De eeuwige strijd met mijn hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:21

Dat koppie.... <3 <3

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:42

Avelienvd schreef:
Snap ik, toch is het beter voor je hondje..

Vergeet niet, meestal loopt de hond op de weg en niet in het gras.
Zou je je paard laten galopperen op asfalt of steen?
Meeste mensen niet

Kleine opmerking,een hond laat je beter over een verharde weg draven.Beter voor zijn spieropbouw.Als je een hond hebt waar je therapeutisch mee fietst mag je niet eens op onverharde weg fietsen.Kwestie van sneller een blessure op te lopen.

Ts ik vind je verhaal eigenlijk niet zorgelijk,het is een jack.Ik denk dat als je de tips hier aan neemt en het hondje al veel meer beweging geeft je al een eind komt.Voor een actief hondje is 4x 25 min.niks.

Ik heb zelf regelmatig een jack te logeren die normaal gezien op een manege woont en daar de godsganse dag zijn eigen gang gaat.Maar bij mij in huis gedraagt hij zich prima, ook met mijn honden.Ik moet wel zeggen niet altijd met andere honden,maar dat is ook jack eigen ,ze zijn nogal bazig.
Als ik jouw was zou ik een gewone hondenschool op zoeken een basis curses doen en dan lekker agilety gaan doen of zoiets

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:50

Giolli schreef:
Ik weet dat een jack een jack is en misschien is het inderdaad een brug te ver. Maar ik wil het absoluut proberen en dat is wel ons streven.

Speeltjes vind ze leuk, eten vind ze leuk, aandacht vind ze leuk, maar wel allemaal binnen de poort. (Waar ook ontspanning is.) Buiten de poort,vervalt dat allemaal en is er geen inbreken meer aan in dat kleine koppie.

Er is duidelijk een geval van rangorde, bij mijn vader is het het ergst. Er is geen sprake van bij iemand waar ze het niet doet. Terug trekken d.m.v naar je toe halen, ik heb het eens geprobeerd....3 kwartier lang. Onmogelijk, ze doet net of ze debiel is. Als ze de kop ergens anders naar heeft staan, kun je doen wat je wilt maar ze is compleet in haar eigen jacht wereld.

Dat terugtrekken zou ik niet doen als ze trekt, daar gaan ze alleen maar meer van naar voren willen(hoe meer druk op de lijn, hoe meer spanning).
Beter draai je je gewoon om en loopt de andere kant op. Beetje je erop instellen dat je misschien vaak zal moeten wenden in de eerste instantie, maar dat wordt snel beter. Je hoeft geen rukje aan de lijn te geven of wat dan ook, gewoon de lengte van de lijn geven, maar er niet mee zitten als ze het eind van de lijn tegenkomt.
Elke keer als ze je voorbij loopt, als je zo al binnen begint en zodoende naar buiten gaat zal je snel verbetering zien.

Maak het wel de moeite waard om bij je te lopen, vraag om een connectie, niet gewoon maar naast je lopen. Lekkers dat sterk ruikt kan helpen, geen hondenkoekjes, maar stukjes zalm, of gerookte kip, voer waar ze een moord voor doen en die qua geur sterk genoeg is om over andere prikkels heen te komen. Laat ook verder weten dat je het waardeert dat haar aandacht bij jou is, maar hou het rustig genoeg om haar niet te laten stuiterballen.

Echt actief gaan wandelen, continu spelletjes doen, oefeningetjes doen, bezig houden dat koppie! Het zorgt allemaal dat jij een grote bron van vermaak wordt en tegelijkertijd leiderschap verkrijgt, dat maakt dat je haar aandacht kan vangen en vasthouden en dat maakt dat je straks met een hond kan lopen die zich wel gedraagt, zelfs los op ten duur. Een hond die liever op jou let dan op andere dingen.

Dit zal niet gaan in een wandelingetje, je zal er een paar weken voor uit moeten trekken waarin je het continu op deze manier doet en geen enkele keer toelaat dat het toch fout gaat, je grijpt altijd in als het fout gaat en gaat door tot je die hond naast je hebt ipv hangend aan de lijn.
Ook daarna zal je dit in je dagelijkse routine moeten blijven houden, het zal een hond blijven die een (geestelijke) uitdaging nodig heeft, lever jij die niet, dan verzint ze zelf wel wat en dat is meestal juist niet wat wij willen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:51

beatje schreef:
Avelienvd schreef:
Snap ik, toch is het beter voor je hondje..

Vergeet niet, meestal loopt de hond op de weg en niet in het gras.
Zou je je paard laten galopperen op asfalt of steen?
Meeste mensen niet

Kleine opmerking,een hond laat je beter over een verharde weg draven.Beter voor zijn spieropbouw.Als je een hond hebt waar je therapeutisch mee fietst mag je niet eens op onverharde weg fietsen.Kwestie van sneller een blessure op te lopen.

Klopt, ging meer over de gangen dan over de ondergrond.
Draven is geen probleem, galopperen wel, juist omdat veel JR's al vrij gevoelig zijn in de knieen achter

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:47

Giolli schreef:
Het is echt een fantastisch dier. En niet alleen zij moet omscholen, maar ik ook.
En zeg nou zelf... Hier kun je toch geen nee tegen zeggen.
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... 6222_o.jpg

Als je die gedachte nu eens loslaat en haar behandeld als een hond, een hond die zich misdraagt welteverstaan, dan los je ws al een deel van het probleem op. ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:33

Nou zeg. Dat ik vind dat ze een lieve kop heeft zegt niets over hoe ik haar (wil) behandel(en).
Dat zal vast de oorzaak van dit probleem niet zijn. (Wat de oorzaak wel is, is namelijk al een paar keer genoemd.) Maar als jij dat vind. ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:35

Giolli schreef:
En zeg nou zelf... Hier kun je toch geen nee tegen zeggen.

Ik doel hierop ;)
En nee dat is de oorzaak niet, de oorzaak heb ik al eerder genoemd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: De eeuwige strijd met mijn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:38

Ik ook. Ik had het vooral tegen Majabeestje die vertelde dat ze zelf een JR wilde en dat je tegen zo'n hond geen nee kunt zeggen als je er een zoekt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:26

TS, je zit duidelijk vast in lala land, want als jij niet inziet dat je hond gruwelijk slecht is opgevoed, ga je het probleem niet oplossen. Sterker nog, zelf kan je het probleem niet oplossen. Je hebt hulp nodig van iemand die er verstand van heeft.

En voor al de mensen die met kul argumenten komen als, het is een jack, mensen die dat zeggen zijn te lui om hun beest op te voeden. Ik ken zat jack russels die goed opgevoed.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:12

Giolli schreef:
Ik ook. Ik had het vooral tegen Majabeestje die vertelde dat ze zelf een JR wilde en dat je tegen zo'n hond geen nee kunt zeggen als je er een zoekt.

Kan prima als ze zich misdraagt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 09:27

Jemig alsjeblieft zeg... ik bedoel het sarcastisch. Je zit nu gewoon naar woorden te zoeken waar je me op kan pakken. Beetje flauw.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 08-04-15 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 09:28

Amandavd schreef:
TS, je zit duidelijk vast in lala land, want als jij niet inziet dat je hond gruwelijk slecht is opgevoed, ga je het probleem niet oplossen. Sterker nog, zelf kan je het probleem niet oplossen. Je hebt hulp nodig van iemand die er verstand van heeft.

En voor al de mensen die met kul argumenten komen als, het is een jack, mensen die dat zeggen zijn te lui om hun beest op te voeden. Ik ken zat jack russels die goed opgevoed.

Oh. En mag ik vragen waarom jij denkt dat ik 'vast zit in lalaland'?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:38

Zoals ik het lees is het een combinatie van de vele beweging die ze nu niet meer heeft en gebrek aan bepaalde opvoeding omdat ze dat toch niet nodig had op de boerderij.
Terriërs hebben een giga uithoudingsvermogen en energie! Vooral veel mee gaan doen en er voor zorgen dat jíj vele malen leuker bent dan alles en iedereen.

Wat een leuke foto's trouwens!
Ik snap helemaal dat je er zo gek mee bent <3

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:30

Amandavd schreef:

Ben ik het niet mee eens. Een Jack vraagt wel degelijk een andere aanpak als een "standaard hond" en nee is geen kul. En ja die van mij luistert prima. Hij loopt los buiten, komt als ik hem roep en laat de konijntjes zitten waar ze zitten omdat hij weet dat hij er nie achteraan mag. Tot je dat bij een Jack voor elkaar hebt kost dat bloed, zweet en tranen. Veel en veel meer dan bij de gemiddelde hond.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:41

In ieder geval waarschijnlijk veel meer dan bij een labrador, herder of een poedel. Maar niet veel meer dan bij een gemiddelde terriër of windhond. Ja, dat is veel werk, maar daar kies je voor, als je zo'n hond kiest. Net als dat je bij een gemiddelde labrador hard moet werken om subtiel hondengedrag te krijgen en voedselgerichtheid te remmen (vreten van de straat), bij een herder hard moet werken om het herderen te remmen en bij een pitbull-achtige hard moet werken om andere honden te negeren.

Het is een Jack is een kulargument als het gebruikt wordt om ongehoorzaamheid te verklaren. Het is een hond met bepaalde trekken. En daar moet je als baas mee werken. Een hoop honden zijn ongehoorzaam als ze onvoldoende getraind zijn. Alleen bij een Jack is het werkelijk getraind zijn, meer werk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:15

pluisje88 schreef:
Amandavd schreef:

Ben ik het niet mee eens. Een Jack vraagt wel degelijk een andere aanpak als een "standaard hond" en nee is geen kul. En ja die van mij luistert prima. Hij loopt los buiten, komt als ik hem roep en laat de konijntjes zitten waar ze zitten omdat hij weet dat hij er nie achteraan mag. Tot je dat bij een Jack voor elkaar hebt kost dat bloed, zweet en tranen. Veel en veel meer dan bij de gemiddelde hond.

Wat een flauwekul. Er is geen standaard hond.
Elke hond moet je leren dat die moet komen als je hem roept en dat hij niet achter konijntjes aan mag.
Dat kost bij elke hond inspanning en bij het ene ras iets meer dan bij het andere, maar het zit hem vooral in het verschil in aanpak.
Je schildert een jack af alsof het een zeer moeilijk te trainen hond is en dat is helemaal niet zo.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:22

Citaat:
Echt, ik heb nog nooit zo'n vreselijke zeikrat meegemaakt. Zodra ze buiten is, transformeert ze in een vleesetende dinosaurus van 20 cm hoog.

haha moest hier heel erg om lachen. _/-\o_ :D
verder succes, volgens mij had je al een hoop tips gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:32

Ik ben wel benieuwd wat een standaard hond is dan?
Aangezien elke hond anders is, en de aanpak ook per ras(groep) kan verschillen.
De eigenschappen van een terriër zijn weer anders als die van de gemiddelde herder maar als je je ingelezen hebt in het ras dat je in huis haalt dan weet je dat van te voren dus dat hoort geen probleem te zijn.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:32

MissYvette4u schreef:
Zoals ik het lees is het een combinatie van de vele beweging die ze nu niet meer heeft en gebrek aan bepaalde opvoeding omdat ze dat toch niet nodig had op de boerderij.
Terriërs hebben een giga uithoudingsvermogen en energie! Vooral veel mee gaan doen en er voor zorgen dat jíj vele malen leuker bent dan alles en iedereen.

Wat een leuke foto's trouwens!
Ik snap helemaal dat je er zo gek mee bent <3

Hier ben ik het mee eens, maar eigenlijk denk ik: kan je haar niet weer op een boerderij plaatsen bij iemand? Daar is ze toch veel meer in haar element?

Anneliesdj: ben t ook met jou eens dat een JR niet moeilijker op te voeden is dan andere honden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 06:11

Giolli schreef:
Amandavd schreef:

Oh. En mag ik vragen waarom jij denkt dat ik 'vast zit in lalaland'?

De manier waarop je reageert naar anderen over je hond, alsof het grappig is wat ze doet. Je neemt het helemaal niet serieus lijkt mij.

Pluisje88, ieder ras heeft zo zijn dingen, maar in principe kun je alle honden opvoeden. Dat je bij de een iets vasthoudender moet zijn dan bij de ander, dat kan. Dat ligt aan karakter. Ik heb een beagle gehad, die liep los in het bos, in de woonwijk, etc. En die luisterde prima. Ook geen 'standaard' hond als we het zo gaan noemen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:14

Ik heb het idee dat TS het wel heel serieus neemt met haar hondje maar dat ze af en toe gewoon wat humor gebruikt ! Ik denk dat het wel goed kan komen met je hondje hoor maar dat zal best even tijd en energie kosten. Hondje moet ook wennen aan de nieuwe situatie en daar gaat ook flink wat tijd overheen. Er zijn hier al veel goede tips aangedragen, zoals fietsen of andere manieren van werken met je hond waardoor hij goed zijn energie kwijt kan. En wellicht kom je nog in de buurt een leuke hondentrainingschool tegen waar je met je hond naar toe kan, samen trainen is vaak ook leuker dan in je eentje.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:54

maras schreef:
Ik heb het idee dat TS het wel heel serieus neemt met haar hondje maar dat ze af en toe gewoon wat humor gebruikt ! Ik denk dat het wel goed kan komen met je hondje hoor maar dat zal best even tijd en energie kosten. Hondje moet ook wennen aan de nieuwe situatie en daar gaat ook flink wat tijd overheen. Er zijn hier al veel goede tips aangedragen, zoals fietsen of andere manieren van werken met je hond waardoor hij goed zijn energie kwijt kan. En wellicht kom je nog in de buurt een leuke hondentrainingschool tegen waar je met je hond naar toe kan, samen trainen is vaak ook leuker dan in je eentje.

Nou, dit idd. Ze neemt het heel erg serieus volgens mij, maar haar hondje even trots laten zien en iets schattigs over haar zeggen betekent toch niet dat ze daarom niet serieus is naar de hond?
Ik kan ook zo 'koetsjiekoetsjie' doe over mijn hond, maar ik ben zeker wel consequent en hij wordt prima opgevoed. Dat kan ook samen gaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:03

Ik zeg ook niet dat dat niet samen kan gaan. Lezen is een kunst.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:04

Amandavd schreef:

Waarom nou die opmerking erachteraan?

Wat bedoel je dan wel precies? Waaruit maak jij precies op dat zij het niet serieus neemt?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:07

Majabeestje schreef:
Amandavd schreef:

Waarom nou die opmerking erachteraan?

Wat bedoel je dan wel precies? Waaruit maak jij precies op dat zij het niet serieus neemt?

Omdat je een conclusie trekt die nergens over gaat.

Ik heb het gevoel dat TS het niet serieus neemt, op de manier waar op ze reageert naar andere en hoe ze omgaat met de tips die ze krijgt. Wellicht dat ik dat fout zie.