Poes is aan het bevallen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:09

@Cowgirl :n , ik hoop dat je een typefout maakt maar castreren kan pas met ongeveer 6 maanden.

Anoniem

Re: Poes is aan het bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:14

TS gefeliciteerd met de kleintjes!
Ontzettend goed dat jullie mams hebben opgevangen en zo te lezen doen jullie enorm je best om haar en de kleintjes een goed leven te bieden!
Lekker genieten van het grut en laat je niet teveel afschrikken door alle goedbedoelde, maar imo veel te felle, adviezen hier.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:15

In Amerika steriliseren ze bijna alles al in het nest. Lichamelijk en geestelijk komt zo'n kat niet goed tot ontwikkeling. Ik heb zelf een kater gehad uit een asiel in Belgie, die was met 8 weken gecastreerd. Hij was hartstikke lief maar was absoluut karakterloos. En een vrij grote slappe slungel.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:16

Aaah wat leuk! gefeliciteerd met de kleintjes!
Het is helaas erg jammer voor de poes dat ze al zo jong moet bevallen, maar he! daar kunnen jullie niks aan doen. Alleen maar goed dat jullie haar helpen!
We willen wel meer update foto's he? :D

Loess3108

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:19

Wat goed dat jullie de zorg voor mams op jullie hebben genomen! Gefeliciteerd met de kleintjes en lekker van gaan genieten, voor je het weet zijn ze weer groot! :)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:20

Waarom moet er gelijk negatief gereageerd worden op een leeftijd als er geen reden bij staat, maar was het gelijk in de OP duidelijk hoe het zat, was het geen probleem geweest? Waarom kan er niet gewoon eens gedacht worden: O wat jong, zou daar een speciale reden achter zitten?

Ts wat gaaf dat je de bevalling mee hebt gemaakt! Ze zijn super schattig! En goed van je dat je de poes hebt opgevangen :) . Geniet van de kittentijd, want helaas is die zo voorbij...
Btw, ik weet niet in hoeverre je contacht hebt met de dierenarts over deze poes, maar misschien is het verstandig als je info inwint over jonge poezen die een nestje krijgen. Wat je allemaal kunt doen en hoe je ze kunt helpen enzo. En over sterelisatie/castratie van de poes en evt kitten(s) die je wilt houden :)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:24

Ik zou inderdaad ook even informeren over voeding, dat is voor zo'n jonge moeder poes die 4 kittens moet voeden wel heel belangrijk.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:25

Er zijn in Nederland overigens ook dierenartsen die aan vroegcastratie en -sterilisatie doen. Ik als fokker van raskatten wil zeker weten dat als ik een kitten verkoop niet voor de fok deze ook niet stiekem toch wel voor de fok wordt gebruikt. Dus ben ik op zoek gegaan naar een dierenarts die de kittens (poesjes en katertjes) met 14 weken castreren. En die zijn er echt wel. Het is alleen de afweging of je zelf die kosten wilt maken of niet...

Hopelijk gaat alles goed met het nestje en vinden alle kittentjes lieve nieuwe eigenaren.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:26

Ik kan me niet voorstellen dat dat echt goed isvoor die diertjes zo vroeg castreren

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:32

Ik denk dat de ts van 13 jaar ook niet de financiële middelen heeft om 5 katten de laten steriliseren en castreren? Ik zou het houden bij de moeder poes :) veel succes met de kleintjes en zorg goed voor mama!

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:58

Wat een leuke kleintjes <3 Ik begrijp wel dat je een datum hebt van hoe oud ze is, wij hebben ook een inmiddels je weet wel kater die we gevonden hebben met nog een broertje en zusje, bij het eerste bezoek bij de dierenarts hebben ze een schatting gemaakt van zijn leeftijd, gaan we straks toch zijn verjaardag vieren :D

Hoop niet dat ze dezelfde vader als haarzelf aangezien ze uit de buurt komt.

Geniet van de kleintjes! Voor je het weet zijn ze groot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:11

Hey, gefeliciteerd met de kleine dotjes, ze zijn echt schattig.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België is er een wet, of ze is toch in de maak, dat alle katjes onvruchtbaar moeten zijn voor ze naar een nieuw baasje gaan. Eigenlijk vind ik dat wel logisch als je ziet hoeveel nestjes er in een asiel, of op straat, gedumpt worden. Mijn vorige kat kwam uit het asiel, nog geen 10 weken oud, en ze wilden haar en haar zusje laten inslapen omdat ze overspoeld werden met kittens en ze gaven ook die raad aan een persoon die belde omdat ze een ongewenst nestje had.
TS, jij kan hier natuurlijk niet over beslissen, geniet van de kleintjes en ik duim dat je voor hen een fantastisch baasje vindt.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:21

Gefeliciteerd TS! Ze zien er heel schattig uit. Fijn dat jullie haar hebben opgevangen en goed voor haar en de babies gaan zorgen. Is je bed niet te vies geworden?

1 tip (zonder me ergens mee te willen bemoeien :o ) is mamapoes niet naar buiten te laten gaan voor de gecastreerd is (mensen noemen het steriliseren maar eigenlijk worden meisjeskatten ook gecastreerd). Tenminste, als je niet nog meer nestjes wil hebben. Moederpoezen kunnen namelijk vrij snel weer opnieuw krols worden. Je dierenarts kan je daar vast meer over vertellen.

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 11:01

Moeder poes word gesteriliseerd wanneer het goed met haar gaat. Kleintjes drinken goed :) Zal zo foto plaatsen

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 11:04

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:04

<3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:09

Ah gos, wat schattig!
Fijn dat alles goed is verlopen :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:17

Wat enorm snoezig, en ontroerend van de moeder dat ze bij jou op je bed kwam bevallen.

Zou je alsjeblieft willen bespreken met je ouder waar de poes woont om haar voorlopig niet naar buiten te laten gaan? En haar pas weer buiten te laten als ze is gesteriliseerd en hersteld is van de operatie?

Katjes jonger dan 6 maanden castrereren vind ik een erg slecht advies. Het lichaam krijgt dan inderdaad niet de gelegenheid om goed te ontwikkelen. Een goede dierenarts werkt er ook niet aan mee. Voor katers vind ik 6 maanden het absolute minimum, voor poezen 8 a 9 maanden. En tot die tijd binnen houden, of bij voorbeeld in een tuin waar geen andere katten in kunnen komen.

Succes en veel plezier met het nestje TS :)

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:23

Off topic :)

Koper: waar is jou mening op gebaseerd dat poezen 2/3 maanden laten gecastreerd zouden moeten worden dan katers?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:25

Je vindt een castratie bij poezen zelf niet een ingrijpender procedure dan bij een kater?

Labiesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 11:31

Voorlopig ligt mamapoes plat omdat er 5 hongerige katjes om haar heen liggen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:33

Ts, erg mooi nest, moeder goed bijvoeren want ze mag wel wat meer reserves hebben, omdat ze zo jong is moet er veel en goed voer in, vraag even aan de da welk soort je het beste kunt geven.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:51

Wat super leuk!
Ben heel benieuwd hoe ze de komende weken eruit gaan zien.
Ga je ze ook nog weken bv 1x op eenn dag?
En mag je erbij komen van de moeder?

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:52

Koper: het is voor poezen toch net zo ingrijpend bij 6 maanden dan bij 8 maanden, wat veranderd er in die 2 maanden? :)

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:35

Zelfs nog een vijfde! Het zijn wel schatjes, mama mag er ook zijn!