Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
briitje schreef:Inmiddels via pb een slagerij gevonden waarbij ze het vlees spotgoedkoop aanbieden. Dit is een mix met enkel spiervlees en orgaan. Paardenbotten zijn te hard om te vermalen. Maar hoe kan ik het dan compleet maken??? Me eerste diersoort, kalkoen in dit geval, bot bij voeren?
En hoe doet een kvv leverancier dit dan?
jiperdepip schreef:briitje schreef:Inmiddels via pb een slagerij gevonden waarbij ze het vlees spotgoedkoop aanbieden. Dit is een mix met enkel spiervlees en orgaan. Paardenbotten zijn te hard om te vermalen. Maar hoe kan ik het dan compleet maken??? Me eerste diersoort, kalkoen in dit geval, bot bij voeren?
Je kunt botmengsels kopen per diersoort
Gillbo schreef:Lotgering verkoopt het ook. Ze hebben diverse soorten, ook een combinatie van paard en eend
. Ik moet PUUR paardenvlees, geen mix! En dat verkoopt lotgering niet. jiperdepip schreef:briitje schreef:Inmiddels via pb een slagerij gevonden waarbij ze het vlees spotgoedkoop aanbieden. Dit is een mix met enkel spiervlees en orgaan. Paardenbotten zijn te hard om te vermalen. Maar hoe kan ik het dan compleet maken??? Me eerste diersoort, kalkoen in dit geval, bot bij voeren?
Je kunt botmengsels kopen per diersoort
2IJsjes schreef:Wanneer je Paard geeft en boten van geit gebruik je twee eiwitten en weet je nog niet op welke van de twee je hond reageert. Je moet voor een eliminatie dieet 6 weken hetzelfde voeren. Eerst zal de jeuk toenemen en dan afnemen en hopelijk verdwijnen. Wij zijn zeer tevreden over Naturis, is wel wat aan de prijs maar de worsten worden gemaakt van vlees wat voor menselijke consumptie geschikt is zonder toevoegingen. Ze kunnen bezorgen maar er zijn ook genoeg adressen die dit merk verkopen. De worsten zijn verkrijgbaar in 250 gr, 500 gr en 1 kilo. Kijk maar eens op hun site http://www.naturis.be.
beatje schreef:Gewoon bij dogmeat paarden botten bestellen,want in het begin mag hij toch geen ander vlees ook geen kalkoen. Dogmeat verkoopt ook paardenribben,maar misschien heeft die slagerij ze ook wel.
De botten met vlees bevatten ook merg,buiten dat ze er heerlijk lang aan knabbellen maakt het ook de ontlasting goed.Van alleen puur vlees gaat de mijne plat af.
Verder zoals ijsje zegt duurt het best lang voor je resultaat ziet.Ik had daar voor soms toch ook wel zoiets van pfff het helpt allemaal niks.Vandaar dat ik nu zo zeur om er iets bij te voeren.
san4nie schreef:Ik heb er niet echt verstand van, en weet niet of het al eerder genoemd is. Maar wij hebben voor onszelf vlees van een slachthuis in Zuidbroek. Weet niet of ze daar ook paarden doen..
kiki1976 schreef:Ik denk dat je in jouw geval even moet kiezen uit de minst van de 2 kwaden, en even geen bot bijvoeren.
Het is echt niet zo dat ze binnen de kortste keren een tekort oplopen.
Botten van paard zijn idd te hard, dan kom je idd al snel uit op veulenribben om het maar zo te zeggen. Maar of je die gaat vinden?
Ik weet wel dat sommige eierschaal malen en dat als tijdelijke bron geven ipv botten bv met vakantie
. briitje schreef:Ik ben niet opzoek naar kvv verkooppunten. Deze kan ik zelf ook vinden en is allemaal vermalen of spiervlees is flink aan de prijs. Deze zijn bij mij ook allemaal bekend. Dus zoek echt een slachterij. Bedankt voor het meedenken.
Kom zelf uit Rotterdam, maar ben bereid om er een stukje voor te rijden.
vivana schreef:Hmm ff een vraag....dus je kunt een complete kip voeren (of een halve) en daar haalt je hond alle vitamines en mineralen uit wie die nodig heeft?? Zonder enige toevoegingen? En hoe weet je dat ie genoeg krijgt?
Ik ga wel eens ooit een koeienhiel halen maar verder eigenlijk niks aparts ofzo (behalve het vlees van Lotgering)..
briitje schreef:kiki1976 schreef:Ik denk dat je in jouw geval even moet kiezen uit de minst van de 2 kwaden, en even geen bot bijvoeren.
Het is echt niet zo dat ze binnen de kortste keren een tekort oplopen.
Botten van paard zijn idd te hard, dan kom je idd al snel uit op veulenribben om het maar zo te zeggen. Maar of je die gaat vinden?
Ik weet wel dat sommige eierschaal malen en dat als tijdelijke bron geven ipv botten bv met vakantie
Maar als hij eenmaal 1ste maand op kalkoen staat en dit verdraagt kan ik het toch mengen met paard? Komt dan op hetzelfde neer. En als ik geen bot voer, is ze poep zo dun als wat. En dat is het nu al, mot je nagaan.
Wellicht kan ik vragen of ze tegen die tijd veulenribben willen bewaren. Zal dat niet te hard zijn?