kat in bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:17

Rebel_Jits schreef:
TS, ik vind het al erg dat ik m'n katten in de gang moet opsluiten 's nachts. En die gang bestaat uit een grote hal, trap en mooie overloop. Met 3 krabpalen (1 tot aan plafond) en diverse mandjes, kattenbakken en speelgoed.
Als ik dat al erg vind, is in een bench echt not done. Er zijn veel katten die 's avonds en 's nachts juist actief worden. Lekker willen jagen achter de muizen. Om dan opgesloten te zitten in een ruimte zo groot als een toilet voor ons.. |(

Plus! Hoe kan je katje dan naar de wc? Elke ochtend bench en kat wassen, omdat alles onder de uitwerpselen zit, is niet leuk. Voor jullie EN katje niet. En mocht hij zindelijk blijven de hele nacht, dan kan hij problemen krijgen met de nieren of obstipatie.
Katten zijn schone dieren. Ze gaan uit zichzelf naar de bak en begraven het zelfs hier.
Als je de kat ophaalt, bij binnenkomst direct bij de bak zetten. Laat 'm vanaf daar de wereld ontdekken. Dan komt het helemaal goed.

Is het geen optie om de kat gewoon op je kamer te houden 's nachts. Kans is groot dat hij gewoon lekker bij je komt liggen of met je sokken gaat spelen. Heeft je moeder geen last van 'm en katje heeft meer vrijheid.

dieren boven wil niemand heir eigenlijk. Als hij luid doet zal hij waarschijlijk wel lekker bij mij ogen liggen als hij dit leuk vind. Maar ook beneden heeft hij mijn hondje en zal hij niet alleen zijn. Ik ben nu ookwel overtuigd (al was ik al geen voorstander), dat katje vrij gaat blijven!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:20

Zoe_97 schreef:
dankje voor de tip! is dat (in belgië) gewoon vrij verkrijgbaar? en hoevaak ontworm jij? ik lees zulke uiteenlopende dingen van jaarlijks tot om de 2 maanden... dat ik het eigenlijk niet goed meer weet.
En tuurlijk niet enkel door de reacties, maar ik twijfelde gewoon door uiteenlopende meningen die ik von of het dan toch kon, ookal was ik er tegen.
Er is maar 1 antwoord goed: vier keer per jaar, dus elke 3 maanden. Maar ik snap de verschillende meningen ook wel.. 4 keer per jaar is echter vastgesteld volgens de richtlijn van de ESCCAP (de Europese organisatie van dierenarts-parasitologen, die zich bezighouden met parasietenbestrijding bij huisdieren).

Ik ontworm mijn katten wel vier keer per jaar, omdat ik zelf ook veel met andere dieren en dus ook met andere parasieten in contact kom.

Milbemax is voor zover ik het weet een Europees/internationaal merk :j

Zoe_97

Re: kat in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:20

erg bedankt sabini!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:21

Zoe_97 schreef:
dankje voor de tip! is dat (in belgië) gewoon vrij verkrijgbaar? en hoevaak ontworm jij? ik lees zulke uiteenlopende dingen van jaarlijks tot om de 2 maanden... dat ik het eigenlijk niet goed meer weet.
En tuurlijk niet enkel door de reacties, maar ik twijfelde gewoon door uiteenlopende meningen die ik von of het dan toch kon, ookal was ik er tegen.

Cioccolato, ik schrijf nergens dat moeder er tegen is, gewoon de ze van zichzelf geen kattenmens is en ze bang heeft voor haar meubeltjes...

Dus met andere woorden is ze er meer tegen dan voor. Als het katje wel zijn nagels in de bank zet is je moeder eerder boos dan dat ze er volledig achter zou staan.
Denk daar ook overna. Katje kan hier ook het slachtoffer van worden..

shiroihebi

Ze is bang dat hij in huis plast, maar zodra ze door heeft dat het katje prima in de bak zijn behoefte doet dan trekt ze toch wel bij? Ik vind dat TS juist heel goed haar best doet voor het beestje. En moeder wil zelf niet dat het kitten mee gaat op kamers, dan valt het vast wel mee met dat niet willen.

Sabini

Gewoon benieuwd hoor.. maar wat is eigenlijk de hoofdreden dat je moeder de kat s' nachts liever wil opsluiten in een bench?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:22

Eerlijk gezegd word ik een beetje verdrietig van dit topic. Veel katten zijn in de avond en ochtend actief. Dat soort katten moeten lekker kunnen spelen, dus niet in een bench zitten. De meeste katten houden niet van reizen en wel van veel buiten spelen. Kun je een kat dat niet bieden, kan je hem beter niet aanschaffen. Kies dan een kat uit het asiel die bij jou past. Het karakter van je kat kun je namelijk voor een groot deel niet beïnvloeden. Ik hoop dat je er een beetje uitkomt met je mams, succes!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:22

Cioccolato schreef:
Zoe_97 schreef:

Cioccolato, ik schrijf nergens dat moeder er tegen is, gewoon de ze van zichzelf geen kattenmens is en ze bang heeft voor haar meubeltjes...

Dus met andere woorden is ze er meer tegen dan voor. Als het katje wel zijn nagels in de bank zet is je moeder eerder boos dan dat ze er volledig achter zou staan.
Denk daar ook overna. Katje kan hier ook het slachtoffer van worden..

hoezo oordelen zonder iemand te kennen?? ze zei zelf dat ze tochwel van eht beestje gaat houden als ie er is. ze heeft vroeger gewoon zelf een kat gehad die op de meubels pieste, daarom denkt ze nu da t alle katten dat doen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:23

Ik heb mijn katten nog nooit ontwormd en ik heb al 30 jaar katten.
Dat behoort de fokster te doen voor ze bij je komt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:24

Sabini schreef:
Gewoon benieuwd hoor.. maar wat is eigenlijk de hoofdreden dat je moeder de kat s' nachts liever wil opsluiten in een bench?

ze had vroeger een kat die over meubels pieste, dus nu denkt ze dat alle katten dat doen...

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:25

Mando schreef:
Elk baasje is anders.. :+
Katten vertonen geen tot nauwelijks symptomen wanneer er een wormbesmetting is. Maar dat is geen reden om de parasieten te bestrijden.

En wat precies behoort een fokker te doen voordat de kitten bij een nieuw baasje komt?

shiroihebi

Zoe_97 schreef:
hoezo oordelen zonder iemand te kennen?? ze zei zelf dat ze tochwel van eht beestje gaat houden als ie er is. ze heeft vroeger gewoon zelf een kat gehad die op de meubels pieste, daarom denkt ze nu da t alle katten dat doen.

Kijk, als het nou een keurig opgevoed katje is dan is ze vast snel verkocht. Hier is er ook nog een tweede kat bij gekomen, terwijl mijn vader het niet wilde ivm de bank. Beestje weet nu heel goed dat ze niet aan de leren bank mag komen! Dat kan je ze prima leren :)

Cioccolato

Zoe_97 schreef:

Ik oordeel niet. Ik zeg waar je rekening mee moet houden. Als ouders het ergens niet mee eens zijn, of voor een deel, is het veel moeilijker. En daar moet jij rekening mee houden. Voor jou maar ook zeker voor het katje.

Ze kan het denken. En dat kán bevestigd worden. Wat gaat ze dan doen? Als het katje wel overal piest en poept? Wordt ze boos? Zet de kat uit huis? Wat dan? Of gaat zij er ook 100% voor?
Het is jou katje, maar hij komt niet in jou huis. Je moet dus ook rekening houden met je moeder. Zij moet er voor het grootste deel nog achter staan, omdat jij straks de kat voor het grootste gedeelte alleen laat met haar.
Laatst bijgewerkt door Cioccolato op 03-06-15 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Dubbel... :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:27

Dat kan verschillende oorzaken hebben
Stress. . Blaasgruis maar zo'n dier doet daar niet om mensen te pesten
Je zal zo'n kitten ook bezig moeten houden anders gaan je meubelen eraan dus zoals ik al eerder schreef. .. opvoeden.
En het is en binnenkat dus gelijk van jongs af aan de nageltje knippen
Doe ik hier 1x in de 2 weken

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:27

Cioccolato schreef:
Zoe_97 schreef:

Ik oordeel niet. Ik zeg waar je rekening mee moet houden. Als ouders het ergens niet mee eens zijn, of voor een deel, is het veel moeilijker. En daar moet jij rekening mee houden. Voor jou maar ook zeker voor het katje.

Ze kan het denken. En dat kán bevestigd worden. Wat gaat ze dan doen? Als het katje wel overal piest en poept? Wordt ze boos? Zet de kat uit huis? Wat dan? Of gaat zij er ook 100% voor?
Het is jou katje, maar hij komt niet in jou huis. Je moet dus ook rekening houden met je moeder. Zij moet er voor het grootste deel nog achter staan, omdat jij straks de kat voor het grootste gedeelte alleen laat met haar.

uit huis zal ze hem zeker niet gooien. Ze zal hooguit op mij even boosworden en op zoek gaan naar een oplossing!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:29

Sabini schreef:
Mando schreef:
Katten vertonen geen tot nauwelijks symptomen wanneer er een wormbesmetting is. Maar dat is geen reden om de parasieten te bestrijden.

En wat precies behoort een fokker te doen voordat de kitten bij een nieuw baasje komt?

Enten en ontwormen. ..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:29

Mando schreef:
Dat kan verschillende oorzaken hebben
Stress. . Blaasgruis maar zo'n dier doet daar niet om mensen te pesten
Je zal zo'n kitten ook bezig moeten houden anders gaan je meubelen eraan dus zoals ik al eerder schreef. .. opvoeden.
En het is en binnenkat dus gelijk van jongs af aan de nageltje knippen
Doe ik hier 1x in de 2 weken

dankje voor de tip! nageltjes knippen doe je dat hetzelfde als bij honden? ook krijgt ie een grote krabpaal zodat ie lekker kan klimmen en nageltjes bijhouden! ik heb deze besteld: http://www.bol.com/nl/p/krabpaal-tommie ... 032855703/

Cioccolato

Zoe_97 schreef:
uit huis zal ze hem zeker niet gooien. Ze zal hooguit op mij even boosworden en op zoek gaan naar een oplossing!

Ook als jij straks weg bent? Ik vind het eigenlijk nogal frapant dat jij een huisdier neemt terwijl jij praktisch uit huis gaat. Neem dan samen met je moeder een diertje.
Ik hoop dat jullie eruit gaan komen! :)

Sabini

Zoe_97 schreef:
ze had vroeger een kat die over meubels pieste, dus nu denkt ze dat alle katten dat doen...
Hmmz.. jammer dat ze zo'n slechte ervaring heeft met een kat met een gedragsprobleem. Nu de uitdaging aan jou om je moeder duidelijk te maken dat een bench geen diervriendelijke oplossing is.

Waar ik echter wel met een andere bokker eens ben is dat je nu een kat wil, terwijl je binnenkort op kamers gaat en de kat niet met je mee mag. Wat is daar eigenlijk de reden van? Waarom nu zo graag een kitten aanschaffen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:30

Mando schreef:
Sabini schreef:

Enten en ontwormen. ..

enten doet de fokker niet gaf ze aan dus dat gebeurd onmiddelijk als ik hem heb! ontwormen kan ene fokker toch niet bijhouden? als dit om de 3 maanden moet :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:31

Cioccolato schreef:
Zoe_97 schreef:

Ook als jij straks weg bent? Ik vind het eigenlijk nogal frapant dat jij een huisdier neemt terwijl jij praktisch uit huis gaat. Neem dan samen met je moeder een diertje.
Ik hoop dat jullie eruit gaan komen! :)

ze kijkt zelf ookal uit naar zijn komst.. je trekt nogl snel conclusies, dit gaat puur om de bench

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:31

Zoe_97 schreef:
ze kijkt zelf ookal uit naar zijn komst.. je trekt nogl snel conclusies, dit gaat puur om de bench

Ik trek conclusies aan de hand van wat jij verteld :)
Het gaat niet enkel om een bench, maar om de aanschaf van een dier. Geen ding :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:32

Ik heb geen hond dus ik weet niet hoe het bij een hond gaat

Ik pak ze op leg ze op hun rug tussen mijn benen en met een klein knippertje voor mensen haal ik de scherpste puntjes eraf
Pas op dat je niet in het leven komt. ..

Hier weten ze niet beter. Zelfs toen weer Mink met 2 jaar kregen gelijk gedaan. . Die had zoiets van. . Uhhhh wat wil je maar die vond het na 2x ook heel normaal

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 19:32

Sabini schreef:
Zoe_97 schreef:
Hmmz.. jammer dat ze zo'n slechte ervaring heeft met een kat met een gedragsprobleem. Nu de uitdaging aan jou om je moeder duidelijk te maken dat een bench geen diervriendelijke oplossing is.

Waar ik echter wel met een andere bokker eens ben is dat je nu een kat wil, terwijl je binnenkort op kamers gaat en de kat niet met je mee mag. Wat is daar eigenlijk de reden van? Waarom nu zo graag een kitten aanschaffen?

ik ben maar 3 dagen in de week weg meestal, ook mij oma wil de kitten graag (en mijn moeder ziet enel tegen het plasprobleem op, ofja waar zij ene probleem ziet)