Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:28

Heftig wel dat de honden zo afhankelijk waren van andere mensen om hun uit te laten. Op een gegeven moment zou je je toch af moeten vragen of katten niet een betere optie zijn.

Goed dat je gebeld hebt. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:29

Heb je ook gemeld dat je echt overlast van de honden hebt?

Ik heb ook eens midden in de nacht gebeld omdat er 2 honden op een balkon onafgebroken zaten te blaffen. Toen ik belde had de politie al meerdere meldingen gehad en dan staan ze dus echt meteen op de stoep. Ze hebben de eigenaar gebeld (deze bleek in het buitenland te zitten) en die moest familie oid regelen die de honden van het balkon kwamen halen.
Zodra je overlast hebt komt de politie echt meteen.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:48

Vreemde situatie. ben benieuwd hoe dit verder gaat

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:55

Je kan ook contact opnemen met de thuiszorg. Die mogen geen persoonlijke gegevens geven,
maar als jij je zorg uitspreekt kunnen ze wel contact opnemen met familie of contactpersoon.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:56

Ik vind het wel heel vreemd dat men dieren ineens achterlaat. Ik ga dit volgen.
Buuf is met de noorderzon vertrokken en niemand zorgt voor de beesten.

Ninx

Re: Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:02

Bijzondere situatie, benieuwd wat er nou gaande is...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:06

kan ook zijn dat de thuiszorg op vakantie is, soms gaat degene die altijd bij een persoon komt op vakantie en wil die persoon bv geen vreemde ineens in huis of is er gewoon niemand beschikbaar en wordt er een weekje overgeslagen dat gebeurt ook.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 09:07

Politie was er binnen 10 minuten, en zijn volgens mij naar binnen gekomen via open raam oid. Ze hebben me beloofd een terugkoppeling te komen brengen als ze meer weten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:07

Netjes dat ze er zo snel zijn!
hopelijk gaat het allemaal goed :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:09

Ik ben benieuwd, netjes dat ze er zo snel waren!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:10

Nou, ik ben benieuwd... Triest gebeuren.. Wat er ook aan de hand mag zijn

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:10

Goed dat ze er zo snel waren! Hopelijk houd de politie woord en komen ze met een antwoord en natuurlijk een oplossing!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 09:19

Nou, politie is weer langs geweest.

Buurvrouw blijkt in het ziekenhuis te liggen. Ze hebben contact met dochter gehad, die beweerd (wat ik ook niet met zekerheid kan ontkennen) dat ze iedere ochtend de dieren voert en uitlaat. Op basis van die informatie kan de politie geen actie ondernemen. De dieren hadden dus wel water en voer, maar worden natuurlijk gek van eenzaamheid (duh als je 23:45h per dag binnen opgesloten zit) en blaffen en janken maar door.

Politie (2 jonge knullen) wisten eigenlijk ook geen raad met de situatie, gezien de speciale omstandigheden (ziekenhuis) moesten we het overlast maar slikken. Nou daar kan ik best wel een beetje inkomen.. Maar, hoelang? Moet ik bijvoorbeeld accepteren dat die honden ons ruim een maand wakker houden?

Het is niet eens het geblaf, meer het gejank om 04:00 wat gewoon heel zielig is en irritatie bij ons opwekt..

Wij weten het ook niet dus..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:22

Even politie bellen. Wij hebben een keer bij onze achterburen gehad, honden waren ook al enkele dagen aan het blaffen, daar waar zo normaal na 2 keer blaffen hun mond wel dicht houden. Iemand heeft toen de politie gebeld, bleek de beste man al 3 dagen overleden op de bank te liggen..

Zie dat je dat dus al gedaan hebt. Ik weet niet of jij de tijd en zin hebt, maar zou je niet aan kunnen bieden dat je de honden wel 1 tot 2 keer per dag (of vaker) uit wilt laten? Geen ideale oplossing, maar zo heb jij misschien wel wat meer rust? Je kan er in dit geval, helaas, niet zoveel aan doen. Het is niet met opzet wat dat betreft..
Laatst bijgewerkt door Leffroi op 18-07-15 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:23

Wat raar, je hoeft overlast niet te slikken. Buiten dat het enorm sneu is voor de honden, kan het gewoon niet zo zijn dat jullie de godganse dag in het geblaf zitten laat ze die dieren naar een pension brengen ofzo.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:24

Lastige situatie en ontzettend sneu voor de honden. 1x daags uitlaten kunnen ze zo lang hun ontlasting ophouden? !

Furrow

Eigenlijk is het best schandalig dat jij of de honden het maar moeten slikken.
Is het daar dan niet ontzettend smerig? Als ze verder gewoon heel de dag rondlopen?

jorika1986

Dan Ligt de Buuf iig niet dood in huis en sterven de honden geen hongerdood.
Maar het blijft heel vervelend. Maar de honden 1x per 24 uur uitlaten... Geloof niet dat ze dat redden!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:25

Ik vind paar dagen toch een max, daarna zouden ze moeten beslissen om de honden tijdelijk ergens anders onder te brengen, bv pension of gastgezin, honden kunnen niet zolang alleen zijn zeker niet als ze gewend zijn dat baasje er de hele dag is, dat kwartiertje beweging zou niet zo erg zijn als ze dat altijd kregen.

Heb je zelf geen behoefde om iets met de honden te gaan doen dagelijks? Bij voorbeeld een extra uitlaat ronde (extra he, niet de uitlaat ronde overnemen), misschien helpt dat, dan hebben ze wat meer beweging gehad en miss te moe om te merken dat ze alleen zijn.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:26

Toch melden bij dochter en politie dat jullie enorme last hebben.
Sneu voor de buuf die in het ziekenhuis ligt.
Maar dit kan niet voor jullie.

Neemt de dochter de honden maar in huis of brengt ze naar een pension.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:27

Kun je die familie niet aanspreken dat er een andere oplossing voor die honden moet komen? Dit is toch geen doen zo.Voor jullie niet maar voor die honden ook niet.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:28

Dan zou ik dus morgenochtend als je die dochter ziet haar aanspreken en zeggen dat je overlast hebt van de honden. Dat je begrijpt dat het moeilijk is omdat die vrouw in het ziekenhuis ligt, maar het is ook niet odig dat jij er zoveel last van hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:30

Ik zou zeer zeker dochter erop aanspreken....1x per 24 uur uitlaten,schandalig.
Tuurlijk kan het gebeuren dat iemand in een ziekenhuis ligt maar je bent het gewoon verplicht naar je huisdieren om daar goede zorg voor te (laten) regelen.
Dan maar een pension..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:32

Toen k in het ziekenhuis lag is mijn man na de opname de hond direct naar familie gaan brengen. Is toch sneu voor hey dier.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 09:32

Diablo schreef:
Wat raar, je hoeft overlast niet te slikken. Buiten dat het enorm sneu is voor de honden, kan het gewoon niet zo zijn dat jullie de godganse dag in het geblaf zitten laat ze die dieren naar een pension brengen ofzo.

Ik snap ook niet dat de dochter die honden niet meeneemt. Ze werkt in de paarden, dan verwacht ik dat zo iemand dierenwelzijn hoog heeft staan en wellicht wat meer gelegenheid heeft de dieren (tijdelijk) onder te brengen.