paardenslachterij gezocht mbt allergie hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 12:00

Inmiddels via pb een slagerij gevonden waarbij ze het vlees spotgoedkoop aanbieden. Dit is een mix met enkel spiervlees en orgaan. Paardenbotten zijn te hard om te vermalen. Maar hoe kan ik het dan compleet maken??? Me eerste diersoort, kalkoen in dit geval, bot bij voeren?

En hoe doet een kvv leverancier dit dan?

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:04

briitje schreef:
Inmiddels via pb een slagerij gevonden waarbij ze het vlees spotgoedkoop aanbieden. Dit is een mix met enkel spiervlees en orgaan. Paardenbotten zijn te hard om te vermalen. Maar hoe kan ik het dan compleet maken??? Me eerste diersoort, kalkoen in dit geval, bot bij voeren?

Je kunt botmengsels kopen per diersoort

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 12:05

jiperdepip schreef:
briitje schreef:

Dus wat ik zei paardenvlees en kalkoen bot dan?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:08

Laatst bijgewerkt door vivana op 09-06-15 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:10

Ja dat zou kunnen of bijvoorbeeld een botmix eend

maar ik zou ipv kalkoen eerder een ander soort proberen omdat kalkoen vaak juist problemen geeft
geitmix incl geiten bot heb je al voor 2,33 per kg
Laatst bijgewerkt door jiperdepip op 09-06-15 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

briitje

Re: paardenslachterij gezocht mbt allergie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 12:12

Eend kan niet, aangezien hij dit hiervoor al gekregen heb en dus een allergie voor KAN hebben.

@ Vivana denk dat je niet eerder terug hebt gelezen :+. Ik moet PUUR paardenvlees, geen mix! En dat verkoopt lotgering niet.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 12:47

jiperdepip schreef:
briitje schreef:

Waar kan dit overigens?

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:48

Wanneer je Paard geeft en boten van geit gebruik je twee eiwitten en weet je nog niet op welke van de twee je hond reageert. Je moet voor een eliminatie dieet 6 weken hetzelfde voeren. Eerst zal de jeuk toenemen en dan afnemen en hopelijk verdwijnen. Wij zijn zeer tevreden over Naturis, is wel wat aan de prijs maar de worsten worden gemaakt van vlees wat voor menselijke consumptie geschikt is zonder toevoegingen. Ze kunnen bezorgen maar er zijn ook genoeg adressen die dit merk verkopen. De worsten zijn verkrijgbaar in 250 gr, 500 gr en 1 kilo. Kijk maar eens op hun site http://www.naturis.be.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 13:02

2IJsjes schreef:
Wanneer je Paard geeft en boten van geit gebruik je twee eiwitten en weet je nog niet op welke van de twee je hond reageert. Je moet voor een eliminatie dieet 6 weken hetzelfde voeren. Eerst zal de jeuk toenemen en dan afnemen en hopelijk verdwijnen. Wij zijn zeer tevreden over Naturis, is wel wat aan de prijs maar de worsten worden gemaakt van vlees wat voor menselijke consumptie geschikt is zonder toevoegingen. Ze kunnen bezorgen maar er zijn ook genoeg adressen die dit merk verkopen. De worsten zijn verkrijgbaar in 250 gr, 500 gr en 1 kilo. Kijk maar eens op hun site http://www.naturis.be.

Even een kopie over wat ik eerder zei:

Ik ga dus pas paard bijvoeren, als kalkoen goed gaat. Dus het twee eiwitten gedeelte is dan niet relevant, aangezien we pas op het 2e diersoort over gaan, als het 1e goed gaat.

Ik ben ook bekend met alle andere kvv leveranciers, maar dit is veel duurder dan de manier hoe ik het nu wil doen. Dus vlees van slachterij en bot van kalkoen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:14

Gewoon bij dogmeat paarden botten bestellen,want in het begin mag hij toch geen ander vlees ook geen kalkoen. Dogmeat verkoopt ook paardenribben,maar misschien heeft die slagerij ze ook wel.
De botten met vlees bevatten ook merg,buiten dat ze er heerlijk lang aan knabbellen maakt het ook de ontlasting goed.Van alleen puur vlees gaat de mijne plat af.
Verder zoals ijsje zegt duurt het best lang voor je resultaat ziet.Ik had daar voor soms toch ook wel zoiets van pfff het helpt allemaal niks.Vandaar dat ik nu zo zeur om er iets bij te voeren.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:14

Ik weet niet of Kerkdriel al genoemd is? Daar slachten ze ook paarden hooijmans heet die.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:18

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 13:20

beatje schreef:
Gewoon bij dogmeat paarden botten bestellen,want in het begin mag hij toch geen ander vlees ook geen kalkoen. Dogmeat verkoopt ook paardenribben,maar misschien heeft die slagerij ze ook wel.
De botten met vlees bevatten ook merg,buiten dat ze er heerlijk lang aan knabbellen maakt het ook de ontlasting goed.Van alleen puur vlees gaat de mijne plat af.
Verder zoals ijsje zegt duurt het best lang voor je resultaat ziet.Ik had daar voor soms toch ook wel zoiets van pfff het helpt allemaal niks.Vandaar dat ik nu zo zeur om er iets bij te voeren.

Nee moet inderdaad wel bot bijvoeren om het compleet te houden > dus geen dunne poep. Alleen paardenbotten worden afgeraden voor honden omdat deze te hard zijn. Dus vandaar dat ik kalkoenbot wil bijvoeren in het 2e gedeelte.

Voer jij wel paardenbotten dus ?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 13:21

Dankjewel Finley en Kimmie!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:36

Ik heb er niet echt verstand van, en weet niet of het al eerder genoemd is. Maar wij hebben voor onszelf vlees van een slachthuis in Zuidbroek. Weet niet of ze daar ook paarden doen..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:39

Ik denk dat je in jouw geval even moet kiezen uit de minst van de 2 kwaden, en even geen bot bijvoeren.
Het is echt niet zo dat ze binnen de kortste keren een tekort oplopen.

Botten van paard zijn idd te hard, dan kom je idd al snel uit op veulenribben om het maar zo te zeggen. Maar of je die gaat vinden?

Ik weet wel dat sommige eierschaal malen en dat als tijdelijke bron geven ipv botten bv met vakantie

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:43

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:50

san4nie schreef:
Ik heb er niet echt verstand van, en weet niet of het al eerder genoemd is. Maar wij hebben voor onszelf vlees van een slachthuis in Zuidbroek. Weet niet of ze daar ook paarden doen..

Op het slachthuis in Zuidbroek heb ik regelmatig meegelopen. Leuke mensen!
Ze slachten daar (alleen op vrijdag en) voornamelijk runderen, varkens en schapen, maar zo nu en dan ook wel eens geiten of paarden.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 14:16

kiki1976 schreef:
Ik denk dat je in jouw geval even moet kiezen uit de minst van de 2 kwaden, en even geen bot bijvoeren.

Botten van paard zijn idd te hard, dan kom je idd al snel uit op veulenribben om het maar zo te zeggen. Maar of je die gaat vinden?

Ik weet wel dat sommige eierschaal malen en dat als tijdelijke bron geven ipv botten bv met vakantie

Maar als hij eenmaal 1ste maand op kalkoen staat en dit verdraagt kan ik het toch mengen met paard? Komt dan op hetzelfde neer. En als ik geen bot voer, is ze poep zo dun als wat. En dat is het nu al, mot je nagaan :+.

Wellicht kan ik vragen of ze tegen die tijd veulenribben willen bewaren. Zal dat niet te hard zijn?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:04

Hmm ff een vraag....dus je kunt een complete kip voeren (of een halve) en daar haalt je hond alle vitamines en mineralen uit wie die nodig heeft?? Zonder enige toevoegingen? En hoe weet je dat ie genoeg krijgt?
Ik ga wel eens ooit een koeienhiel halen maar verder eigenlijk niks aparts ofzo (behalve het vlees van Lotgering)..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:13

briitje schreef:
Ik ben niet opzoek naar kvv verkooppunten. Deze kan ik zelf ook vinden en is allemaal vermalen of spiervlees is flink aan de prijs. Deze zijn bij mij ook allemaal bekend. Dus zoek echt een slachterij. Bedankt voor het meedenken.

Kom zelf uit Rotterdam, maar ben bereid om er een stukje voor te rijden.

Zit er in Dordrecht niet nog een paardenslager? Of is hij alleen worstmaker?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 15:27

vivana schreef:
Hmm ff een vraag....dus je kunt een complete kip voeren (of een halve) en daar haalt je hond alle vitamines en mineralen uit wie die nodig heeft?? Zonder enige toevoegingen? En hoe weet je dat ie genoeg krijgt?
Ik ga wel eens ooit een koeienhiel halen maar verder eigenlijk niks aparts ofzo (behalve het vlees van Lotgering)..

Uhm niet helemaal. Een hond heb 20 % bot, 20 % orgaan en 60 % spiervlees nodig van 1 dier om die maaltijd compleet te maken. (verhoudingen kunnen enigszins wisselen) Per 2 weken als ik het goed zeg, hoor een hond 4 verschillende diersoorten gegeten te hebben om het algeheel compleet te krijgen.

Dus als je hond geen allergieën heeft, kan je bv mixen voeren waar al verschillende diersoorten in 1 zitten of je voert 1 smaak per keer (enkelvoudig is dit dan) en wisselt de smaken elke keer af.

Dus per diersoort die 3 bestandsdelen en per 2 weken 4 verschillende diersoorten. Leg ik het een beetje logisch uit?

Hoe weet je dat die genoeg krijgt? Tekorten zie je niet 1 2 3, hier gaat een lange tijd overheen. Maar zolang je je hier aan houd, wat ik net vertel, krijg je ook niet snel tekorten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:47

briitje schreef:
kiki1976 schreef:

Maar als hij eenmaal 1ste maand op kalkoen staat en dit verdraagt kan ik het toch mengen met paard? Komt dan op hetzelfde neer. En als ik geen bot voer, is ze poep zo dun als wat. En dat is het nu al, mot je nagaan :+.

Wellicht kan ik vragen of ze tegen die tijd veulenribben willen bewaren. Zal dat niet te hard zijn?

Paardenbot zou ik nooit geven, veel te hard. Ik zou dus eerst minimaal 6 weken kalkoen voeren en als dat goed gaat paardenvlees erbij. Kalkoen kan ook al vervelend hard/ scherp zijn, dus kijk eerst met snoeischaar of je er doorheen komt. Als die weken paard en kalkoen goed gaan, dan weer wat anders erbij. Ik zou niet elimineren op mvg, omdat je geen zekerheid hebt dat er geen restjes in de machine zijn blijven zitten van een andere diersoort.

Ook geen gemalen eierschaal als calciumbron geven, dat is weer een mogelijke trigger.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 22:00

Hij eet normaliter ook kalkoen nekken, dus dat zit wel goed. Ik geef idd ook geen ei. Ei is kip, dus no go. En paardenbot was ik ook niet verplan te geven om die reden als je terug heb gelezen :P. Wellicht veulenbit als dat zachter zou zijn. Anders niet

Wat bedoel je met mvg ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 06:46

Was ook meer algemeen, er komen nogal wat dingen langs hier die niet handig zijn met elimineren. Haha, autocorrect. Ik bedoelde KVV. :')