kat gevonden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:21

amoj schreef:
romyloverrr schreef:
Edit: Novem is eigenlijk alleen alleen voor rundvee en varkens.
Maar als het toch al echt erboven of eronder is zou ik het wel aandurven.
Dus ik zo gewoon even proberen zelf de situatie goed in te schatten.

Wij hebben ook middel voor schapen eens bij een konijn gebruikt, die heeft het toen nog gered.

Novem heeft hetzelfde werkende bestandsmiddel als Metacam. Iets wat voor honden, katten en paarden veel gebruikt wordt.

Laatst heb ik mijn pony ook met novem gespoten, omdat ze hoefbevangen was en ik geen metacam voor handen had. Veearts vond dit top.
Gok zo dat novem best kan voor een kat.

Gokken?

Nogmaals ik wil voor jou best de ambu bellen. Heb inmiddels vernomen via pb welke regio je woont en zij rijden 24/7 en zijn goed .

Je hoeft het dier alleen maar af te geven.

Dus dan graag via pb je adres. En dat blijft vertrouwelijk.
Of een alternatief adres is ook goed.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:23

LauraMc schreef:
Met sarcasme bereik je het tegenovergestelde effect Kuggur..

Och mijn ervaring is dat geen enkele vorm van communicatie gewenst effect heeft op dergelijke "deskundigen".

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:23

Katten:
Vermindering van post-operatieve pijn:
Eénmalige subcutane injectie van 0,3 mg meloxicam per kg lichaamsgewicht (d.w.z. 0,06 ml/kg
lichaamsgewicht), vóór de operatie, bijvoorbeeld bij de inductiefase van de anesthesie.
Mocht je toch die weg willen bewandelen.. en anders mik de kat naar buiten een paar huizen verderop en laat de dierenambu hem daar oppikken

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:25

Kuggur schreef:
LauraMc schreef:
Met sarcasme bereik je het tegenovergestelde effect Kuggur..

Och mijn ervaring is dat geen enkele vorm van communicatie gewenst effect heeft op dergelijke "deskundigen".

Ja joh, aan jouwn advies hebben we lekker veel.
EN mocht je het willen weten, ik wilde inderdaad dierenarts worden, maar doe op het moment de landbouwschool waar we al wat basiskennis over spuitmiddelen krijgen :)
Edit: Avelien zegt hetzelfde als mij dus ;)
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 17-04-15 23:28, in het totaal 2 keer bewerkt

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:27

[/quote]
Edit: Avelien zegt hetzelfde als mij dus ;)[/quote]
Vind jou advies ook niet echt fantastisch om zelf te gaan dokteren gezien het hier niet om een eigen dier gaat

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:27

Als dit mijn kat zou zijn geweest, zou ik wel kunnen janken als iemand mijn kat had kunnen redden en uiteindelijk geen actie ondernomen had. Ik snap dat echt niet hoor.

Je laat een mens die aangereden is toch ook niet op straat liggen. Ik mag de ambu niet bellen want deze persoon heeft geen ziektekostenverzekering... pff wordt er kwaad van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:28

Had ik dit bericht maar nooit geplaatst.
Ik ga er vanaf nu ook niet meer op reageren. Zit tegen een burn out aan weet ik sinds vanmiddag, dus om dan allerlei berichten te lezen dat ik slecht en ego ben, is niet echt bevorderlijk. Plus dat ik me wel degelijk zorgen maak om de kat en me vreselijk k*t er door voel, omdat ik niks MAG doen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:28

muzzy17 schreef:

Edit: Avelien zegt hetzelfde als mij dus ;)[/quote]
Vind jou advies ook niet echt fantastisch om zelf te gaan dokteren gezien het hier niet om een eigen dier gaat[/quote]
Is mijn advies niet, ik geef alleen info voor mocht ze het wel willen doen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:29

Het gaat hier om andermans dier, hallo ts?! Wordt eens wakker.... Hoop nooit als mijn kat zoiets zou overkomen dat ie bij jouw terecht zou komen. Dierenambulance is gratis, komt bij jouw langs, wat voor reden kan er zijn dat je die niet mag bellen? Even serieus, dit gaat helemaal nergens over... Breng hem desnoods naar je buren en laat hun een dierenambulance bellen..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:30

Ts is nu ook strafbaar omdat ze weigert het dier onder medische toezicht te zetten.

Ik hoop dat ze zich bedenk en voor 1 uur mijn aanbod aan wilt nemen

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:30

TS: misschien als je uitlegt wáárom je niks mag/kan doen en wáárom je de kat niet naar buren kan brengen oid, snappen mensen het (beter)...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:32

amoj schreef:
Had ik dit bericht maar nooit geplaatst.
Ik ga er vanaf nu ook niet meer op reageren. Zit tegen een burn out aan weet ik sinds vanmiddag, dus om dan allerlei berichten te lezen dat ik slecht en ego ben, is niet echt bevorderlijk. Plus dat ik me wel degelijk zorgen maak om de kat en me vreselijk k*t er door voel, omdat ik niks MAG doen.

Dus geef me je gegevens. Beter voor je burn out en voor de kat. Wil ook politie mee sturen hoor als het nodig is.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:34

Dat gaat echt te ver zeg!
TS bedoelt het goed, en als ze de kat had laten liggen had ze nog minder kan gehad!
En het er nu op spelen dat TS strafbaar is, kom op zeg!
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 17-04-15 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:35

Prachtig aanbod van Cowgirl. Kun je haar de situatie even uitleggen en valt er vast wel wat te regelen. Desnoods zet je de kat aan de weg en wil misschien de dierenambulance een stukje verderop uit het zicht parkeren en dat ze hem lopend oppikken.. Er is veel mogelijk!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:35

romyloverrr schreef:

Wat gaat te ver?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:38

Jeetje echt wat een belachelijke reacties allemaal. Ts is zo goed geweest het beestje binnen te halen. En doe alles wat ze kan. Echt trieste reacties al had ik van bokt niks anders verwacht.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:39

LauraMc schreef:
romyloverrr schreef:

Wat gaat te ver?

Dat ik zei dat ze nu in feite strafbaar is.
Kun je hoog en laag springen maar dat is nu eenmaal zo.

Ik bied haar hulp aan vanuit de andere kant van Nederland midden in de nacht....zegt wel iets dacht ik zo.

kiki1976

Re: kat gevonden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:42

Cowgirl heeft wel gelijk dat het strafbaar is om een dier in nood medische zorg te ontzeggen.
En in mijn ogen heeft het dier dit nodig.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:43

Al die mensen die zeggen "als het mijn kat was geweest".... Laten we even voorop stellen dat de eigenaar als eerste verantwoordelijk is voor zijn/haar kat! En niet TS! Dus wat doet die kat op straat? Zit er een halsbandje om met telefoonnummer? Zo nee: waarom niet? Dan kan de eigenaar namelijk direct gebeld worden met de locatie waar de kat ligt. I.p.v wachten op een dierenambulance.

Ik ben het niet 100% eens met de handelswijze van TS, maar ook zeker niet met de handelswijze van een aantal katteneigenaren. Kat op straat brengt een risico met zich mee, en het is heel makkelijk om de verantwoordelijkheid in de schoenen van een ander te schuiven.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:44

Ja joh, is zoveel stafbaar.
Wij hebben zo vaak geen dierenarts/ambulance bij een dier gehaald als het dier wel medische hulp nodig had. Dat we ze zelf doodmaakte od.
Hoeveel mensen meppen er wel niet een vlieg half dood en laten ze dan liggen, exact hetzelfde toch?
Erger zelfs!
Voor mijn gevoel probeert ze TS nu alleen maar een schuldgevoel aan te praten.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 17-04-15 23:51, in het totaal 2 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:44

Chip is tegenwoordig aan de orde Palmera. Bandjes kunnen gevaarlijk zijn ivm vasthaken, de dierenambulance heeft een chipreader, daar waar de kat dan ook naar toe behoort te gaan als hij wordt gevonden.........

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:46

Een dier medische zorg ontzeggen.... Echt kan het nog gekker worden. Dat bepalen hier een stel bokkers vanachter een schermpje. Ik vermoed dat met medische zorg obtzeggen toch wel iets heel anders wordt bedoeld dan waar hier sprake van is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:48

saskiakefie schreef:
Chip is tegenwoordig aan de orde Palmera. Bandjes kunnen gevaarlijk zijn ivm vasthaken, de dierenambulance heeft een chipreader, daar waar de kat dan ook naar toe behoort te gaan als hij wordt gevonden.........

Dus moet de vinder van een kat, gewond of niet, zijn tijd verdoen aan bellen en wachten op de dieren ambulance.
Terwijl de eigenaar rechtstreeks gebeld kan worden. En er bestaan bandjes die breken onder druk.

romyloverrr

Re: kat gevonden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:49

Inderdaad, die hebben onze katten inderdaad ook om :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 23:50

Denk je dat TS wel de eigenaar zou mogen bellen en niet de dierenambulance? IMO zit daar geen verschil in, of ze moeten daar op die boerderij iets heel fout doen, of dieren verwaarlozen dat ze niet willen dat de dierenambulance dat ziet, maar daar ga ik natuurlijk niet vanuit.