Vogeltje gevonden hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 22:50

Cowgirl schreef:
elenaMM77 schreef:
Voor de volgende keer..

een jong vogeltje dat niet goed kan vliegen altijd laten zitten..

geen enkel vogeltje wappert uit het nest en vliegt gelijk de noorderzon tegemoet..
90% stort ongeveer ter aarde en kan op geen enkele manier terugkomen in het nest..

dat is heel normaal, naar beneden flikkeren terwijl je je veugels strekt is immers makkelijk.. weer omhoog de boom in kost meer kracht en die hebben ze nog niet..

de ouders voeren ze dan op de grond, dit duurt enkele dagen tot ze sterk genoeg zijn om echt te vliegen..

de natuur regelt het helemaal zelf.. een vogel die de grond niet overleefd, was niet sterk of slim genoeg (en heeft hard gezegd ook niets in de evolutie te zoeken verder). deze tijd is het walhalla voor katten natuurlijk ook, maar ouders zullen het jong verdedigen als ze kunnen, het jong zou normaal stil moeten blijven voor rovers.. Nu kun je zeggen, mensen en hun katten.. maar als het geen kat is waarbij de vogel zich verraad, zal het een roofvogel of andere rover zijn waaraan hij ten prooi zal vallen. als je kat met een nog levende jeugdige vogel thuis komt zetten, natuurlijk afleveren bij de dierenambulance..

En als je een kat echt op een vogeltje ziet jagen en er zijn geen ouders die aan het verdedigen zijn, zou je m naar de vogelopvang kunnen brengen..

voor de rest de natuur gewoon zijn werk laten doen.. als 1000 man 1 te zwak vogeltje redt, dan kun je wel gokken wat voor er met de genenpool gebeurd.. beter dus gewoon laten.

Wat een geweldig stuk.
Ga ik gebruiken als ik weer zo'n stadsmens aan de lijn heb.

Stadsmens? Mensen bedoelen het vaak wel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:06

Wat een avond maar hij is opgehaald! Ben benieuwd of hij het red.

Voel me nu ook best wel dom dat ik hem heb mee genomen. ;( Achteraf had ik hem beter kunnen laten staan of naar een veiligere plek brengen. Echt dom dom dom! Een beetje een schuldgevoel als hij het straks niet red...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:23

AmoorM schreef:
Wat een avond maar hij is opgehaald! Ben benieuwd of hij het red.

Voel me nu ook best wel dom dat ik hem heb mee genomen. ;( Achteraf had ik hem beter kunnen laten staan of naar een veiligere plek brengen. Echt dom dom dom! Een beetje een schuldgevoel als hij het straks niet red...

Jammer, dat is de natuur. Jij hebt iig wel je best gedaan, ondanks dat je dat niet had hoeven doen. Weer een leer voor een volgende keer :j

Chiave

Re: Vogeltje gevonden hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:30

Je hebt je best gedaan, daar gaat het om. De volgende keer weet je dat je het vogeltje beter op zijn stekkie kunt laten zitten.

Volgende keer beter, meis! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:33

Ja dat zal ik nooit vergeten! Haha. Maar waarschijnlijk was het dan de speelbal van een hond of kat geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:38

Het vogeltje wordt vandaag opgehaald door de dierenambulance. Hij is de nacht goed door gekomen. (hij is nu bij de mensen die hem hebben opgehaald)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:40

Huh? Hij was toch al opgehaald?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:43

Ja door een persoon die vroeger bij de dierenbescherming heeft gewerkt.
Daar heeft hij een nachtje mogen slapen, en nu wordt hij door de dieren ambu opgehaald en naar de vogelopvang gebracht.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:44

Leffroi schreef:

Kunnen mensen van de centrale zelf zijn.....in "eigen tijd

Heb ik ook eens mee gemaakt met een jonge kauw.
Ook geen vogelopvang/dierenambu te krijgen omdat het "buiten de regio lag.
Na diensttijd is een dame van de ambu toen tot halve wegen mijn woonplaats gekomen en ik heb de andere helft afgelegd.
Zo kon het kauwtje wél de aandacht krijgen die het nodig had.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:45

RaafSmits schreef:
Leffroi schreef:

Kunnen mensen van de centrale zelf zijn.....in "eigen tijd

Heb ik ook eens mee gemaakt met een jonge kauw.
Ook geen vogelopvang/dierenambu te krijgen omdat het "buiten de regio lag.
Na diensttijd is een dame van de ambu toen tot halve wegen mijn woonplaats gekomen en ik heb de andere helft afgelegd.
Zo kon het kauwtje wél de aandacht krijgen die het nodig had.

Zo zie je maar :j

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:47

vreemd, ik had een roofvogel (?) Kuiken en moest hem maar terug zetten, kon ook niet vliegen.. :)

Maar fijn dat hij opgehaald is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:49

Hij is vanacht om 00:00 opgehaald door een meid die eerder bij de dierenbescherming had gewerkt en wel contacten had die haar goed advies konden geven. Vanochtend zei ze dat het goed de nacht is door gekomen en straks wordt opgehaald door de dierenambulance.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:52

Ooow, op die manier!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 00:51

vogeltje gaat het nu wel overleven en ook al had hij het anders niet gehaald, geeft toch een fijn gevoel daar kan je niks aan doen. je hebt je best gedaan.