Wij hebben ook lang getwijfeld maar toch begonnen aan een hyperactieve, eigenwijze puppy die nu heftig aan het puberen is

Ik werk 30uur en mijn vriend fulltime (hij moet wel 45min heen en terug reizen). Onze uren overlappen elkaar niet volledig waardoor er vaker iemand thuis is.
Doggies weekrooster (ieder dag gaat hij in de ochtend en avond ook nog een poep/plas rondje)
Maandag: wandeling met andere hond en training (jachtgericht), 11.00-16.00u in bench alleen, erna weer lekker los wandelen.
Dindag: bij mijn vader en zijn hond, s avonds heb ik er geen kind meer aan zo'n feest is dat
Woensdag: 7.30-12.15 alleen(bench) dan kom ik terug vanaf werk voor lekkere wandeling, 13.30-16.00 alleen(bench) en dan weer lekker het veld in met mijn vriend
Donderdag: wandeling en jachttraning met andere hond, is mijn vrije dag dus genoeg aandacht
Vrijdag: 8.00-13.00 alleen (bench), s middags heb ik vrij dus lekker wandelen/oefenen etc
Zaterdag: vrij
Zondag: vrij en puppycursus
In de tussentijd oefenen we thuis ook kleine dingetjes en geven hem genoeg aandacht maar tegelijkertijd negeren we hem ook vaak omdat we willen dat hij een zelfzekere/kalme hond wordt die niet voor elke scheet onze aandacht nodig heeft en om zijn neiging tot nerveusiteit in toom te houden.
We gaan niet vaak op vrije dagen lang weg zonder hem en als het wel eens voorkomt kan ik terugvallen op mijn vader. Veel mensen zijn tegen een bench maar die van ons heeft er vanaf het begin af aan geen problemen mee gehad en gaat er van zichzelf in. In het voorjaar komt buiten een kennel en dan kan hij in die tijd ook lekker zijn beentjes strekken.
Samengevat: omwille van puur werk is onze hond 17,5u in de week alleen en nooit langer dan 5u aan een stuk terwijl mijn vriend en ik 30 en 37,5 uur werken.