boyca schreef:Verschrikkelijk dat dit gebeurt is maar ....................
waarom ga je met een hond die bijt en aan de lijn loopt wandelen in een losloop gebied??
Ik vindt de eigenaren evengoed schuld hebben, zij hebben het risico genomen om met hun bijthond daar te gaan lopen. Er van bewust zijnde dat er honden los lopen en deze dus hun dus kunnen benaderen.
Ik kom hier ook vaak los lopende honden tegen en nog geen baas in zicht dus daar heb je ook rekening mee te houden in een losloop gebied.
Omdat ik weet dat mijn hond op agressieve keffers agressief reageert gaat hij ook aan de lijn. (trauma in zijn pup tijd)
Ik ben heel lang bezig geweest om dit er uit te krijgen en voor 90 % is dit gelukt maar daarbij vindt ik ook dat de agressieve keffers ook opgevoed moeten worden en dit niet toegestaan mag worden omdat ze klein zijn.
Echt TS gooi dit van je af en ga lekker genieten van je maatje
Als ik een glazen bol had gehad dan had ik hem aangelijnd gehouden. Ik wist toen niet dat hij terug zou bijten.
Wij hebben onze hond aangelijnd omdat hij wel eens andere honden bijt. Had dus de mijne kunnen zijn.. En ik zou dan ook verschrikkelijk boos en verdrietig zijn geweest, gewoon omdat dit niet had hoeven gebeuren.
Hoort dat dan wel in een losloopgebied? Ja, absoluut. Het is niet zo dat hij totaal niet onder appél stond. Hij was gewoon nog jong en omstuimig, oliebol happens.
Anders is het inderdaad alleen maar vervelend voor wel-hond-sociale honden en hun eigenaren.
.