konijn meenemen of niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:47

MelissaYM schreef:
Een dier is heel goed in aanpassen, daarom denk ik dat hij/zij er niet heel veel problemen mee zal krijgen.
Vind het wel erg jammer dat je hem/haar alleen hebt, een konijn is een groepsdier en heeft dus ten alle tijden een maatje nodig, geen discussie over mogelijk.

Je bedoelt natuurlijk ten alle tijden mits gezondheid dit toelaat

Joscaa

Re: konijn meenemen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:49

Wat pas zielig is zijn de konijntjes die uit de dierenwinkel komen, eindigen in een hokje van 30 x 60 cm als ze geluk hebben, bij iemand in de tuin die geen rekening houd met hoeveel de zon per dag in het hok staat, met kleine kinderen die om de haverklap dat konijn op een verkeerde manier uit z'n hok sleuren omdat ze op dat moment het konijn op schoot willen hebben.

Neehoor Gina, ondanks dat ook ik ze het liefst met een maatje zie, kan ik het echt helemaal begrijpen als je haar mee neemt. Of ze nu bij je ouders alleen zit of bij jou & ook nog aandacht krijgt en lekker vrij kan bewegen. :)

Deveneyyy

Re: konijn meenemen of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:53

Ik zou haar lekker meenemen, dat ze straks uberhaupt bij jou vrij mag rondlopen is al heel wat vind ik, de meeste konijnen hebben deze mogelijkheid helemaal niet..

Ik vind dat we niet moeten gaan overdrijven, beestje heeft straks alsnog ruimte om rond te huppelen en heeft jou om mee te knuffelen..
Men mag blij zij dat er zo om het beestje word gedacht.