Hoe een kat (los) mee te nemen in de auto??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Re: Hoe een kat (los) mee te nemen in de auto??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 21:04

Witchking, wat ik voornamelijk merk bij de mijne is dat het mandje in het probleem niet is. Eenmaal in de mand komen alle poten (met nagels..) naar buiten..Vandaar dat ik dus met dit idee kwam, het reizen zelf is erg vervelend :+

Xanthippe, jeetje kan me indenken dat je geschrokken bent! is die de tweede keer wel blijven zitten?

xFioon, ik geef die kat wel een beetje gelijk :oo Mij lok je ook niet meer naar de tandarts

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:09

Toen we nog een hoedenplank hadden gingen ze daar graag op liggen en de bestuurders achter ons inpalmen Door schattig te wezen. :')

Op de plek van bestemming gingen ze in hun mandje en voila!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:07

lol herkenbaar Kim..

hier nogmaals, niet door niet gewend aan het reismandje, daar is ze prima aan gewend
ik reisde met haar als kitten al het hele land over 2x per week..

maar ze wordt reisziek + raakt dan helemaal over haar toeren zodra het mandje beweegt.
daar helpt geen brokje, snoepje of speeltje tegen.

ik kan haar rustig een uur in het mandje doen in huis, niets aan de hand.. dan gaat ze liggen slapen.. maar zodra ik de tuin ermee uitgewandeld ben is het al een compleet concert.. van mauwen naar kruisen inclusief kreunen en geluiden maken alsof ze toevallen krijgt. het kan dan tot 5 minuten stil zijn (reken maar dat je dan geen seconde rust hebt, want voor hetzelfde geld blijft ze erin) maar dan ineens wordt je weer verrast met een gil vanuit haar tenen.

De 1.9 kilometer verhuizing hebben ze beiden prima doorstaan in het mandje.. maar ze waren ook doodskapot van het protesteren in de badkamer vooraf..

de verhuizers hadden wat tegenslagen, dus moesten met minder man dan gepland (3 in plaats van 5) en een kleine verhuisbus (de grote was twee dagen ervoor van hun afgesloten terrein gestolen, met iemands inboedel en al) 2x rijden.. waardoor 1.5 uur laden en 2 uur lossen ineens ruim 2.5 uur laden werd voor ze de eerste ronde reden en lossen ook veel trager dan gepland. dus de katten werden pas om 15.00h uit de badkamer bevrijd om in hun mandje over te gaan.. de buitenkat had zich er vrij rap aan overgegeven, maar mijn oudje heeft iedere 15 minuten gezellig zitten zingen dat ze het er niet mee eens was en de grap nu wel lang genoeg geduurd had.

ze heeft wel wat zitten jammeren van het moment dat ik het mandje oppakte tot het deurtje weer openging, maar geen oververhitte concerten, braken of andere viezigheid op de 7 minuten durende rit

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 17:30

Afbeelding
Dit was de kop die ik kreeg toen die buiten liep vandaag, voor :+
Spreekt boekdelen, geen auto voor hem. Alleen maar oefenen met nieuwe situaties :j

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:26

@ Yasmine: ja, de tweede keer wel, omdat we de constructive verstevigd hadden :)
Nu hebben we pas haar zoon naar de dierenarts moeten voeren om een pootje te laten amputeren, en ondanks zijn lamme poot, gaf die daar toch ook een spektakel weg om niet in de bench te moeten... het zit daar in de familie :+

Geweldig dat je hem aan de leiband kunt houden, dat moet ik met onze Fred niet proberen, die loopt al achteruit als hij een anti-teken-bandje aankrijgt.

@ Elena: wat een verschrikking. Krijg je al geen zenuwen als je nog maar dénkt aan naar de DA gaan? Hopelijk verhuis je niet teveel meer in je leven!