Kattendrama! Vriend allergisch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Re: Kattendrama! Vriend allergisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:05

In België wordt het minder vaak ingezet, maar de strekking is hetzelfde. De therapie heeft gewoon lang de tijd nodig voor het optimale effect helaas, maar goed dat is iets voor een ander topic denk ik :)
Ik ken overigens iemand die driemaal (!!) een gehele therapie heeft afgerond (2-3 jaar per keer) en alsnog last heeft :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:16

Ik ken ze wel bij wie de therapie 0,0 effect heeft gehad.

Maar voor zoiets zou ik het ook zonde vinden om deze hele dure therapie in te zetten. Als je prof met katten bezig bent is het een ander verhaal. Maar om nog iets te starten met zo'n oude kat in huis terwijl de oplossing eenvoudiger is en hij niet de eigenaar is. Nee, daar is de therapie ook zeer intensief voor.

Maar ik ga er vanuit dat deze mooie kat alsnog een kans krijgt bij een ander huisje :j
Is er overigens geen rusthuis oid voor katten?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-05-15 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:28

De therapie mag je ook niet starten zolang je katten in huis hebt :)
Ik heb er ook niet voor gekozen oa door die reden (ook omdat het zolang duurt en er maximaal drie weken tussen de spuiten in de onderhoudsfase mag zitten).

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:22

Trek jouw ervaring niet in twijfel Darah, geloof echt wel dat je goed voorgelicht bent.

Het is gewoon goed balen als je geen dieren in je omgeving kan hebben die je er wel graag zou willen zien.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 14:04

Nou kleine update... Ik heb een heel lief nieuw baasje gevonden :) Die is net langs geweest om kennis te maken en even te overleggen. De kat blijft nog een weekje hier wonen en dan wordt ze opgehaald. Fijn dat ze een lekker huisje krijgt!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:06

Wat fijn dat je zo snel een leuk nieuw baasje hebt gevonden voor de kat :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:14

Wat fijn dat dat zo snel is gegaan!

Ik herken je situatie wel. Mijn zusje is ook allergisch voor katten. Toen ik op mezelf ging wonen (met twee andere meiden) wilde ik eigenlijk heel graag een kat (en die meiden ook). Mijn zusje is er allergisch voor, maar ze woont niet bij mij ofzo, dus in mijn beleving kon dat best :')
Nu blijkt dat mijn zusje echt zwaar allergisch is. Ze kan niet eens even langskomen. Als ze al langskomst stofzuig ik het huis helemaal van boven tot onder en gaat de kat in afgesloten stuk (kamer huisgenoot, stuk gang, keuken, daar komt mijn zusje toch niet). En dan nog houdt ze het maximaal 2 uur vol om bij mij in huis te zijn.
Ik heb er zeker geen spijt van, en de kat gaat niet weg, maar ik had toch behoorlijk het effect van die allergie onderschat.

Overigens volgt mijn zusje al immuuntherapie voor katten. Nu al zo'n 5 jaar en het zou na 3-7 jaar moeten gaan werken. Tot nu toe nog niks :=

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:29

Gefeliciteerd met het nieuwe thuis voor de kat!

En wat betreft de allergie van je vriend: heb je al eens aan kinesiologie gedacht (google maar eens)? Je kunt er diverse allergieën mee aanpakken. Wil niet zeggen dat het bij iedereen helpt trouwens, maar dat geldt voor alles. Hoe dan ook kunnen er de meest vreemde oorzaken aan ten grondslag liggen overigens... (om maar even iets te noemen: zeer heftige schrikreactie in bos - > boompollenallergie)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:30

Wat fijn dat je een nieuw plekje voor haar hebt gevonden, super! :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:40

Gefeliciteerd met haar nieuwe baasje.
Ze had ook hier mogen komen, woon op een boerderij maar dan werd het wel een stalkat.
Ik zelf ben ook hartstikke allergies.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:56

mijn man was ook allergisch voor katten, maar na een desensibilisatiekuur bij de huisarts gaat het super nu (is ook bijna helemaal van zijn hooikoorts en bomenallergie af). Hij zou daar eens voor kunnen informeren bij de arts. Wordt gewoon vergoed overigens.
Cetrizine van de Lidl is een fijn en goedkoop "medicijn" wat goed helpt bij allergie (ook jeuk trouwens) en we hebben thuis een ionisator staan. Filtert de lucht en ioniseert. Fijn voor visite die niet zo dol op katten is ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:51

Super dat je een nieuw huisje hebt gevonden :D

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 18:43

Ja ben echt blij! Meisje dat kwam kijken ging meteen met haar knuffelen enzo, duizend vragen stellen over hoe en wat.. Dus dat wordt een goed huis voor haar, ze zal goed verzorgd worden. En het is in de buurt dus kan makkelijk contact houden +:)+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:36

Fijn zeg, eind goed, al goed. Is het uiteindelijk toch maar goed geweest dat je de kat wel hebt opgevangen. Baasje kon met een gerust hard sterven en via jou heeft poezel nu een fijn definitief huis!