Ervaring met hondenvoer van de jumbo? of andere supermarkten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:46

Ankie2011 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met Renske?

Goede ervaring mee. Honden eten het met smaak.
Ken iemand die haar hond wil niks anders.

Mizora

Re: Ervaring met hondenvoer van de jumbo? of andere supermarkten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 10:45

Wij gebruiken Renske vers (die bakjes) voor de oudere hond als volledige voeding. Het is het enige voer waar onze hond al meer dan een jaar jeukvrij op blijft. Hij heeft zowel voedingsintoleranties als voedselallergieën, wat betekent dat hij met sommige voersoorten direct jeuk krijgt en andere voersoorten ergens tussen de 2 en 6 maanden achter elkaar voeren. Door 4 smaken te voeren (kalkoen, kip, lam, eend/konijn) is er voldoende afwisseling waardoor we de voedingsintoleranties onder controle weten te houden. We kopen ze wel via het internet want dat scheelt 25% van de prijs.
Hij heeft trouwens, ondanks dat hij al 7 jaar is, nog altijd vrijwel geen tandaanslag. Zijn gebit is nog nooit gesaneerd en hij mag geen kluiven meer omdat hij ook daar jeuk van krijgt.

De pups krijgen renske vers als ik geen kvv ontdooit hebt, ik voer hen 's ochtends brok en 's avonds kvv normaal gesproken (maar bij mijn ouders eten ze 's avonds vaak renske mee).

Als je een goedkopere brok wilt, dan zou ik gaan voor farmfood, prins (niet de croque, die is relatief duur) of carocroc. Van de middenklasse voersoorten vind ik die het beste.

Als je geen 20€ per maand aan de kant kan/wil zetten voor voer, zou ik sowieso niet aan een hondje beginnen. Als je daarop bezuinigd komt dat later met gebitssaneringen, vachtproblemen (en daardoor vaker naar de trimmen), jeukklachten (en daardoor prednison) en eerder verouderen (dierenartsvoer of medicatie) weer keihard naar je terug. Het is geen bezuiniging, het is een uitgestelde betaling.

Je praat letterlijk over 15€/maand voor topkwaliteit voer, tegenover 7.50€/maand voor budgetkwaliteit. Je hond hoeft maar iets kleins erdoor te krijgen (waarvoor een dierenartsbezoek nodig is eens per jaar) om dat eruit te hebben (het is immers maar 90€ per jaar).

Onze kleine (oudere) hond stond al niet op goedkoop voer (Royal Canin en Acana), maar sinds zijn voedingstoleranties zijn we nu 35€/maand voor voer kwijt (renske vers). Anders had hij aan de prednison gemoeten en regelmatig door de dierenarts nagekeken moeten worden. Het had ons dan net zo veel gekost, alleen nu hebben we een gezonde hond waar je nauwelijks wat aan merkt, in plaats van een zombie met jeuk. Alleen het lijkt nu meer te kosten, omdat het nu maandelijks terugkomt in plaats van dat je het even bij de dierenarts aftikt en daarna weer gewoon goedkoop voer kan kopen.