Vreemde hond in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:41

Tigra_ schreef:
Dat die hond zomaar bij vreemde binnen loopt.

Uhmm het is een hond? Die leer je niet, net als kinderen, dat ze niet met vreemde mee moeten gaan of niet bij vreemde naar binnen mogen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:44

Chay_Flame schreef:
Tigra_ schreef:
Dat die hond zomaar bij vreemde binnen loopt.

Uhmm het is een hond? Die leer je niet, net als kinderen, dat ze niet met vreemde mee moeten gaan of niet bij vreemde naar binnen mogen.

Waarom niet? Je kan een hond zoveel leren dus ook dat ze niet zomaar overal naar binnen mogen hoor. Zo gek is dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:45

Tigra_ schreef:
dees_daan schreef:

Het kan bij het uit de auto halen altijd gebeuren dat hij net te snel is, of per ongeluk de lijn uit je handen trekt als je hem wel al vast hebt.
Dat laatste gebeurd hier ook wel eens als ik niet oplet, maar die van mij blijven dan gelukkig gewoon staan, dat doen ze alleen niet allemaal.

Dat is dan jouw fout en het hoort gewoon niet te gebeuren dat ze bij een ander binnen komen.

Dat is ook mijn fout dan, ik zou het ook niet leuk vinden als ze dat zouden doen maar het kán gebeuren. Zeker als je een puber hebt, die luisteren niet altijd meteen.
Ik ben bij het uit de auto halen wel heel voorzichtig omdat dat meestal naast een weg is maar als ik heel ontspannen wandel laat ik de lijn ook wel eens vallen, zoals ik al zei, die van mij blijven dan wel staan dus die vliegen niet zomaar ergens heen maar zo zijn niet alle honden.
Schuld van de eigenaar? Ja natuurlijk maar die vinden het meestal zelf ook niet grappig dat er zoiets gebeurd.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:45

Een hond slaat dat niet op. Je kunt hem niet leren dat hij bij het ene huis (zijn thuis, op bezoek) wel gewoon naar binnen mag lopen en bij een ander niet.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:47

Ik ben het wel eens met Tigra. :j
Overigens vind ik een vogel die naar binnen vliegt wel wat anders dan een hond die naar binnen rent waarvan de eigenaar er schijnbaar vlakbij was. Als de eigenaar nou niet in de buurt was geweest dan was het wat anders, maar nu had de eigenaar op tijd kunnen ingrijpen als hij had opgelet.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:48

Roosch schreef:
Een hond slaat dat niet op. Je kunt hem niet leren dat hij bij het ene huis (zijn thuis, op bezoek) wel gewoon naar binnen mag lopen en bij een ander niet.

precies. Je kunt een hond zoveel leren maar zoiets echt niet.

Tazzey

Re: Vreemde hond in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:53

Dan zijn die van mijn ouders waarschijnlijk buitenaards want die weten om de donder wel waar ze wel en waar ze niet naar binnen mogen. Als ze bij mij op bezoek zijn en de deur staat open en die van de buurvrouw ook dan zullen ze misschien voor de deur staan maar ze zetten geen poot naar binnen.

Ik vind het overigens wel bijzonder flauw om TS zo in de zeik te nemen. Laat ieder toch in zijn waarde.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:56

Chay_Flame schreef:
Roosch schreef:

precies. Je kunt een hond zoveel leren maar zoiets echt niet.

Dan verschillen we van mening.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 15:57

Niet kunnen leren of de tijd er niet in willen stoppen is natuurlijk ook nog een verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:04

En daar zijn de moraal ridders weer.

Een hond kun je het prima leren. Maar het zijn en blijven dieren. Mijn honden weten ook precies wat ze niet mogen. Maar toch af en toe proberen ze het. Het zijn net kleine kinderen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:06

love_western schreef:

Een hond kun je het prima leren. Maar het zijn en blijven dieren. Mijn honden weten ook precies wat ze niet mogen. Maar toch af en toe proberen ze het. Het zijn net kleine kinderen.

Prima toch, dan moet je dat gewoon zeggen. En niet rond de pot draaien dat het niet kan als het wel kan. Dat je er geen tijd in kan/wil steken. Prima doe ik ook niet hoor maar ga dan niet doen of het niet kan. Wees gewoon eerlijk. En geef gewoon je fout toe als eigenaar als je hond ergens binnen gaat. En ga niet zo aso doen dat je je als huisbewoner niet moet aanstellen omdat er een vreemde hond binnen staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:09

Tigra_ schreef:
love_western schreef:

Prima toch, dan moet je dat gewoon zeggen. En niet rond de pot draaien dat het niet kan als het wel kan. Dat je er geen tijd in kan/wil steken. Prima doe ik ook niet hoor maar ga dan niet doen of het niet kan. Wees gewoon eerlijk. En geef gewoon je fout toe als eigenaar als je hond ergens binnen gaat. En ga niet zo aso doen dat je je als huisbewoner niet moet aanstellen omdat er een vreemde hond binnen staat.

Wauw. Waarom zo'n aggresieve toon tegen mij?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:10

Moet je is hier bij mij komen wonen. S 'winters hebben wij geregeld jacht honden op ons erf lopen en wij schoppen ze echt niet weg hoor ... Mijn ouders blijven er geregeld bij als we de hond niet kennen en bellen dan het nummer die ze aan hun halsband hebben zitten tot de eigenaar ze op komt halen.

En ja ze worden gewoon aan gehaald en krijgen soms een lekker koekje. Niks mis mee toch ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:12

Grappig Tigra, dat je nu zo reageert maar katten bij je houden is volgens jou steevast onmogelijk.
Baasje van de hond zal vast een foutje gemaakt hebben. Hopen dat het niet weer gebeurt. Schrikken is het vast wel ja!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-04-15 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:13

Heb mijn honden vanalles aangeleerd, zo kennen ze het commando "tuin", wat zoveel betekend als waag het niet hier je poot op te tillen. Erg handig als je even ergens loopt waar het niet zo fijn is als je hond tegen dat mooie struikje in die tuin aan plast e.d.

Ze zullen normaliter ook gewoon terugkomen zodra ik ze roep en echt niet zomaar ergens naar binnen denderen. Maar opvoeding kost tijd en zeker in de puberteit hebben ze best wel eens bananen in hun oren gehad. Dat ik daar stond zo van euhm, oeps, doet hij anders nooit ;)
En zelfs nu ze volwassen en lekker gebalanceerd zijn geld dat er heel soms weleens iets kan gebeuren wat ik niet had verwacht.
Gelukkig zijn dat nooit nare dingen geweest, maar perfectie en dat altijd, wordt echt heel lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:17

Ayasha schreef:
Grappig Tigra, dat je nu zo reageert maar katten bij je houden is volgens jou steevast onmogelijk.
Baasje van de hond zal vast een foutje gemaakt hebben. Hopen dat het niet weer gebeurt. Schrikken is het vast wel ja!

Ik heb vaker een vreemde kat in huis of tuin dan een vreemde hond :')

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:25

Ayasha schreef:

Waar heb ik dat gezegd dan?

@ Love_Western waarom zo agressief ik word een beetje moe van de mensen TS zo aanspreken. Zo gek is de OP niet en blijkbaar stelt ze zich aan. En dat is wat ik eerder al zei precies de mentaliteit van vele honden eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:26

Tigra_ schreef:
Ayasha schreef:

@ Love_Western waarom zo agressief ik word een beetje moe van de mensen TS zo aanspreken. Zo gek is de OP niet en blijkbaar stelt ze zich aan. En dat is wat ik eerder al zei precies de mentaliteit van vele honden eigenaren.

Dus jij hebt je dieren perfect onder controle? En je maakt zelf ook nooit fouten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:29

love_western schreef:
Tigra_ schreef:

Dus jij hebt je dieren perfect onder controle? En je maakt zelf ook nooit fouten.

Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg alleen dat je je fout moet toegeven en niet moet zeggen dat het maar kan gebeuren. Tuurlijk kan het dan maar als nog moet je je verantwoordelijkheid nemen. Als ik zie hoe mensen hier reageren moet TS zich maar niet aanstellen. Kom op zeg ze schrikt gewoon en wil dat even kwijt en krijg je dit naar je hoofd. De eigenaar is fout heel simpel meer hoef je daar toch niet van te maken.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:35

Ik zou het leuk vinden als er een hond in mijn huis staat :')
Maar ik snap ook wel dat je er van schrikt hoor.
Zoiets hoort ook eigenlijk niet te gebeuren.
Er was bij ons in de tuin ook een keer een hond gekomen en ik was in paniek omdat ik dacht dat hij mijn konijnen zou pakken maar inplaats van pakken ging hij er heel lief naast zitten en likken.
Wat was dat een leuk beesje. :~
Er is ook al is een kat naar binnen gegaan zat lekker op de bank te dutten maar heb ik toch uit het huis gezet :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:48

Ik vind dat TS zich helemaal niet aanstelt, vind het jammer dat mensen meteen zo reageren. :)

Je hond hoort te luisteren, anders laat je hem niet los lopen. Klaar! Zéker als de eigenaren erbij staan te lachen vind ik helemaal ernstig. Allergische reacties kunnen behoorlijk heftig zijn, dat er hier zo simpel over wordt gedaan bewijst maar weer hoeveel mensen er kennis van hebben...

Ik zag nog een voorbeeld over een paard dat ontsnapt en bij een ander in de tuin staat. Ik zeg altijd maar zo: Ik houd mijn paard onder controle, de eigenaar van een hond zijn hond. Als je hond niet los kan lopen, doe dat dan niet. Ik laat mijn paard toch ook niet loslopen als ze dat niet kan? :+
Ik zorg er altijd voor dat ik mijn paard onder controle heb. ;) Dat ze zomaar in iemands paard staat te grazen zal dus niet gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:50

Deetjeeuh schreef:
Ik vind dat TS zich helemaal niet aanstelt, vind het jammer dat mensen meteen zo reageren. :)

Je hond hoort te luisteren, anders laat je hem niet los lopen. Klaar! Zéker als de eigenaren erbij staan te lachen vind ik helemaal ernstig. Allergische reacties kunnen behoorlijk heftig zijn, dat er hier zo simpel over wordt gedaan bewijst maar weer hoeveel mensen er kennis van hebben...

Ik zag nog een voorbeeld over een paard dat ontsnapt en bij een ander in de tuin staat. Ik zeg altijd maar zo: Ik houd mijn paard onder controle, de eigenaar van een hond zijn hond. Als je hond niet los kan lopen, doe dat dan niet. Ik laat mijn paard toch ook niet loslopen als ze dat niet kan? :+
Ik zorg er altijd voor dat ik mijn paard onder controle heb. ;) Dat ze zomaar in iemands paard staat te grazen zal dus niet gebeuren.

Ook een paard kan ontsnappen :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:07

Klopt, maar als bij mij de buurman komt zeggen dat er een paard in zijn tuin staat bied ik mijn excuses aan en vraag of er schade is. Ik wimpel het niet af als iets wat zomaar kan gebeuren en waar hij maar niet om moet mauwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:10

Deetjeeuh schreef:

Ik hoop niet dat jou paard in een ander paard staat te grazen nee.. Dat zou ik ook ernstig vinden.

Verder, mensen, honden en paarden zijn geen robots.. Honden kunnen ontsnappen, kunnen tóch ineens iets in de neus krijgen of gewoon de kolder in de kop krijgen en er vandoor gaan terwijl hij anders wel luisterd, mensen kunnen de riem laten vallen, kunnen een inschattingsfoutje maken waardoor de hond wegschiet enz..
Paarden kunnen ook onverwachts iets doen waardoor je valt en ze er vandoor gaan.. Allemaal levende wezens dus er kan eens iets mis gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 17:22

Wat een vreemde reacties hier?
Er is nu niks gebeurt, maar wat als er wél wat was gebeurt? Maarja, op bokt moet iedereen honden helemaal geweldig vi den... Das waar...