Tigra_ schreef:Dat die hond zomaar bij vreemde binnen loopt.
Uhmm het is een hond? Die leer je niet, net als kinderen, dat ze niet met vreemde mee moeten gaan of niet bij vreemde naar binnen mogen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chay_Flame schreef:Tigra_ schreef:Dat die hond zomaar bij vreemde binnen loopt.
Uhmm het is een hond? Die leer je niet, net als kinderen, dat ze niet met vreemde mee moeten gaan of niet bij vreemde naar binnen mogen.
Tigra_ schreef:dees_daan schreef:
Het kan bij het uit de auto halen altijd gebeuren dat hij net te snel is, of per ongeluk de lijn uit je handen trekt als je hem wel al vast hebt.
Dat laatste gebeurd hier ook wel eens als ik niet oplet, maar die van mij blijven dan gelukkig gewoon staan, dat doen ze alleen niet allemaal.
Dat is dan jouw fout en het hoort gewoon niet te gebeuren dat ze bij een ander binnen komen.

love_western schreef:En daar zijn de moraal ridders weer.
Een hond kun je het prima leren. Maar het zijn en blijven dieren. Mijn honden weten ook precies wat ze niet mogen. Maar toch af en toe proberen ze het. Het zijn net kleine kinderen.
Tigra_ schreef:love_western schreef:En daar zijn de moraal ridders weer.
Een hond kun je het prima leren. Maar het zijn en blijven dieren. Mijn honden weten ook precies wat ze niet mogen. Maar toch af en toe proberen ze het. Het zijn net kleine kinderen.
Prima toch, dan moet je dat gewoon zeggen. En niet rond de pot draaien dat het niet kan als het wel kan. Dat je er geen tijd in kan/wil steken. Prima doe ik ook niet hoor maar ga dan niet doen of het niet kan. Wees gewoon eerlijk. En geef gewoon je fout toe als eigenaar als je hond ergens binnen gaat. En ga niet zo aso doen dat je je als huisbewoner niet moet aanstellen omdat er een vreemde hond binnen staat.

Ayasha schreef:Grappig Tigra, dat je nu zo reageert maar katten bij je houden is volgens jou steevast onmogelijk.
Baasje van de hond zal vast een foutje gemaakt hebben. Hopen dat het niet weer gebeurt. Schrikken is het vast wel ja!
Tigra_ schreef:Ayasha schreef:Grappig Tigra, dat je nu zo reageert maar katten bij je houden is volgens jou steevast onmogelijk.
Baasje van de hond zal vast een foutje gemaakt hebben. Hopen dat het niet weer gebeurt. Schrikken is het vast wel ja!
Waar heb ik dat gezegd dan?
@ Love_Western waarom zo agressief ik word een beetje moe van de mensen TS zo aanspreken. Zo gek is de OP niet en blijkbaar stelt ze zich aan. En dat is wat ik eerder al zei precies de mentaliteit van vele honden eigenaren.
love_western schreef:Tigra_ schreef:
Waar heb ik dat gezegd dan?
@ Love_Western waarom zo agressief ik word een beetje moe van de mensen TS zo aanspreken. Zo gek is de OP niet en blijkbaar stelt ze zich aan. En dat is wat ik eerder al zei precies de mentaliteit van vele honden eigenaren.
Dus jij hebt je dieren perfect onder controle? En je maakt zelf ook nooit fouten.

Dat ze zomaar in iemands paard staat te grazen zal dus niet gebeuren. Deetjeeuh schreef:Ik vind dat TS zich helemaal niet aanstelt, vind het jammer dat mensen meteen zo reageren.
Je hond hoort te luisteren, anders laat je hem niet los lopen. Klaar! Zéker als de eigenaren erbij staan te lachen vind ik helemaal ernstig. Allergische reacties kunnen behoorlijk heftig zijn, dat er hier zo simpel over wordt gedaan bewijst maar weer hoeveel mensen er kennis van hebben...
Ik zag nog een voorbeeld over een paard dat ontsnapt en bij een ander in de tuin staat. Ik zeg altijd maar zo: Ik houd mijn paard onder controle, de eigenaar van een hond zijn hond. Als je hond niet los kan lopen, doe dat dan niet. Ik laat mijn paard toch ook niet loslopen als ze dat niet kan?![]()
Ik zorg er altijd voor dat ik mijn paard onder controle heb.Dat ze zomaar in iemands paard staat te grazen zal dus niet gebeuren.
Deetjeeuh schreef:Ik vind dat TS zich helemaal niet aanstelt, vind het jammer dat mensen meteen zo reageren.
Je hond hoort te luisteren, anders laat je hem niet los lopen. Klaar! Zéker als de eigenaren erbij staan te lachen vind ik helemaal ernstig. Allergische reacties kunnen behoorlijk heftig zijn, dat er hier zo simpel over wordt gedaan bewijst maar weer hoeveel mensen er kennis van hebben...
Ik zag nog een voorbeeld over een paard dat ontsnapt en bij een ander in de tuin staat. Ik zeg altijd maar zo: Ik houd mijn paard onder controle, de eigenaar van een hond zijn hond. Als je hond niet los kan lopen, doe dat dan niet. Ik laat mijn paard toch ook niet loslopen als ze dat niet kan?![]()
Ik zorg er altijd voor dat ik mijn paard onder controle heb.Dat ze zomaar in iemands paard staat te grazen zal dus niet gebeuren.