Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:00

Duitse herders zijn het echt helemaal voor mij :)
Mijn maatje is er helaas al eventjes niet meer (ruim anderhalf jaar terug overleden), maar binnenkort komt er een pup :)

Mijn 'mislukte hyena' :D (geintje hoor! Ik kon wel lachen om de woordkeuze :P )

Afbeelding

Afbeelding

Oudduitseherders vind ik ook prachtig trouwens!

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 20:01

kimmie261 schreef:
ja :j ,waar anders???
[/quote]

Helaas worden honden ook wel in kennels gehouden.
Maar is er nog plaats voor jouzelf in huis? :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:02

Cinnepin schreef:
Duhelo schreef:
Ik ben mijn hart verloren aan onze tsjech. Toen ze een jaar was zei ik, nooit meer :D
De puppytijd was een hel!
Maar we houden er een geweldige hond aan over. Het enige dat ik zou willen veranderen eraan is het feit dat ze door haar te grote jaaginstinct niet kan loslopen ...

[ [url=m/f0c5mt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vRpJ9B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stiekem ben ik ook nog gek van de cavalier king charles spaniel. Die hondjes hebben zo een grote will to please. Zelfs mij oma'tje die nog bij mijn moeder woont doet nu nog haar uiterste best als ik een oefening vraag, ook al kan ze die fysiek amper nog :D

Ze zijn ook ontstaan uit kruisingen tussen wolven en herders
Google maar eens, tsjechoslowaakse wolfhond :)

wow das net een wolf! Gaaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:03

Windhonden....zelf een galgo kruising.
Heerlijk, want buiten lekker actief en binnen echte slapers.
Vriendelijk, maar wel eenkennig(onze dan tenminste).

Verder houd ik erg van boxers, vind ridgebacks gaaf, ook de grote berghonden vind ik fantastisch(niet voor mezelf, zelfde geld voor wolfhonden)

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:07

Bowen schreef:
Larissajulia schreef:
Voor mij toch echt de Oudduitse herder! Prachtige honden! Heb zelf ook een dekreu, Abe fan Anne's Hiem :D Hij heeft een super karakter!

[ [url=m/owSQJX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij staat hier scheef, zijn rug is als hij recht staat gewoon recht :)
[ [url=m/pyyjof.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook vind ik bordercollies erg leuk! :D

Oudduitse herder vind ik ook erg mooi! Vind het zo zonde wat ze hebben gedaan met de Duitse herder, van de schoonheden zoals die jij hebt naar mislukte hyena's (sorry voor mijn woordkeuze).

Vind ik ook! De Oudduitse herder is vaak ook gezonder dan veel Duitse herders, mijn hond is getest op ziektes die herders vaak hebben, en gelukkig is hij helemaal vrij van die ziekten :) Duitse hebben vaak last van hun heupen en kunnen vaak DM, HD en ED hebben, bijnde oudduitse herders wordt dat er meer geprobeerd uit te fokken. Natuurlijk zijn er ook goede Duitse herder fokkers! :D
Laatst bijgewerkt door Larissajulia op 08-07-15 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:08

mijn nummer 1 ras blijft de Duitse Herder maar om meerdere redenen ga ik nu toch meer voor mijn nummer 2
de Tamaskan Dog
Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:09

Van schreef:
mijn nummer 1 ras blijft de Duitse Herder maar om meerdere redenen ga ik nu toch meer voor mijn nummer 2
de Tamaskan Dog
[ Afbeelding ]

Wauw :~ wat een prachtige hond!!

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:09

Animal schreef:
Mijn maatje is er helaas al eventjes niet meer (ruim anderhalf jaar terug overleden), maar binnenkort komt er een pup :)

[ [url=m/VuMZbX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Wnv3ph.jpg]Afbeelding[/url] ]

:o :o :o :o :o

Die van jou heeft niet zo'n overdreven laag kruis, dus die vind ik wel mooi. En heeft een hele lieve snuit <3

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:10

Amerikaanse Stafford! Wij hebben er zelf 1, super braaf en pikt nieuwe dingen snel op. Doet geen vlieg kwaad :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:11

Australian Shepherd en Oud-Duitse herder.

Aussies, omdat ik ooit als klein meisje eens een plaatje van dit ras ben tegengekomen. Ik heb ze altijd al fantastisch gevonden, en sinds begin dit jaar heb ik er eentje in mijn bezit!
Geen seconde spijt van gehad, wat een heerlijk beest. Actief buiten, relaxed binnen. Volgt je overal, en hij heeft een groot gevoel voor humor. :D
Ik kijk nu al uit naar de toekomst, ik wil graag behendigheid met hem gaan doen.

En Oud-Duitse herders, omdat mijn opa en oma er vroeger eentje hadden, waar ik helemaal gek van was. :)
Ik vind het nog steeds prachtige honden, ze stralen echt energie uit.
Vooral de herders met veel front en een laag kruis vind ik fantastisch om te zien.

Verder vind ik sommige kleine hondenrassen ook leuk, zoals de Pomeriaan en de Pembroke Welsh.
Wolfhonden vind ik ook geweldig!

Edit: nog een fotootje van mijn kleine vriend. :D
(Foto gemaakt door Saskia Bellwinkel, saskiakefie @bokt!)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Paris_ op 08-07-15 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:13

Windhonden :j Heerlijk actief buiten, maar zo makkelijk en rustig binnenshuis :) vriendelijk, elegant, slim..
De afghaanse windhond en saluki zijn mijn favorieten, ze zien er zo sprookjesachtig uit :D

Symbeami

Re: Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:15

De Hollandse herder als absolute favoriet. Windhonden op een goede tweede plaats.

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:15

Wat een gave honden komen hier voorbij! Ik vind de berner een super gave hond en dat is ook mijn eerstd en enige hond tot nu toe. Hij heeft ook golden retriever bloed waardoor hij nooit last heeft gehad van ziektes etc, maar ziet er wel uit als een berner <3
de golden retriever vind ik ook heel gaaf, en de tamaskan en tjechoslowaak vind ik ook prachtig! Ik heb verder geen ervaring met deze honden dus kan daar weinig over zeggen.. ook een windhondje lijkt me erg leuk naar wat ik heb gehoord, maar heb hier ook geen ervaring mee helaas..

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:17

Ik hou van molossers <3
Zelf een enorme bordeauxdog en de volgende wordt hoogstwaarschijnlijk ook dit ras :j

Afbeelding

Een ras wat respect afdwingt als je het ziet lopen, maar eigenlijk helemaal niks voorstelt :+
Een vriendelijke hond wat zijn leven zal geven om zijn gezin te beschermen als dat nodig is.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:17

Ik ga eigenlijk meer voor karakter, ik riep eerst heel hard dat een Zwitserse Witte Herder er hier écht niet in zou komen.. Tot ik een reu tegenkwam die op een nogal aparte manier bij mij kwam.. Mijn 2e is er nu en dat is de eerste hond waarbij ik echt naar het ras gekeken heb en waarbij ik op de fokker af moest gaan qua karakter.
De witjes zijn wel echt een ras voor mij maar ik heb ook kennis gemaakt met Barsoi's en ook die hebben mijn hart wel een beetje gestolen, zij zijn dan eigenlijk weer het tegenovergestelde van de herders qua karakter..

Ik denk dat ik geen echt 'eigen' ras heb maar gewoon een klik moet hebben met een hond en dan kijk of de hond hier zal passen, als dat zo is en ik kan er mee trainen en sporten dan is het goed.
Ik hou alleen meer van langharige honden, een kortharige hond zal er niet zo snel weer komen.
Ik heb nu een kruising vlinderhondje, 2 chihuahua's en een herder dus het bij 1 ras houden doe ik sowieso al niet. :+

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:18

Zonder twijfel de Rbodesian Ridgeback en de ruwharige teckel. Ridgebacks zijn geweldige honden, hier zal er altijd een zijn.
Met teckels ben ik opgegroeid en die vind ik gewoon zo leuk. Slim, eigenwijs en ze weten niet dat ze maar zo klein zijn.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:20

Ik ben opgegroeid met bearded collies en die blijf ik geweldig vinden <3

Afbeelding

Afbeelding

Bij de ouders van mijn ex hadden ze poedels en zo ben ik ook van dat ras gaan houden.

Ik woon in een flatje en daar kan de beardie haar energie echt niet kwijt, dus ben ik een dwerg/middenslag poedel(binnenkort wordt haar hoogte precies gemeten) gegaan.

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:23

kimmie261 schreef:
zal vast geen verrassing zijn, hahaha...

maar uhh de rottweiler natuurlijk :)) mijn wens was ooit 6 rottweilers te hebben,zijn er nu maar 4,maar ik ben ook zwaar fan van mijn kruisingen,en daar zijn er dan ook 4 van te vinden hier..

maar rotties,jaa daar kan je me wel voor wakker maken :+:

Rottweilers?? Had ik niet verwacht bij jou kimmie :') _O- met je mega knappe roedel!!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:23

Nova scotia duck tolling retriever a.k.a. Toller!
Ideale hond voor in huis en om mee aan het werk te zijn.
Heel leuk gedreven en intelligent ras wat erg fijn is om mee te werken!
Net wat rustiger dan een border collie en toch wel een leuke actieve hond :D

Afbeelding

Verder ben ik erg fan van de husky-achtigen rassen en de ridgeback <3

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:24

absoluut een kanjer

cane corso

Afbeelding

hij had gelukkig net gegeten toen hij zijn nieuwe zus zag :D

Afbeelding

een old englisch mastiff geweldige hond 8 maanden nu

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sassefras op 08-07-15 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:27

Afbeelding

Afbeelding

Opgegroeid met bouviers en een rottweiler.
En nu al een paar jaar mijn maatje gevonden in een kruising shih tzu/maltezer. Bijna letterlijk over gestruikeld,vanaf het moment dat ik bij mijn cliënt binnenstapte zat ze met haar neus tegen mijn been geplakt. Zal haar ook nooit meer kwijt willen.

chuzzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:29

Vroeger duitse herder en hollandse herder. Denk dat er ooit nog wel een oudduitse komt, maar op dit moment heb ik 4 Zwitserse Witte Herder meisjes.

Animal

Bowen schreef:
Animal schreef:

[ [url=m/VuMZbX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Wnv3ph.jpg]Afbeelding[/url] ]

:o :o :o :o :o

Die van jou heeft niet zo'n overdreven laag kruis, dus die vind ik wel mooi. En heeft een hele lieve snuit <3

Wij hebben ook bewust gezocht naar een wat rechtere en robuustere hond. Wel willen we een kortharige dus daarom valt de oudduitseherder helaas af. Hij was ook niet zo heel erg groot, verhoudingsgewijs wel wat breder gebouwd. Hij was trouwens altijd wat aan de magere kant doordat hij op de boerderij ontzettend veel rondrende de hele dag.

De reden dat wij nu na 1,5 jaar nog geen nieuwe hond hebben is omdat we nog even over het verlies heen moesten komen, maar ook vooral omdat we nog geen geschikte hond tegengekomen zijn (kijken zo nu en dan eens rond). Wij kijken kritisch naar de bouw van de ouderdieren (o.a. rechte rug) en willen dat beide ouders HD/ED en DM vrij zijn. Oja, we willen ook een reutje en niet al te donker van kleur :P

friesiszwart

Afbeelding

Afbeelding
voor mij zijn dat toch de grotere honden, bouviers, cane corso (en andere bullen) sinds een jaar een sint bernard in huis maar die zijn ook reuze leuk.

Bovengenoemde honden zijn trouwe honden met een goed karakter. En waaks. Als je er niet bent komt er niemand binnen, ben je thuis slaan ze alleen aan.
Laatst bijgewerkt door friesiszwart op 08-07-15 20:34, in het totaal 2 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:30

loez schreef:
Rottweilers?? Had ik niet verwacht bij jou kimmie :') _O- met je mega knappe roedel!!

:= ja hoe kan je het toch denken he....,hahaha <3 ,maar jij hebt ook 2 hele gave honden hoor!!!

Cinnepin schreef:
Helaas worden honden ook wel in kennels gehouden.
Maar is er nog plaats voor jouzelf in huis? :')

nee geen kennels hier hoor, honden lopen gewoon vrij rond in huis en tuin...

maar uhh plek...af en toe is het wel vechten voor een plekje op de bank,maar ja,dan schuif ik me wel ergens onder... :') :') kunnen ze op schoot verder slapen..