Ayasha schreef:Mijn hond vindt het ook veel leuker om verder te kunnen dan de tuin. Maar ik ben verantwoordelijk. Voor die kat schuilen bijten de tuin ook genoeg gevaren. (Auto's, honden die wel in hun eigen tuintje zitten). Waarom zou de konijneneigenaar dan meer veranrwoording moeten nemen dan de katteneigenaar?
We weten allemaal dat 'alleen kijken' zomaar 'alleen eens klauwen' kan worden, das immers de aard vh beestje.
Omdat katten veel zelfstandiger zijn dan honden en je niet uit kan laten en ze zijn geen prooidieren wat konijnen wel zijn. Verder kunnen konijnen op verschillende manieren ontsnappen en dan komen ze meestal niet meer terug, terwijl katten natuurlijk wel terug komen.
Alleen kijken kan alleen kijken blijven, hoeft niet persé pakken te zijn. Dat is per kat verschillend.
).

Of moet ze in haar eigen tuin haar eigen konijnen die los mogen lopen in de hele tuin (wat fijn is, want konijnen houden van ruimte en beweging) opsluiten in een miezerig klein rennetje, vanwege de kat van de buren?
Dus hier niet zo'n punt. We gooien de achterdeur open, roepen een keer ksssjt en weg zijn ze. Poepen in de border daarentegen, daar word ik met twee jonge kinderen stik chaggi van...