Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

minikatje schreef:Als de hond aan een flexlijn zat en de zelfde beweging maakte dan moeten honden zich nog niet losrukken.
Zoveel verschil maakt dat niet.
Een hond hoort zich niet los te rukken om vervolgens een andere hond aan te vallen.
En stap in de richting valt niet onder langsrennen nog onder zware provocatie.
eilleen333 schreef:Dat klopt niet helemaal. Als de hond van TS los liep, en naar die honden loopt die aan de lijn zitten, en die vallen uit, dan is de eigenaar van de honden niet aansprakelijk. Maar in dit geval wordt het een beetje lastig, omdat die honden eigenlijk ook losliepen. Misschien omdat de hond van TS los liep, maar misschien hadden ze zich anders ook wel losgerukt.
En het feit dat de honden al een bepaalde naam hebben daar... Dat zegt natuurlijk ook een hoop.
har166 schreef:Nog een keer mijn vraag: ts is er een aanlijnplicht in jouw woonplaats?
Het is NIET WAAR dat je overal binnen de bebouwde kom je hond moet aanlijnen. De gemeente mag dat zelf bepalen, ook per dorp of stad!
har166 schreef:Nog een keer mijn vraag: ts is er een aanlijnplicht in jouw woonplaats?
Het is NIET WAAR dat je overal binnen de bebouwde kom je hond moet aanlijnen. De gemeente mag dat zelf bepalen, ook per dorp of stad!
marjonrebel schreef:har166 schreef:Nog een keer mijn vraag: ts is er een aanlijnplicht in jouw woonplaats?
Ik moet je zeggen dat ik dat niet weet, maar ik denk het wel aangezien de politie wel gelijk zei dat ik niks kon doen omdat mijn hond los was
Sammie schreef:marjonrebel schreef:Ik moet je zeggen dat ik dat niet weet, maar ik denk het wel aangezien de politie wel gelijk zei dat ik niks kon doen omdat mijn hond los was
De politie weet ook niet alles. Het zijn geen juristen. Heb je nou al gebeld met het loket?
speurneusc schreef:voor zover ik weet zegt de zegt overal aanlijnen, behoudens aangewezen gebieden, dus losloopveldjes en uitlaatgebieden
en in buitenwijken/landelijk gebied is het gedoogd dat ze loslopen, mits onder begeleiding en zonder overlast.
spicegirl schreef:je eigen verantwoording.
jouw hond liep los , en benaderde de aangelijnde honden.