Beide fulltime werken en een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:58

Hier zijn de honden vaak ook elke dag paar uur alleen. Moet toch geld binnenkomen om ze te onderhouden.

Ze hebben het hele huis voor zich. Uitzondering slaapkamers en badkamer.

Genoeg speeltjes. Maar als wij weggaan ploffen ze op de bank neer. En als wij weer komen. Dan worden ze eens wakker.

Voor het werk word er veel mee gespeeld en gewandeld. Tenminste met de labrador. Het oude pekineesje maak je er niet gelukkig mee.

En na het werk gaat ook eerst 1.5 uur de aandacht naar de honden toe.

'S nachts mogen ze bij mij op de kamer. Maar ze liggen liever languit op de bank te maffen.

Maar hier zat de lab ook in de bench tot ie niet meer sloopte. Echt geen kromme poten :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:00

@ blondies : op bed en op banken liggen is toch wel een heel andere discussie,dat is nl een discussie of je dat wil ja /nee ,als zeggen dat een hond voldoende ruimte heeft aan 1m2...

daarop zeg ik alleen dat de ervaring leert dat honden niet op 1m2 blijven liggen....niet overdags,en ook niet snachts...

het opsluiten van een hond op zo'n kleine oppervlakte voor uren..tja...ik vind het grenzen aan een zwaar tekort komen aan behoeftes van een hond,en dan druk ik me heel netjes uit :)

love western,ik vond die kromme poten bij die dieren nu niet echt :') -wekkend,meer triest en sneu en zwaar onnodig om dieren dit aan te doen!!!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:03

kimmie261 schreef:
oww ik zie wel verschil hoor,als ik zie hoevaak mijn honden echt ruim van plek wisselen ( van bed naar de grond en terug bv) ,kan ik me niet voorstellen dat een hond dat kan in een kooitje van 1m2 ,maar goed mijn ding zal het nooit worden die dingen....

Ik vind het ook vreselijk...

En mijn hond wisselt inderdaad gedurende de nacht meerdere keren van plek. Van op bed in de slaapkamer tot op haar matje in de woonkamer en soms nog even de tuin in als ze zin heeft.
Zou geen oog dicht doen in de wetenschap dat mijn hond in zo'n kooi zit opgesloten. :(:)

Collie2008

Re: Beide fulltime werken en een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:07

Hier ook regelmatig verplaatsen hoor, doet hij overdag inderdaad ook. Op de ene kant van de bank, andere kant. op de grond, toch weer op de bank. Hij ligt nooit 7uur op 1 plek

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:10

blondies schreef:
Wij hebben ook lang getwijfeld maar toch begonnen aan een hyperactieve, eigenwijze puppy die nu heftig aan het puberen is ;)

Ik werk 30uur en mijn vriend fulltime (hij moet wel 45min heen en terug reizen). Onze uren overlappen elkaar niet volledig waardoor er vaker iemand thuis is.

Doggies weekrooster (ieder dag gaat hij in de ochtend en avond ook nog een poep/plas rondje)

Maandag: wandeling met andere hond en training (jachtgericht), 11.00-16.00u in bench alleen, erna weer lekker los wandelen.
Dindag: bij mijn vader en zijn hond, s avonds heb ik er geen kind meer aan zo'n feest is dat
Woensdag: 7.30-12.15 alleen(bench) dan kom ik terug vanaf werk voor lekkere wandeling, 13.30-16.00 alleen(bench) en dan weer lekker het veld in met mijn vriend
Donderdag: wandeling en jachttraning met andere hond, is mijn vrije dag dus genoeg aandacht
Vrijdag: 8.00-13.00 alleen (bench), s middags heb ik vrij dus lekker wandelen/oefenen etc
Zaterdag: vrij
Zondag: vrij en puppycursus

In de tussentijd oefenen we thuis ook kleine dingetjes en geven hem genoeg aandacht maar tegelijkertijd negeren we hem ook vaak omdat we willen dat hij een zelfzekere/kalme hond wordt die niet voor elke scheet onze aandacht nodig heeft en om zijn neiging tot nerveusiteit in toom te houden.

We gaan niet vaak op vrije dagen lang weg zonder hem en als het wel eens voorkomt kan ik terugvallen op mijn vader. Veel mensen zijn tegen een bench maar die van ons heeft er vanaf het begin af aan geen problemen mee gehad en gaat er van zichzelf in. In het voorjaar komt buiten een kennel en dan kan hij in die tijd ook lekker zijn beentjes strekken.

Samengevat: omwille van puur werk is onze hond 17,5u in de week alleen en nooit langer dan 5u aan een stuk terwijl mijn vriend en ik 30 en 37,5 uur werken.

ik denk dat je eens op moet tellen hoevaak je hond in de bench zit,waar hij zijn kont niet kan keren.
Helemaal zelf weten,maar ik vind dit gewoon misdadig...in een asiel hebben ze meer ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:13

kimmie261 schreef:
@ blondies : op bed en op banken liggen is toch wel een heel andere discussie,dat is nl een discussie of je dat wil ja /nee ,als zeggen dat een hond voldoende ruimte heeft aan 1m2...

daarop zeg ik alleen dat de ervaring leert dat honden niet op 1m2 blijven liggen....niet overdags,en ook niet snachts...

het opsluiten van een hond op zo'n kleine oppervlakte voor uren..tja...ik vind het grenzen aan een zwaar tekort komen aan behoeftes van een hond,en dan druk ik me heel netjes uit :)

love western,ik vond die kromme poten bij die dieren nu niet echt :') -wekkend,meer triest en sneu en zwaar onnodig om dieren dit aan te doen!!!!

Ik wel. Want ik heb het nog nooit gezien bij een hond. Mijn honden (reken ik mechelaar van moeders ook mee) kunnen allemaal languit liggen in hun bench. Dus hoe wil je dan kromme poten krijgen? Tenzij bench veelste klein is. In jouw ogen natuurlijk sowieso te klein.

Alleen autobench kan mechel niet languit in liggen. Maar hier ligt hij alleen zaterdagen enkele uren in tussen de trainingen door.

Maar mijn honden komen echt niks te kort. Volgend jaar komt er zelfs een puppy bij. Een klein mechel draakje. En tuin word zo gemaakt dat ze ook hele dagen buiten veilig kunnen lopen.

Ze hebben het beter dan de mensen die ik ken die honden hebben en hele dagen thuis zitten. Honden moeten hele dag verplicht in hun mand liggen. Mijn honden hebben geen manden.

Maar hoe wil je honden onderhouden terwijl je niet werkt? Geld moet toch ergens vandaan komen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:13

Ts, is een kat niet een leuk alternatief? Mijn vriend werkt bijna fulltime en ik een kleine 30 uur pw en dat is om de reden dat mijn hondjes nu weer grotendeels bij mijn ouders wonen.
We hebben nu sinds februari een kat en dat vind ik wel heel gezellig. Je bent minder aan huis gebonden dan bij een hond maar je hebt toch die gezelligheid om je heen. Ik riep altijd dat ik nooit een kat zou nemen maar wat betreft dit ras (Ragdoll) neem ik mijn woorden terug, haha.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:14

Nickyyyy schreef:
Ik vind persoonlijk wel dat er een verschil is of je hem overdag en in de nacht 8 uur alleen laat of alleen in de nacht.

Beide vind ik persoonlijk teveel maar alleen de nacht heb ik geen problemen mee.

Ja tuurlijk is er verschil. 16 uur per 24 alleen is meer dan 8... maar ik vind 8 uur achter elkaar alleen ook teveel, zeker als dit niet een uitzondering is maar elke nacht gebeurd. Lijkt me niet dat een hond dat anders ervaart dan overdag alleen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:19

Ach op internet doen mensen zich toch vaker beter voor. Tenminste is mijn ervaring.

In mijn omgeving en kennissenkring ken ik weinig mensen die hele dagen thuis zijn bij hun hond.

Zo las ik laatst ook op een Facebook pagina dat mijn oude trainster geen martelwerktuigen gebruikt bij haar hond. Heel betoog erover. Maar ik weet niet beter dat haar hond een prikband draagt.

Dus meeste mensen neem ik met een korrel zout op internet.

Want waarom kan een hond geen paar uur per dag alleen zijn? Als hij een maatje heeft en hele huis tot zijn beschikking.

Je zit toch ook niet continu bij je paard? Of konijnen? En katten kunnen wel prima paar uur alleen? Mijn kat komt elke dag ook behoorlijk wat aandacht halen. Is een binnenkat en verdraagt geen andere katten.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:25

Zo weinig tijd en thuis kunnen zijn voor je hond zou voor mij dus een no-go zijn.
Waarom wil je dan een hond he, voor jezelf 's avonds? Dat lijkt mij geen goede reden ....

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:25

Tja mensen, noem mij koppig maar ik sta achter mijn besluit.
Hij is jong, gunt zichzelf ook geen rust en meent dat hij ieder geluidje in de gaten moet houden.
Vanaf het moment dat hij in de bench ligt is er rust in zijn koppie.. In 5min ligt hij te slapen.
Blijkbaar leest iedereen er ook overheen dat hij binnen een maand geen bench meer heeft. Voor een volwassen hond vind ik een bench overbodig.
Daarnaast heb ik een werkhond die ook aan het werk gezet wordt die past bij zijn passie (jacht). Ik probeer hier op mijn best te voldoen aan de behoeftes van mijn hond.
Ik vraag mij af of mensen mij hier persoonlijk aan willen vallen of dat ze deze optie zien om als moraalridder op te treden tegen bench gebruik? Jullie hebben je punt gemaakt en ieder mag er het zijne van vinden.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:26

Nikass schreef:
Nickyyyy schreef:
Ik vind persoonlijk wel dat er een verschil is of je hem overdag en in de nacht 8 uur alleen laat of alleen in de nacht.

Beide vind ik persoonlijk teveel maar alleen de nacht heb ik geen problemen mee.

Ja tuurlijk is er verschil. 16 uur per 24 alleen is meer dan 8... maar ik vind 8 uur achter elkaar alleen ook teveel, zeker als dit niet een uitzondering is maar elke nacht gebeurd. Lijkt me niet dat een hond dat anders ervaart dan overdag alleen zitten.

Ik geloof er wel in dat de hond het anders ervaart, overdag is er altijd drukte buiten, hoort de hond van alles etc. In de nacht is het overal rustig en stil dus ook in de omgeving. Mijn hond slaapt in de nacht en zit dan idd 8 uur alleen en ik heb daar geen moeite mee. Daarintegen zit mijn hond overdag geen minuut alleen en kan ze alles doen en laten wat ze wil, binnen de beperken uiteraard.
Tenminste, bij ons midden in de stad, is het overdag geen moment rustig om ons huis heen.

Mijn hond mag niet naar boven, plek voor de katten plus dat ze geen trap mag lopen van mij, en blijft dus lekker beneden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:26

simodi schreef:
Zo weinig tijd en thuis kunnen zijn voor je hond zou voor mij dus een no-go zijn.
Waarom wil je dan een hond he, voor jezelf 's avonds? Dat lijkt mij geen goede reden ....

tja...dezelfde reden waarom mensen kinderen nemen?Ze sochtends naar het KDV brengen en savonds weer ophalen.Dat mag gek genoeg wel...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:29

Men denkt zo makkelijk over katten, geen tijd neem een kat die vraagt geen aandacht.
Maar elk beest is anders, ik heb hier een kat zitten die 24/7 aandacht wil en dat kan dus niet.
Nu heb ik meerdere katten

Mijn vriendin die 40 uur werkte wilde ook een hond, nam een hond.
De hond ging 2x daags naar de creche daar bleef ze dus ook hele dag overige dagen probeerde ze minimaal halve dagdeel thuis te werken

Verder ken ik een hondenpension waar 2 honden elke dag worden gebracht om 08.00 en 18.00 weer op gehaald soms vroeger bv op woensdag

Je moet doen waar je je goed bij voelt en niet laten afhangen van de mensen.
Maar een bench vind ik echt dieronvriendelijk gooi hem dan in de keuken of in een slaapkamer

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:30

blondies schreef:
Hij is jong, gunt zichzelf ook geen rust en meent dat hij ieder geluidje in de gaten moet houden.
Vanaf het moment dat hij in de bench ligt is er rust in zijn koppie.. In 5min ligt hij te slapen.
Blijkbaar leest iedereen er ook overheen dat hij binnen een maand geen bench meer heeft. Voor een volwassen hond vind ik een bench overbodig.
Daarnaast heb ik een werkhond die ook aan het werk gezet wordt die past bij zijn passie (jacht). Ik probeer hier op mijn best te voldoen aan de behoeftes van mijn hond.
Ik vraag mij af of mensen mij hier persoonlijk aan willen vallen of dat ze deze optie zien om als moraalridder op te treden tegen bench gebruik? Jullie hebben je punt gemaakt en ieder mag er het zijne van vinden.

je bent helemaal vrij om het te doen zoals jij wilt,ik verbied je het ook niet,vind het alleen misdadig.Dat is mijn mening,die weegt net zo zwaar als de jouwe.

Nee,ik ben niet voor een bench,maar ik heb makkelijk praten....mijn zes honden hebben hun eigen verblijf waar ze gewoon in en uit kunnen in een omheinde tuin van meer dan een hectare.En ik vind het zelfs vervelend om soms drie uurtjes weg te zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:30

Love-western: Volgens mij zegt toch ook niemand dat ze niet een paar uur alleen kunnen zijn?
Maar 8> uur noem ik niet meer "een paar uur", zeker niet als ze snachts ook nog alleen zijn. En al helemaal niet in een kooitje.

Nickyyyy: slaapt jouw hond 8 uur aan één stuk door...? Ik denk dat een hond alleen als alleen ervaart, of dat nou snachts is of overdag.

Geerke: haha, dat vraagt idd niemand zich af :+

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:31

Collie2008 schreef:
Even ,los van het verplichte 'plasje' vind ik gewoon dat een hond meer aandacht nodig heeft. Als je 8uur werkt en met reistijd dus wellicht meer dan 9uur weg bent. Je slaapt er nog eens 8 en je besteed nog wat uren aan douchen, aankleden, eten etc. Dan blijft er weinig tijd over voor de hond.

Zeker een hond alleen de hele dag alleen thuis vind ik super sneu. Ook al wordt hij effe uitgelaten.

Ik heb een tijd een uitlaatdienst gehad die hem 1,5 - 2 uur per keer meenam met een groep honden. Voor m'n hond was het geweldig, voor m'n portemonnee minder :+

Hier ben ik mee eens!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:33

Nikass schreef:
Love-western: Volgens mij zegt toch ook niemand dat ze niet een paar uur alleen kunnen zijn?
Maar 8> uur noem ik niet meer "een paar uur", zeker niet als ze snachts ook nog alleen zijn. En al helemaal niet in een kooitje.

Nickyyyy: slaapt jouw hond 8 uur aan één stuk door...? Ik denk dat een hond alleen als alleen ervaart, of dat nou snachts is of overdag.

Geerke: haha, dat vraagt idd niemand zich af :+

Volgens sommige is een paar uur al misdadig.

Hier zitten ze soms 8 uur alleen. Maar hebben hele huis tot hun beschikking. En straks de achtertuin erbij.

Toen lab nog in de bench zat probeerde dat hij max 4 uur alleen zat.

'S nachts mogen ze bij mij op kamer. Maar ze liggen liever op de bank. En ik ga ze niet dwingen om bij mij te slapen.

Kat ligt wel languit op mijn bed :')

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:33

Mijn droom was ook een hond
Ik werkte bijna fulltime in de kinderopvang en was dus de hele dag weg.
Maar thuis miste ik echt een hond en mijn man is vrachtwagen chauffeur dus die is echt alleen in het weekend thuis

Ik heb mijn baan in de kinderopvang opgezegd en werk nu ook 40 u als manager bij een schoonmaak bedrijf maar ben telkens maar een paar uur weg alleen ik begin wel erg vroeg als mijn hond nog in dromenland is.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:37

Mijn hond is in de nacht daadwerkelijk rustiger dan overdag ja. Overdag is ze op haar hoede en waaks naar alles wat ze hoort. In de nacht zijn er veel minder prikkels voor haar, dusja dan is ze veel rustiger en slaapt ze. Of ze 8 uur slaapt, geen idee, zal vast niet. Maar ze rust wel en overdag doet ze dat niet.
Alleen is alleen, vast en zeker. Maar is dat ook niet zo met katten, paarden etc. zo dan?
Zou ik mijn hond dan nooit alleen kunnen laten?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:46

blondies schreef:

Ik snap jou wel hoor ;) sommige honden gunnen zichzelf absoluut geen rust en moeten gedwongen worden. Toen we ons half jaar oude teefje uit het asiel haalden, heeft ze zichzelf de eerste 3 dagen geen rust gegund! Nu 3 jaar later moeten we haar nog steeds goed in de gaten houden. Onze reu heeft de neiging zichzelf kapot te rennen naast de fiets. Die moet ook tegen zichzelf beschermd worden.

Ik ben geen fan van benches maar ben er ook zeker niet op tegen. Zo ook met hulpmiddelen zoals een sliphalsband, stroomband oid. Zolang het maar als hulpmiddel en met beleid gebruikt wordt. Helaas is dat vaak niet het geval, is het meer normaal dan incidenteel.
Zoals jouw verhaal lees Blondies, weet je heel goed waar je mee bezig bent en doe je dat naar de behoeftes van je hond.

Ik vraag me ook af of iedereen hier op internet in het echte leven zo handelt zoals ze schrijven.
Sommige mensen beseffen niet waar ze mee bezig zijn. Ik ken hondeneigenaren die standaard slipkettingen gebruiken, omdat ze denken dat dit zo hoort en mooi is.
Ze weten geeneens waar die kettingen voor bedoeld zijn!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:49

hier ook 2 fulltimers en een hond, we wonen wel buiten af met een grote afgesloten tuin waar de hond lekker zich kan vermaken de hele dag.
Hij kan prima alleen zijn maar is altijd o zo blij als we weer thuis komen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:51

Nickyyyy schreef:
Mijn hond is in de nacht daadwerkelijk rustiger dan overdag ja. Overdag is ze op haar hoede en waaks naar alles wat ze hoort. In de nacht zijn er veel minder prikkels voor haar, dusja dan is ze veel rustiger en slaapt ze. Of ze 8 uur slaapt, geen idee, zal vast niet. Maar ze rust wel en overdag doet ze dat niet.
Alleen is alleen, vast en zeker. Maar is dat ook niet zo met katten, paarden etc. zo dan?
Zou ik mijn hond dan nooit alleen kunnen laten?

Ik snap wel dat ze rustiger is snachts en het is ook het patroon wat ze gewend is. En jij laat haar overdag niet alleen dus dat scheelt al. Ik tel het wel mee als uren alleen zijn en het valt mij op dat veel mensen dat niet doen.
Ik denk dat je een hond wel af en toe alleen kan laten, maar beperk het aantal uren wel graag. Ik heb ook wel in de situatie gezeten dat mijn honden langer alleen zaten dan me lief was, het was ook aan mijn honden te merken dat ze daar niet goed tegen konden.

Wat benches betreft: ik heb genoeg opleiding gevolgd bij MG om te weten hoe nuttig benchtraining kan zijn. In zo'n geval zie ik het echter als een trainingsmiddel, dus voor tijdelijk en niet te lang achter elkaar. Voor mijn eigen honden zou ik het sowieso nooit gebruiken omdat het me gevoelsmatig erg tegen staat. En ja, ik heb een verwaarloosde jonge Rottweiler X Husky uit het asiel gehad die nog geen minuut alleen kon zijn en heel goed kon slopen. Dit is echter ook prima goed gekomen zonder bench.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:52

Onze honden zijn als ik naar het werk ben thuis, Wel probeer ik max 8 / 8,5 uur max weg te zijn. Om het werk heen is er eigenlijk altijd iemand thuis.

Doordat zij met meerdere zijn vind ik het geen probleem. Zij kunnen hun ontlasting en urine probleemloos ophouden en zijn het van jongs af aan gewend.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:56

MissYvette4u schreef:
blondies schreef:

Ik snap jou wel hoor ;) sommige honden gunnen zichzelf absoluut geen rust en moeten gedwongen worden. Toen we ons half jaar oude teefje uit het asiel haalden, heeft ze zichzelf de eerste 3 dagen geen rust gegund! Nu 3 jaar later moeten we haar nog steeds goed in de gaten houden. Onze reu heeft de neiging zichzelf kapot te rennen naast de fiets. Die moet ook tegen zichzelf beschermd worden.

Ik ben geen fan van benches maar ben er ook zeker niet op tegen. Zo ook met hulpmiddelen zoals een sliphalsband, stroomband oid. Zolang het maar als hulpmiddel en met beleid gebruikt wordt. Helaas is dat vaak niet het geval, is het meer normaal dan incidenteel.
Zoals jouw verhaal lees Blondies, weet je heel goed waar je mee bezig bent en doe je dat naar de behoeftes van je hond.

Ik vraag me ook af of iedereen hier op internet in het echte leven zo handelt zoals ze schrijven.
Sommige mensen beseffen niet waar ze mee bezig zijn. Ik ken hondeneigenaren die standaard slipkettingen gebruiken, omdat ze denken dat dit zo hoort en mooi is.
Ze weten geeneens waar die kettingen voor bedoeld zijn!

Bedankt voor jouw reactie, doet me deugd dat er nog iemand denkt dat ik geen dierenmishandelaar ben.
Overigens is hij perfect zindelijk, sloopt niet, ligt niet op de bank... Als ik thuis ben maar op een andere verdieping of als ik even boodschappen ga doen/naar de buren ga dan loopt hij vrij rond.