Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Daar heb ik het toch niet over?Citaat:De mijne hebben niet altijd dat geluk gehad. *toevoeging: dat ze kleine dingetjes krijgen die zichzelf oplossen* En ik vind persoonlijk dat als iemand op zo'n moment weigert naar de dierenarts te gaan uit bizarre overwegingen als "nou veel dierenartsen hebben geen verstand van kleine knagers" (l*u*lsmoes, dan zoek je namelijk eentje met wél verstand ervan) of "ach ze gaan toch vanzelf dood als je niets doet" dat diegene echt geen énkel dier waard is.
xDenies schreef:Dat is blijkbaar erg lastig ... het is heel makkelijk om verwijten te maken wie wel en wie niet een dier waard is ... bah.

Robin_S schreef:WildWings schreef:Daarom zeg ik het er maar bij. Een standaard bezoekje zal je niet zo veel kosten, maar als ze echt ziek zijn, dan kan de behandeling best (relatief) duur worden als je het niet verwacht. Dus stel dat je nu al weet dat zoiets niet haalbaar is financieel, dan zou ik zelf liever geen diertje nemen... en als je het wel de moeite waard vind, kun je er in elk geval alvast rekening mee houdenKleine knagers kunnen ook gewoon pijnstilling, ontstekingsremmers, antibiotica, en andere medicijnen krijgen. Ze kunnen zonder extreem groot risico onder narcose voor operaties, ze kunnen op de rontgenfoto, ze kunnen in zuurstofkooitjes bij de dierenarts indien nodig, etc, etc.
Volgens mij is de ene persoon hier fanatieker in dan de andere.
ik heb al aardig wat hamsters gehad en ben nog nooit naar de DA geweest met zo'n diertje, weet eerlijk gezegd ook niet of ik dat zou doen...? Meestal lost de natuur het allemaal zelf op en liggen ze op een goede dag gewoon dood in hun hokje.
TS een hok van 60 x 30 cm vind ik ook een mooie maat voor een dwerghamster, groter is natuurlijk altijd fijnen een loopradje, ze zijn er echt gek op!

RedPassion schreef:Triest, die mentaliteit die veel zogenaamde dierenliefhebbers hebben wat betreft medische zorg voor kleine knagers. Het houden van een dier is geen recht, maar een voorrecht waar verantwoordelijkheden bij komen kijken. Prima als je dat geld er niet voor (over) hebt, maar begin dan in de eerste plaats niet aan zo'n diertje.
pompidou2602 schreef:Hoeveel wij ook allemaal van deze beestjes houden, €100 geef je gewoon niet uit aan een hamster. Als minn hamster zijn pootje er af moet, zal het toch jammer genoeg een spuitje hebben. Sorry, dit geef ik gewoon niet aan een beestje van 5, dat amper 2 jaar leeft. Sorry als dit grof overkomt!
Fearlien schreef:[ Afbeelding ]
Kooi van 101 x 52,5 en hij staat in een kamertje van 3m x 3m, deurtje staat altijd open dus ze (3 hamsters) hebben ruim genoeg de ruimte.