Wat te doen met deze dieren ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:31

Je kunt ze niet leuk vinden en niet willen, allemaal begrijpelijk. Maar laat de dieren niet de dupe worden. Terug naar de Intratuin is een slechte optie, ofwel worden ze weer verkocht aan de volgende die er mee kan doen en laten wat 'ie wil, ofwel het wordt slangenvoer. Marktplaats en weggeefhoeken zijn ook bronnen van dierenleed. Ik hoop dat je ze naar een opvang wilt brengen (of dat een Bokker uit jouw buurt dat wil doen als je dat te veel moeite vindt). Dan zijn ze in ieder geval in kundige en liefdevolle handen en komen ze uiteindelijk op een goede plek terecht. De beestjes kunnen hier ook niks aan doen...

Xivura

Re: Wat te doen met deze dieren ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 15:33

Het zijn russische dwerghamsters voor de gene die dat graag wouden weten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:37

Mijn hamster komt ook van de Marktplaats en heeft hier een leventje als God in Frankrijk :(:)
Er zitten echt niet alleen dierenbeulen op...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:40

Marktplaats is geen bron van dierenleed. Marktplaats is alleen maar een instrument. Het zijn de mensen die het leed veroorzaken en die vind je ook tussen de briefjes bij de supermarkt.

Je bent bij verkoop zelf verantwoordelijk aan wie je een dier weg doet, en bij koop kun je zelf bepalen of je een broodfokpup toch wel of niet koopt.

Vind dat zo'n onzin "Marktplaats = dierenleed"

Mensen zijn dierenleed.

(sorry TS even offtopic)

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:42

Oh jee op marktplaats.. De meeste mensen op marktplaats zoeken een hamster voor hun slang helemaal als je ze gratis aanbied (al weet ik niet of je dat doet :o ) daar zou ik dus een beetje mee uitkijken.
Ik werk in een dierenwinkel en ook daar komen mensen die hamsters willen kopen als slangenvoer..
Gelukkig vinden ze de hamsters altijd te duur om als voer te gebruiken!

Over het bijten, ik heb zelf ook een hamster die niet zo lief was toen hij bij me kwam.
Als je iedere dag even je hand in het hok houdt net zo lang tot de hamster vanzelf op je hand gaan staan dan pas moet je hem eruit halen. Ze moeten echt wennen aan je hand en geur.
Ik heb nu de liefste hamster van de wereld omdat ik het zo heb aangepakt!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:52

annibel schreef:
Over het bijten, ik heb zelf ook een hamster die niet zo lief was toen hij bij me kwam.
Als je iedere dag even je hand in het hok houdt net zo lang tot de hamster vanzelf op je hand gaan staan dan pas moet je hem eruit halen. Ze moeten echt wennen aan je hand en geur.
Ik heb nu de liefste hamster van de wereld omdat ik het zo heb aangepakt!

Dit wilde ik ook zeggen :). Zo heb ik het ook gedaan met mijn laatste hamster. Na 2 weken was ze ontzettend lief.

Ik zou zo aanbieden om ze over te nemen, maar ik ga vanaf juli een tijd naar het buitenland, dus dat is ook zo sneu, denk niet dat mijn huisgenoten op meer dieren willen passen haha

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:00

StormMilagro schreef:
Dit wilde ik ook zeggen :). Zo heb ik het ook gedaan met mijn laatste hamster. Na 2 weken was ze ontzettend lief.

Ik zou zo aanbieden om ze over te nemen, maar ik ga vanaf juli een tijd naar het buitenland, dus dat is ook zo sneu, denk niet dat mijn huisgenoten op meer dieren willen passen haha

Leuk om te horen! Bij mijn hamster heeft het ook ongeveer 2 weken geduurd.. Nu kan ik er alles mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:04

Waar woon je? , anders was een hammie wel welkom

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:04

annibel schreef:
StormMilagro schreef:

Leuk om te horen! Bij mijn hamster heeft het ook ongeveer 2 weken geduurd.. Nu kan ik er alles mee!

Dat had ik ook! Ze vertrouwde me erna volledig, maakte niet uit wat ik deed. Helaas kreeg ze een tumor en moest haar pootje geamputeerd worden. Daarna heeft ze nog een halfjaar geleefd :(.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:05

TS, heb je al iemand die ze wil overnemen en waar woon je ongeveer?

Als het niet te ver weg is, kan ik hier wel overleggen. :)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:21

RedPassion schreef:
Je kunt ze niet leuk vinden en niet willen, allemaal begrijpelijk. Maar laat de dieren niet de dupe worden. Terug naar de Intratuin is een slechte optie, ofwel worden ze weer verkocht aan de volgende die er mee kan doen en laten wat 'ie wil, ofwel het wordt slangenvoer. Marktplaats en weggeefhoeken zijn ook bronnen van dierenleed. Ik hoop dat je ze naar een opvang wilt brengen (of dat een Bokker uit jouw buurt dat wil doen als je dat te veel moeite vindt). Dan zijn ze in ieder geval in kundige en liefdevolle handen en komen ze uiteindelijk op een goede plek terecht. De beestjes kunnen hier ook niks aan doen...

Deze opmerking vind ik erg kort door de bocht.. Ben het helemaal met amaris eens! Er zitten inderdaad 'dierenbeulen' tussen, maar die hou je ook in winkels of die komen ook naar een dierenopvang of is een Bokker. Je bepaald zelf aan wie je verkoopt/weggeeft. Als je goed oplet haal je de meeste 'slechtere' mensen er al gauw tussenuit.

TS wat vervelend dat je nu met twee hamstertjes opgescheept zit.. Hopelijk vind je een geschikte koper of een hamsteropvang :j

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 16:23

ik zou ze zo willen maar mag geen hamster

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 17:25

Morgen komt een vrouw hier uit de buurt 1 hamster ophalen. Ik heb dus nog 1 hamster en een kooi in de aanbieding. De hamsters zijn inderdaad gratis, maar de kooi is nog helemaal nieuw dus daar vraag ik wel wat geld voor.

De mensen die wouden weten waar de hamsters verblijven, heb ik een PB gedaan. :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:42

Ah jullie hebben wat afgesproken, mooi!! :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:02

Dat is alvast eentje!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:09

Nou, vlot voor elkaar! :) nog maar 1 te gaan!

Ik had als kind ook een hamster, als ik simpelweg al mijn hand in de kooi deed als ie wakker was dan hing ie al in mijn vinger. Dus ik moest wachten tot ie sliep om voer te doen... Gelukkig slapen ze overdag wel veel maar heb er wel 'oorlogswonden' aan over gehouden. Was er niet rouwig om dat ie niet oud werd en opeens dood in de kooi lag :=
Dus aan de positieve voor jou en mij, ze worden geen 100!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:27

Met beetje geluk gaat de andere dame naar mij :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:28

Wat zou er in de weg kunnen komen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:54

Bewindvoerder ivm kooi (krijg een 6 met 2 nullen van belasting en heb net vakantiegeld , ze moet niet moeilijk willendoen) :P , ze woont dichtbij en kan haar zo ophalen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:15

Anders wil ik het je wel even voorschieten, hoor Rebecca :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:36

Aww Shirley :+: , hoe dan ook voor het weekend is ze er :j .

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:37

Geef maar een gil als het nodig is!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:01

vuurneon schreef:
Nou, vlot voor elkaar! :) nog maar 1 te gaan!

Ik had als kind ook een hamster, als ik simpelweg al mijn hand in de kooi deed als ie wakker was dan hing ie al in mijn vinger. Dus ik moest wachten tot ie sliep om voer te doen... Gelukkig slapen ze overdag wel veel maar heb er wel 'oorlogswonden' aan over gehouden. Was er niet rouwig om dat ie niet oud werd en opeens dood in de kooi lag :=
Dus aan de positieve voor jou en mij, ze worden geen 100!

die van mij is nog vijf geworden....ik was er kapot van dat hij dood was.Poelepetoet....40 jaar geleden :')

Fijn dat de hamsters een goed tehuis hebben gevonden!Of tenminste in iedergeval 1 zeker.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:26

Alle 2 de hamsters en kooi zijn op voorbehoud verkocht. :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:29

Fijn!