Emmaa_ schreef:Het beste is denk ik om van tevoren bij de dierenarts even een licht verdovend middeltje te vragen waardoor hij wat makkelijker te vangen is.
Heb je dat al wel eens geprobeerd? Ik wel namelijk, en dat kreeg ik niet mee. Sedatie en verdoving alleen op de praktijk onder controle van de dierenarts.
Ik heb thuis ook zo’n halfwild boerenkat project rondlopen. Ze is beeldschoon met haar donkergrijze pluche vacht, is super gezelschapsdame voor mijn Noorman en ligt heerlijk iedere avond op schoot te slapen. Maar probeer haar niet vast te houden of op te tillen, want ze verandert op slag in die poema waar ze zoveel op lijkt. Ze is welgeteld 3x bij de dierenarts geweest. Toen ik haar net als half verhongerde kitten uit de boerenschuur had geplukt voor kittenenting en ontworming. Was ze superlief, maar achteraf ook totaal overdonderd geweest. Transport voor de tweede kittenenting ging al een heel stuk lastiger en van de derde keer transport voor de kastratie heb ik nu 7 jaar later nog steeds een trauma. Ze heeft alles bij elkaar gekrijsd en ze spuugde letterlijk van boosheid toen ze eenmaal in het mandje zat. En ze hebben haar in de praktijk in de dwangkooi moeten doen om haar verdoofd te krijgen. En verdoofd en wel weer in haar transportmandje gedaan om uit te slapen. En de assistente zei tegen mij toen ik haar weer kwam halen “wat is ze snel!
”. Nou, dan weet ik genoeg. Ze is ook niet voor controle terug geweest (was gelukkig ook niet nodig). Ik ontworm en ontvlooi haar, maar een dierenarts ziet ze pas weer als ze zo ziek is dat ze veilig te transporteren is.
Bambolina schreef:Ja, zeg... 'T is toch zeker jouw kat, neem gewoonte verantwoordelijkheid! Desnoods wikkel je 'm in een handdoek, je gaat mij echt niet vertellen dat het onmogelijk is om 'dat beest' in een mandje te krijgen.
Ik ben echt heel benieuwd naar beeldmateriaal van “wikkel in een handdoek”, want ik heb daar m.b.t. mijn Spook echt geen beeld bij. Al is het maar dat je de kat dan toch echt eerst te pakken moet krijgen.
Vala schreef:Mijn half wilde kat verstopte zich al als ze een vreemde bij ons het pad op zag lopen. En onder vreemden verstond zij iedereen behalve mijn man en ik

Jup, mijn Spook net zo. In het meest gunstige geval kruipt ze weg achter de wasmachine, als ze echt heel bang is zit ze helemaal achteraan onder het aanrecht.