konijn zonder vriendje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauww

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:29

Op facebook is er een heel erg leuke groep 'Creatief voor je konijn' waar veel goede ideetjes voorbij komen: groenteslingers, zandbakjes, lekkers verstopt in zelfgemaakt speelgoed,... Zeker een kijkje nemen!
https://www.facebook.com/groups/8251427 ... ts&fref=ts

Ik begrijp dat het soms gewoon echt niet kan om er een vriendje bij te zetten, ook al is dat de beste oplossing, maar ik denk dat je konijn het wel goed heeft bij jou. Succes met de creatieve dingen :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 17:33

Ook ik ben daar vrij resoluut in. Geen aquarium geen vissen, dat idee.
Maar goed, je hebt hem nu al en zo te lezen gaat een ander konijn gewoon niet gebeuren. En wil je hem ook niet ergens anders plaatsen waar hij wel een sociaal leuk leven kan leiden.

Koop dan maar zo veel mogelijk speelgoed en zorg dat je meerdere keren per dag (zoveel en zo lang mogelijk) aandacht geeft.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:13

Blue_Eyes schreef:
Klinkt leuk, 'ze accepteren het maar', maar in de meeste gezinnen werkt dat toch echt wel een beetje anders.

Nee idd...maar anders zou het dierenmishandeling zijn. Moeten je ouders ookwel snappen.
Dan maar op je kop krijgen of whatever wat er gebeurd.

Yenni

Re: konijn zonder vriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:54

En dan? Ouders "snappen" het om van het gezeur af te zijn en er komt alsnog geen konijn. Ook deze optie kan er gebeuren. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:00

Selina schreef:
Konijn 'lenen' van een opvang? Als dan die van jou overlijdt, moet/mag je hem terugbrengen.

Opvangkonijn is altijd een leenkonijn, konijn blijft altijd eigendom van de opvang. Als de ander sterft en je wil geen nieuwe ben je zelfs verplicht de ander terug te denken.

Ik zou je konijn inderdaad laten koppelen bij de opvang. Als het een ram is uiteraard eerst castreren

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:14

Cas123 schreef:
En dan? Ouders "snappen" het om van het gezeur af te zijn en er komt alsnog geen konijn. Ook deze optie kan er gebeuren. :)

Dan verkoop je je huidige konijn...
want alleen is gwn te zielig..

en ik zou wraak ervoor nemen op mn ouders maar zo ben ik

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 19:21

Ptje007 schreef:
Op facebook is er een heel erg leuke groep 'Creatief voor je konijn' waar veel goede ideetjes voorbij komen: groenteslingers, zandbakjes, lekkers verstopt in zelfgemaakt speelgoed,... Zeker een kijkje nemen!
https://www.facebook.com/groups/8251427 ... ts&fref=ts

Ik begrijp dat het soms gewoon echt niet kan om er een vriendje bij te zetten, ook al is dat de beste oplossing, maar ik denk dat je konijn het wel goed heeft bij jou. Succes met de creatieve dingen :)

dankje!!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:28

Cas123 schreef:

Wat voor ouders heb je dan zeg.. ik snap niet hoe het kan dat zoveel ouders gewoon niet goed voor dieren zijn! Is het een verschil in generatie?

Ts een zandbakje vinden konijnen vaak ook erg leuk.

En guys, een gecastreerd vrouwtje bij een ongecastreerd mannetje zal alsnog niet goed zijn.

En sommige bokkers ga niet zeggen dat het aan de ouders ligt en niet aan Ts. Die kiest er namelijk ook voor om hem alleen te houden, ipv naar een opvang te brengen waar die het fijner heeft. Ts is 13, geen 7.