Hamster?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:22

Hoeft ook niet, het is een vraag --> dat is wat de '?' aan het einde van de zin betekent. -:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:22

Zo, ga even op m'n gemakje op je gefrustreerde bericht reageren. Want je snapt mij duidelijk helemaal verkeerd. Overigens reageerde ik niet eens op jou PERSOONLIJK dus wil je alsjeblieft die overdreven toon van je omlaag brengen?

Ik praat niet over geamputeerde poten en andere abcessen. Ik praat over tepelontsteking, ontstoken oogjes & ontstoken neusjes. De meest voorkomende gevallen. In mijn ogen hoef je daar namelijk niet mee naar een dierenarts omdat een tepelontsteking zich zelf oplost (de hamster houd de wond schoon en dit heelt binnen twee dagen vanzelf), een ontstoken oogje moet je gewoon iedere dag goed schoon houden, idem met een neusje. Dáár hoef je geen ontstekkingremmers en andere antibiotica voor aan te schaffen en hoef je ook geen consult van dertig euro te betalen. Tevens is er nu een nieuw product op de markt; Vetericyn, ge-wel-dig product, werkt voor zowel hond, kat, paard, vogel maar ook HAMSTER, en werkt als een tierelier. Kost rond de 15 euro en verhelpt een heel hoop.

Maar nee, lieve Wildwings, géén geamputeerde poten of abcessen of tumoren. Voor zulk soort dingen ren ik inderdaad naar de dierenarts.

Ik rende naar de dierenarts, s'avonds laat omdat mijn vrouwtje niet zelf kon bevallen en de ukken door haar lichaam zweefde. Ik wéét wat dierenleed is en ik heb al een heel hoop gezien en meegemaakt die me heel erg aan het hart gaan. Já daar ga ik mee naar een dierenarts.

Maar een ontstoken oog, neus of tepelontsteking? NEE.

:)
Maar neem even je woorden terug dat ik geen enkel dier waard bent.

WinSel

Re: Hamster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:24

Rustig aan dames, allemaal vriendelijk blijven :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:25

Dat is blijkbaar erg lastig ... het is heel makkelijk om verwijten te maken wie wel en wie niet een dier waard is ... bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:26

Ik snap je berichtje gewoon niet zo goed. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat je met dingen waarmee je NIET naar de dierenarts hoeft te gaan, om dat ze gewoon vanzelf over gaan.. je NIET naar de dierenarts gaat, tenzij het uit de hand loopt :? Daar heb ik het toch niet over?

Het enige wat ik zeg is dat het met kleine knagers (en elk dier overigens) kan voorkomen dat er complicaties of aandoeningen ontstaan waardoor je WEL naar de dierenarts moet, en dat bij de dierenarts de kosten voor een dier, hoe klein dan ook, kunnen oplopen tot meerdere keren de aanschafwaarde. Vervolgens spreek jij dat tegen ('Nogal ver gezocht - Dierenarts? Nee hoor, mij niet gezien'). En daarna krabbel je terug.

Ik noem jou niet iemand die geen dieren waard is, tenzij jij je aangesproken voelt, wie de schoen past hoor..
Citaat:
De mijne hebben niet altijd dat geluk gehad. *toevoeging: dat ze kleine dingetjes krijgen die zichzelf oplossen* En ik vind persoonlijk dat als iemand op zo'n moment weigert naar de dierenarts te gaan uit bizarre overwegingen als "nou veel dierenartsen hebben geen verstand van kleine knagers" (l*u*lsmoes, dan zoek je namelijk eentje met wél verstand ervan) of "ach ze gaan toch vanzelf dood als je niets doet" dat diegene echt geen énkel dier waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:27

xDenies schreef:
Dat is blijkbaar erg lastig ... het is heel makkelijk om verwijten te maken wie wel en wie niet een dier waard is ... bah.

Lees nou eens goed wat ik zeg?? Je verwijt mij dat ik het persoonlijk aantrek, maar volgens mij heb jij hier minstens zoveel 'last' van? Ik zeg dat als er IEMAND is die met een dier dat medische zorg NODIG heeft, maar diegene weigert te gaan, dat ik ZO IEMAND geen dier waard vind. Als jij je aangesproken voelt, ja, sorry, dan vind ik je geen dier waard. Als jij wél de medische zorg aan je dieren biedt wanneer nodig, dan gaat dit helemaal niet over jou? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:29

Ik zou kijken voor een leuke grote kooi of aquarium op mp. Scheelt je bakken met geld.

Heb al mijn hamsterkooien van mp gehaald. Meestal voor 20 euro. Goed ontsmetten, inrichten. En hamster kan er in.

In al die jaren dat ik hamsters heb gehad, heb ik geen een cent uitgegeven. Meeste stierven van ouderdom. En 2 waren plots zo ziek, dat er niks meer aan viel te redden. En die zijn uit hun lijden verlost door mijn moeders vriend.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:30

Je viel er anders toch behoorlijk over dat ik inderdaad niet gelijk naar een DA ren.
Dat jij gelijk met geamputeerde poten komt aan zetten kan ik ook niet van te voren verzinnen ;)

Maar goed.
Ik stop deze discussie die nergens naar toe leid. Als je voor m'n neus stond hadden we elkaar wellicht beter begrepen :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:32

Ho nou !! Dit gaat behoorlijk offtopic, vecht het maar lekker uit via pb

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:33

WinSel schreef:
Ho nou !! Dit gaat behoorlijk offtopic, vecht het maar lekker uit via pb

Wij zijn klaar. Bedoelde hetzelfde maar zeiden het anders :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:34

Laat het maar- het enige waar ik over informeer, is dat ALS je dier naar de dierenarts moet, het in kosten even niet meer uitmaakt hoe groot of klein het dier is, want de behandeling kan de aanschafkosten vele malen overschrijden. Fijn dat er zoveel mensen zijn wiens dieren NIET ziek zijn geworden en die gewoon uit ouderdom zijn gestorven. Ik wou dat het al mijn dieren zo vergaan was, maar helaas. Het feit dat er veel dieren zijn die een natuurlijke dood sterven, doet niets af aan dat er de kans bestaat dat een dier wél ziek wordt. Het feit dat er veel dieren met kleine aandoeningen zonder hulp genezen, doet niets af aan de kans dat je soms wél naar de dierenarts moet. En als dat dat gebeurt, ben je soms meer geld kwijt dan je vooraf inschat, en dat is alles wat ik volgens mij in eerste instantie zeg -O-

Ik snap niet waarom het lijkt alsof daar niet op gewezen mag worden, of dat telkens tegengesproken moet.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 21:10

Robin_S schreef:
WildWings schreef:
Daarom zeg ik het er maar bij. Een standaard bezoekje zal je niet zo veel kosten, maar als ze echt ziek zijn, dan kan de behandeling best (relatief) duur worden als je het niet verwacht. Dus stel dat je nu al weet dat zoiets niet haalbaar is financieel, dan zou ik zelf liever geen diertje nemen... en als je het wel de moeite waard vind, kun je er in elk geval alvast rekening mee houden +:)+ Kleine knagers kunnen ook gewoon pijnstilling, ontstekingsremmers, antibiotica, en andere medicijnen krijgen. Ze kunnen zonder extreem groot risico onder narcose voor operaties, ze kunnen op de rontgenfoto, ze kunnen in zuurstofkooitjes bij de dierenarts indien nodig, etc, etc.

Volgens mij is de ene persoon hier fanatieker in dan de andere.

ik heb al aardig wat hamsters gehad en ben nog nooit naar de DA geweest met zo'n diertje, weet eerlijk gezegd ook niet of ik dat zou doen...? Meestal lost de natuur het allemaal zelf op en liggen ze op een goede dag gewoon dood in hun hokje.

TS een hok van 60 x 30 cm vind ik ook een mooie maat voor een dwerghamster, groter is natuurlijk altijd fijn :j en een loopradje, ze zijn er echt gek op!

Eigenlijk had ik een beetje dezelfde mening. Met een hamstertje naar we DA? Ik durfde het niet te zeggen want als je op bokt je mening zegt en iemand is het niet eens met je ohohoh ... Dan is het oorlog :/

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 21:18

Hoeveel wij ook allemaal van deze beestjes houden, €100 geef je gewoon niet uit aan een hamster. Als minn hamster zijn pootje er af moet, zal het toch jammer genoeg een spuitje hebben. Sorry, dit geef ik gewoon niet aan een beestje van 5, dat amper 2 jaar leeft. Sorry als dit grof overkomt!

Nu ga ik verder leren, want deze topic leidt me alleen af ... En wat heb ik aan een hamster als ik vakantietaken heb? Dus bedankt allemaal voor de informatie. Binnenkort heb in een nieuw slaap(?)maatje.

Namen waar ik tussen twijfel:
Thuurtje
Twinkel
Guus
Sopha

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 21:18

SOPHIA***

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:20

Guus is leuk !!

Succes met leren

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:23

Ik lees hier allemaal over solitair..... Ik heb vroeger goudhamsters gehad, 6 mannen op 2m2, en 15 vrouwen op 5m2 (ongeveer). Werkelijk nooit problemen mee gehad :?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:25

Fijn dat het bij jou goed is gegaan! Zeer wonderbaarlijk .. Nou vermoed ik niet dat veel mensen die ruimte bieden ......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:38

Triest, die mentaliteit die veel zogenaamde dierenliefhebbers hebben wat betreft medische zorg voor kleine knagers. Het houden van een dier is geen recht, maar een voorrecht waar verantwoordelijkheden bij komen kijken. Prima als je dat geld er niet voor (over) hebt, maar begin dan in de eerste plaats niet aan zo'n diertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:40

pompidou2602 schreef:
Hoeveel wij ook allemaal van deze beestjes houden, €100 geef je gewoon niet uit aan een hamster. t!

Waarom koop je een dier als je de medische zorg niet wilt gaan dragen? Kan je dan niet beter géén hamster kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 23:48

Is toch je verantwoordelijkheid? , als hamster haar poot eraf moet is gelijk drastisch . Hangt wat af of ze er mee leven kan of ze beter over de regenboogbrug lopen kan , maar ik laat hammie niet op 3 pootjes lopen.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 00:26

Afbeelding
Kooi van 101 x 52,5 en hij staat in een kamertje van 3m x 3m, deurtje staat altijd open dus ze (3 hamsters) hebben ruim genoeg de ruimte.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 06:06

RedPassion schreef:
Triest, die mentaliteit die veel zogenaamde dierenliefhebbers hebben wat betreft medische zorg voor kleine knagers. Het houden van een dier is geen recht, maar een voorrecht waar verantwoordelijkheden bij komen kijken. Prima als je dat geld er niet voor (over) hebt, maar begin dan in de eerste plaats niet aan zo'n diertje.

Helemaal mee eens. Als het over hond/kat of paard zou gaan worden alle mensen woest als je niet naar de DA gaat maar bij een hamster kan het wel? Die voelt zeker geen pijn? Ik geef toe, vaak kun je niet veel doen. Maar ook Euthanasie is niet gratis, koste mij laatst ook iets van 40 euro voor mijn Goudhamster. Had het er dik voor over want hij had veel pijn en was op. Dit hoefde mijn hamster niet langer te doorstaan door hem te laten creperen in zijn kooi.

Elk dier heeft recht op medische verzorging, groot en klein. Is zelfs wettelijk dat je een dier niet van zorg mag onthouden. Controle is moeilijk natuurlijk maar als je een diertje in huis neemt heb je die verantwoordelijkheid gewoon vind. Ook al wil je geen dure operaties, het voorkomen van lijden moet voorop staan.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:09

pompidou2602 schreef:
Hoeveel wij ook allemaal van deze beestjes houden, €100 geef je gewoon niet uit aan een hamster. Als minn hamster zijn pootje er af moet, zal het toch jammer genoeg een spuitje hebben. Sorry, dit geef ik gewoon niet aan een beestje van 5, dat amper 2 jaar leeft. Sorry als dit grof overkomt!

Wow, hier schrik ik wel van. Ik laat hier ook niet alles opereren, want je hebt te maken met de realiteit, maar als je een jong, gezond dier hebt en een pootje moet eraf en hij kan daarna weer gelukkig en gezond verder leven: waarom niet?
Als ik zoiets lees dan vraag ik me af in hoeverre je eigenlijk een huisdier aanschaft omdat je graag een huisdier een goed leven wilt bieden of dat je het púúr en alleen voor jezelf doet. Het moet maar niet te veel kosten... Wellicht ook nog dat het beestje 'perfect' moet zijn qua gedrag anders is het een kl*tebeest.
Je zegt dat je geen 100 euro wilt uitgeven aan bijvoorbeeld een operatie. Wat als je een hamster treft dat een ziekte heeft waar je elke maand 10 euro aan medicijnen moet geven. Dat klinkt niet zo veel. Maar na 10 maanden ben je ook 100 euro kwijt.

Natuurlijk worden hamsters niet zo snel ziek. Van mijn 10tallen hamsters is er geen één ziek geweest. Bij mijn gerbils daarentegen heb ik wel wat tegenslag gehad. Niet bij alle gerbils, maar een aantal hebben me toch wel geld gekost bij de dierenarts. Maar dat heb ik er voor over, want het is mijn verantwoordelijkheid ook om voor ze te zorgen ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:17

Fearlien schreef:
[ Afbeelding ]
Kooi van 101 x 52,5 en hij staat in een kamertje van 3m x 3m, deurtje staat altijd open dus ze (3 hamsters) hebben ruim genoeg de ruimte.

Leuk, maar wat voor hamsters heb je dan...

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:23

Oh, dat hok heb ik ook trouwens voor mijn syr. Je kan er echt heel veel in kwijt! Dat was echt mijn geld wel waard.