeft voor een goede vertering...gezonde darmflora is heel belangrijk voor de rest van de gezondheid van de hond.
Kuggur schreef:geerke schreef:wat is er mis met poten en ingewanden?Als je alleen spiervlees zou voeren krijgt een hond ook tekorten.Brok mist de enzymen die een hond nodig heeft voor een goede vertering...gezonde darmflora is heel belangrijk voor de rest van de gezondheid van de hond.
Waarkomt toch die rare steeds terugkomende fabel vandaan dat honden enzymen uit vlees nodig zouden hebben voor hun spijsvertering? Baarlijke nonsens.
Kuggur schreef:geerke schreef:wat is er mis met poten en ingewanden?Als je alleen spiervlees zou voeren krijgt een hond ook tekorten.Brok mist de enzymen die een hond nodig heeft voor een goede vertering...gezonde darmflora is heel belangrijk voor de rest van de gezondheid van de hond.
Waarkomt toch die rare steeds terugkomende fabel vandaan dat honden enzymen uit vlees nodig zouden hebben voor hun spijsvertering? Baarlijke nonsens.
Via PB. Citaat:wat is er mis met poten en ingewanden?Als je alleen spiervlees zou voeren krijgt een hond ook tekorten.Brok mist de enzymen die een hond nodig heeft voor een goede vertering...gezonde darmflora is heel belangrijk voor de rest van de gezondheid van de hond.
Amandavd schreef:Het is kwalitatief geen goed vlees, gewoon een bijproduct waar ze weinig mee doen. Als je dan toch zo graag vlees voert dan ook meteen goed vlees wat kwalitatief waarde heeft. En volgens mij zijn de brokken tegenwoordig zo bewerkt dat ze prima verteerd kunnen worden, en bijdragen aan de vertering.
CK88 schreef:Van mij mogen jullie rustig de discussie voortzetten over wel of geen vers vlees dat vind ik best interessant maar ik ben ondertussen bij een andere DA geweest.
Deze had zelf een labrador en had er ook geregeld last van, zeker als ze het al een keer eerder gehad hebben zijn ze er gevoelig voor. De voedselallergie theorie was volgens hem onzin, dat ziet er ook heel anders uit. Hij dacht ook eerder aan een gist of bacterie. Hij heeft een monster genomen van het oorsmeer, en heeft antibiotica zalf meegegeven, 2 tubes en die moest ik allebei opmaken zodat het ook echt weg is. Ik kan vrijdag bellen voor de uitslag, maar de zalf zal voldoende werken ook voor de bacterie of gist. Hij raadde aan om er verder niet aan te komen op het zalven na, het oor loopt in een haakse bocht je kunt er nooit helemaal inkomen om goed schoon te maken, die rotzooi hoopt zich dan alleen maar op dieper in het oor, waardoor je echt een broedplaats van bacteriën krijgt. Cleaners was hij ook geen fan van, dan kom je er wederom met vocht in. In een vroeg stadium kan dat soms uitkomst bieden om het oorsmeer op te lossen, maar je verstoort wel de hele natuurlijke flora wat op den duur averechts kan werken. Dus als het helemaal weg is zo min mogelijk aankomen, en niet meer kopje onder met zwemmen.
geerke schreef:Kuggur schreef:
voor een goede vertering...ander spul verteerd ook,of komt er onverteerd weer uit.Stukjes hout,steentjes...granen
unamie schreef:Alleen voor de mooie kleine drolletjes zou je al vers vlees gaan voeren![]()
Het hele nest is nooit nooit aan de diaree geweest en heeft mooie donkere ontlasting
Van brokken krijgen ze vooral licht grote hopen en dat ook nog vaker per dag
Onze Golden heeft ook altijd vers vlees gehad met rijst: vooral kip, lam en rund. Hij kreeg in zijn jongere jaren in de ochtend nog een klein schepje Bento Kronen. De laatste jaren hielden we het vooral op vers vlees, zodat hij het makkelijker kon opslobberen.
Hij is altijd prachtig op gewicht geweest, had een schitterende volle vacht en was tot zijn allerlaatste adem (op een respectabele 16 jaar) vrolijk en alert. Ik ben er zeker van dat dat verse vlees daar een heel groot aandeel in heeft gehad. Lekker voeren dus!
unamie schreef:Alleen voor de mooie kleine drolletjes zou je al vers vlees gaan voeren![]()
Het hele nest is nooit nooit aan de diaree geweest en heeft mooie donkere ontlasting
Van brokken krijgen ze vooral licht grote hopen en dat ook nog vaker per dag
geerke schreef:hoe wil jij iets verteren zonder enzymen?Dat is voor zoogdieren onmogelijk...
Met een goede vertering bedoel ik optimaal.

geerke schreef:Typisch geval van de klok horen luiden maar zich niet op dezelfde planeet als deklepel bevinden.hoe wil jij iets verteren zonder enzymen?Dat is voor zoogdieren onmogelijk...
een heel groot deel van de oorproblemen worden door allergie veroorzaakt (en ja daar zit ook voedselallergie bij), volgende nieuwtje is dat er tegenwoordig resistente bacterien voorkomen in de oren (en dus terugkerende infectie en onvoldoende resultaat na behandeling), dus zalfjes kun je eigelijk beter niet als eerste optie gaan gebruiken. Dermatologen gaan juist wel met oorreinigers spoelen, omdat je daarmee een groot aandeel gisten uit het oor spoelt en die juist heel vaak voorkomen en last veroorzaken, vaak in combi met een ontstekingsremmer (oor is immers huid). Als dit alles niet werkt, dan een kweek nemen en testen voor welke antibiotica de bacterie gevoelig is en alleen dan antibiotica inzetten.