Kitten houd niks binnen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Kitten houd niks binnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 21:50

Uiteraard :) ik was tijdens het consult ook met sunrise aan het communiceren.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:53

En was het niet erg dan dat het beestje hiermee ontvlooid is? En mag je dan meteen alweer wat anders geven?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 21:55

Ze zei dat advantage vaak niet goed werkte, maar ik heb van hen de pipet meegekregen met mededeling dat ik het morgen mag toedienen, dus neem aan dat dat wel goed zit. Ik ga mijn poes ook ontvlooien, maar ik ga dat doen met een half jaar injectie en tabletten, werkt naar mijn mening beter, ook al is het duurder. Heb een jaar geleden een vlooienplaag gehad en het was vreselijk, eenmaal die injectie en pillen en het was zo goed als voorbij.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 22:16

Ze is net uit zichzelf uit haar reismandje gegaan en heeft ook al lekker lopen spinnen. Ginger vind het vreselijk dat ze niet bij sonic kan zijn :(:) maar sonic zit natuurlijk vol vocht dus dat moet eff goed verspreiden.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:18

Wat de rest van Bokt ook zegt, deze katjes hebben het sowieso beter dan waar ze geboren zijn. Niet alles was even handig, maar alles is beter dan dood, nietwaar?

Dat lifaya ondanks de hoge kosten alsnog naar de DA gaat, vind ik toch echt een teken dat ze om dit beestje geeft. Soms gaat het allemaal niet zo als je gewild had, maar moet je het toch maar doen met wat je hebt.

Ik word altijd zo naar van alle 'oeps kittens' overal die moeten worden opgevangen. Mensen doen zo hun best om deze beestjes te helpen en dan zijn er nog mensen die hier niks om geven en hun poes lekker buiten laten lopen zonder die te laten castreren. Arme beesten worden massaal de nek omgedraaid of verzopen :(

Ik zeg, jullie zijn beiden geweldig +:)+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 22:22

Toch fijn dat er toch nog begripvolle reacties naar ons toe zijn. Het is zo rot allemaal, je gunt elk beestje een fijn huisje natuurlijk!

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:32

Die vlooienpoep hoeft niet te betekenen dat ze nog vlooien heeft, die poepjes kunnen er gewoon nog opzitten.

Je mag maar 1x per maand ontvlooien trouwens! En Advantage werkt bij mij altijd prima, dus ik zou echt niet zo kort achter elkaar ontvlooien. Zeker omdat ze al een (lichtjes té) hoge dosis vlooiengif hebben gehad.

Goed dat je bent gegaan, lifaya! Hopelijk komt het goed. Ik ga nu uit, ik hoop morgen een positieve update te kunnen lezen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 22:36

Ik zal haar morgen idd even goed kammen, we zagen idd vlooienpoepjes maar wel dusdanig veel dat het onmogelijk is dat er geen vlooien meer zijn. Ze is in elk geval wakker en was lekker aan het krijsen. Slokje water genomen. Ginger wil het liefst de hele tijd bij haar zitten

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:19

Ik denk dat de darmpjes/ maag even vreselijk van slag zijn geraakt door de vele veranderingen in korte tijd. Wat een onverantwoordelijke mensen waar ze vandaan komt!!
Ik heb vaak te maken met extreem jonge kittens zonder moeder hier, en uiteindelijk toch ook veel moeilijke gevallen er door heen gesleept. Mijn ervaring is dat kittens ook wel weer veel kunnen hebben uiteindelijk. Zo te lezen gaat het nu iets beter?? Ik hoop dat het zo blijft gaan!

Stronghold heb ik goede ervaring mee overigens en het ontwormd ook nog, dat is helemaal fijn.
Laatst bijgewerkt door picobello op 18-07-15 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:22

Vocht onder de huid werkt goed, hoor. Ik heb het ook met mijn Pucky gehad toen hij nog een heel klein kitten was. Na het knorren wat ze net liet horen, heb ik het idee dat het wel goed gaat komen met Sonic. Inderdaad even goed kammen, als het kan in een badkuip of teiltje of zo. Je doet het echt super!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 23:34

Ze heeft bij de kliniek ook een kittenpakketen mee gekregen van RC, dat natvvoer is behoorlijk goed te verteren dus ik hoop dat ze dat gaat eten! Ginger vind het iig vreselijk lekker terwijl die normaal geen natvvoer mot xD

Ze is nu weer echt moe, ik twijfel nog of ik niet gewoon op de bank ga slapen en sonic de gehele slaapkamer laat gebruiken. Heb het reismandje iig vol met handdoekrek gedaan en ging ze lekker in liggen

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:39

Dan is het misschien beter dat je haar in het mandje laat en dan zelf ook probeert te slapen. Af en toe vannacht even kijken hoe ze het doet. even checken. Bakje voer en water er dan bij zetten. Je kan dan goed in de gaten houden of zij wat gegeten heeft. Snap je? Je kan dan altijd nog besluiten dat als je het niet vertrouwt, je toch op de bank gaat slapen en haar meer ruimte geeft.

Succes en welterusten!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 05:00

Ze had nog niet gegeten maar wel al gepoept en geplast tot net! Ginger was de hele tijd aan het krijsen voor de deur en sonic die lag maar stil op het voeteinden van mijn bed (wou ze zelf) en heb Ginger maar even binnengelaten. Alsof er een knop omging werd ze heel actief, piepen, rondlopen, spinnen! Ginger wil uiteraard het voer opvreten, want zo een kreng is het wel, begon sonic ook meteen te vreten aan het natvvoer! Dus ze heeft haar eetlust terug! *\o/* nou hopen dat het zo goed blijft gaan! Dankzij Ginger is ze weer opgewekt hihi. Ze probeerd nu alleen bij Ginger te drinken en ja.... Dat stelt ze niet op prijs :=

Edit. Ze is al aan het rondspelen! Weer hapje gegeten en slokje gedronken. Ga Ginger er wel weer uitgooien want wil nog iets slapen

Dannon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 06:37

(Hiep hiep hoera, goed nieuws! Stille meelezer; maar wil ook even kwijt dat ik vind dat jullie het fantastisch doen )

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 07:34

Wat fijn! En nu duimen.

Misschien kan je nog wat wrijven over het buikje.
Zoals de moeder vaak nog doet.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 08:30

Heel fijn dat het beter gaat!
Lang geleden haalden wij twee kittens (poes & kater) uit het asiel. Die waren drie maanden, dus stukken ouder dan die van jou. Maar toch kreeg de poes na een kleine week een darminfectie. alles overgeven en toen ook niet meer eten en drinken. De DA die bij het asiel hoorde zei dat het wel zou overgaan en gaf een oraal anti-braakmiddel mee, dat er natuurlijk gewoon weer uit kwam. Na nog een dag lag ze alleen nog maar in een hoekje. Naar een andere DA, die inderdaad veel vocht, en antibiotica toediende en zetpillen tegen de misselijkheid. Die zei ook dat we niet veel langer hadden mogen wachten, want dan was het te laat geweest.

Het heeft even geduurd, maar ze is helemaal opgeknapt. Ze is anderhalf jaar geleden overleden; ze is bijna 18 geworden. (De kater die we toen ophaalden is er nog en is nu 19).

Hopelijk gaat het verder nu goed. Fijn dat je zo snel hebt ingegrepen! Jonge dieren die ziek zijn is altijd heel zorgelijk.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 09:40

Ik had Ginger weer verwijderd uit de slaapkamer om te gaan slapen, de kleine op het voeteinden gezet en die heeft zich niet meer verroerd. Ginger zojuist weer binnen gelaten en ze leefde weer helemaal op en Ginger haar weer wassen, soms wat lomp maar ze vinden elkaar echt leuk! Ze probeert nog steeds te drinken bij Ginger :=

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:54

Oh, wat super!! Ginger weet wat ze moet doen. En dat ze wil drinken is natuurlijk te begrijpen... Gelukkig vind Ginger dat ook niet goed. De moeder zou op een gegeven moment ook een halt toeroepen, dus zo vreemd is dat niet. Echt super dat ze weer heeft gegeten (en binnen gehouden) en dat ze weer zo lekker opleeft. Goed dat je Ginger er toch bij hebt gelaten, hoor. Nu lekker kammen en tutten met de dames. :j

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:00

Het broertje van Ginger vind het lekker als er aan zijn tepels word gezogen :=

Die gaat op zijn rug ervoor liggen :=

Ben blij dat het allemaal weer goed is! Broertje heb ik vanmorgen gekamd en daar kwam amper iets vanaf. Dus misschien is het allemaal in combinatie voor Sonic gewoon even teveel geworden :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 12:21

Ginger laat het nu ook toe dat "drinken"
Maar ik heb sonic gewogen en ze weegt nu weer 575 gram! Dankzij het vocht wellicht, maar ben er blij mee! Ik ga haar iig dagelijks wegen nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:30

Goed bezig Lifaya! Als ze zich beter voelt met Ginger er bij, dan er idd lekker bij laten. Ginger geeft dan zelf haar grenzen aan en een stukje opvoeding mee.
Ik was hier een beetje huiverig om de andere poes bij de kittens te laten, maar mama Gipsy geeft ook heel goed haar grenzen aan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 12:32

Ja het is echt duidelijk dat Sonic veel waarde hecht aan haar aanwezigheid. Zolang het er niet te wild aan toe gaat mag Ginger er gewoon bij blijven. Over uurtje komt het potentiële baasje kijken, hij is nu al verliefd op Sonic dus ik ben heel beneiuwd haha. Denk dat ze wel zijn hart verovert, ze is zo ontzettend klein en schattig xD

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:33

Houdt ze inmiddels haar eten weer binnen? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 12:42

Ik heb haar niet meer zien kotsen, maar zegt niks, want het is zo een nette dame dat ze gewoon kotst op de bak :+ maar ik houd haar gewicht gewoon goed in de gaten. Ik geef haar om 6 uur nog een spuitje kittenmelk, gewoon als extra.ze heeft dus al wel wat natvvoer gegeten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 12:47

Zo liggen ze nu

Afbeelding