Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joelle1996 schreef:Punz schreef:Ik had bovenstaande niet gepost in reactie op jou hoor TS, maar in reactie op een post van Esther.
Ben je overigens al iets verder gekomen met de fokker?
Heeii
Jaa ik heb de resultaten van de runtgen (geen idee hoe je dat schrijft) foto's van de ouders naar mijn dierenarts laten sturen wat mog van de fokker en daar komt uit dat beide ouders geen HD hebben.
Wat ik me dan af vraag is hoe kan mijn hond dan zulke slechte heupen hebben.. de dierenarts vond het ook raar. Maar we moeten er maar mee leven en mijn hond zal zolang hij zonder pijn leeft een super leven hebben!
. amies100 schreef:Joelle1996 schreef:dit is een foto van zijn heupen.
[ [url=m/x0CWy1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas is het duidelijk te zien op de foto. Mijn hond heeft na de diagnose nog 12 jaar pijnvrij mogen leven gelukkig. Hopelijk is dat bij jouw hond ook het geval
Diablo schreef:Amandavd schreef:Dat heeft niks met stamboom te maken maar met ras. Een hond die een stamboom heeft is vaak volgens de regels gefokt en heeft aan alle gezondheidseisen voldaan.
Het ras wordt juist naar de kl#*!ten geholpen door die fokkers. Dus de fokkers zijn er verantwoordelijk voor dat heel veel rashonden juist helemaal niet gezond zijn.
Maar goed, dit is off topic.
slimmerik schreef:Inderdaad bullshit. Juist het kopen van kruisingen en honden zonder papieren werkt het verspreiden van ziektes en afwijkingen in de hand.
Jis_ schreef:Citaat:Omdat mijn pup zware HD heeft en de eigenaar niet veel vrijgeeft over een controle bij beide ouders.
welles nietes
Amandavd schreef:Ja, maar als de hond scheef ligt wordt het beeld vertekend. En dan kun je een mindere uitslag krijgen. Ik zou voor een second opinion gaan.