Nog meer bokkers met bewuste binnenkatten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nog meer bokkers met bewuste binnenkatten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:35

Onze katten hebben ook van die 'rare' dingen waarmee ze graag spelen. Een van mijn katten speelt graag met wattenstaafjes (haalt ze ook echt van de raarste plekken weg) en wordt helemaal gek als je met een nagelvijl bezig gaat als hij in de buurt is. De ander pakt je haren als hij speels is :D Ze gaan wel steeds meer naar buiten en mogen hier ook op het balkon, maar ben toch wel blij dat ze ondanks het kattenluikje na een kwartiertje gewoon weer braaf thuis komen <3

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:41

Wij zijn in het asiel ook bewust op zoek gegaan naar een binnenkat. We wonen in een appartement waar ze opzich wel naar buiten kan, maar we wonen tussen spoor, weg en water in en er zijn sinds we hier wonen al meerdere katten aangereden/verdronken.

Jos kwam van een oudere dame die haar ook binnen hield tot ze naar een verzorgingshuis moest.

Jos komt wel op het balkon en is in de 3 jaar dat we haar hebben 2x ontsnapt, maar je vangt haar gelukkig ook zo want ze ging niet ver. Ze vind het balkon heerlijk maar verder heb ik niet het idee dat ze buiten erg mist.

Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:47

Wij hebben altijd bewust binnenkatten gehad, ook toen we nog geen raskatten hadden. Wel hadden ze altijd een afgezet balkon of tuin.

We hebben nu 5 abessijnen waaronder sinds kort weer een toekomstig fokpoesje uit onze eigen lijn. (die staat nog niet op onderstaande foto)
Vanwege dekkingen en alle risico's en overlast vind ik niet dat katten vrij horen te lopen.

Afbeelding

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:56

Mijn katten komen soms wel buiten, maar alleen in de tuin. 's Nachts en als wij niet thuis zijn, blijven ze binnen. Ze zitten nooit bij de deur te zeiken dat ze naar buiten willen, ze hebben er echt vrede mee. Eigenlijk vinden ze het in de tuin alleen maar leuk als wij er ook zijn. Het zijn bange schijterds. :)

Reden? Het idee van een kat die graag naar huis wil, maar zijn huisje niet kan vinden, breekt mijn hart. Ik houd van mijn beesten en wil ze voor geen goud kwijtraken. Vrijwel iedereen die ik ken die katten heeft of heeft gehad heeft weleens meegemaakt dat een kat nooit meer thuis kwam, dus een onrealistische angst is het zeker niet.
Laatst bijgewerkt door Dani_ op 05-04-15 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:57

Wij hebben 6 gesteriliseerde binnenhuis katten, niet zo bedoeld maar wel zo geworden.. eerst 2 binnenhuis raskatten meeverhuisd naar Duitsland, ons nieuw huis was groot genoeg dus voor de gezelligheid 4 jonge htk katten erbij genomen en.... 4 buiten katten (moeder kwam aanlopen kreeg jonkies) dus hebben wij vanzelf sprekend ineens stalkatten :')

Gelukkig hebben wij een groot boerderij en plek genoeg voor al die katten.

Sinds de stalkatten erbij zijn hebben wij weinig tot geen last meer van ratten _/-\o_

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:00

Ja hoor, hier vijf ex-straatschoffie's maar alle bewust binnenkatten, en ze zouden het niet anders meer willen.

Een huis met volop speel/lig en klim mogelijkheden.
Geen kamer wordt ze ontzegt en direct aan het huis een overdekt buitenverblijf met ook daar weer legio lig / zon en hangplekken.
Ook op de kasten is een mogelijkheid om te komen via laddertjes e.d. zodat als iemand even geen trek heeft in gezelschap hij of zij zich in alle rust kan terugtrekken.

Heb er nooit over gepiekerd om mijn katten los buiten te laten.
Veel te veel gedoe met buren/ gevaren en de nodige ongerustheid als een kat niet op tijd zich meld om te eten of te slapen.
Ik wil mijn kat niet aangereden aan de kant van de weg terug vinden.
Of vergiftigd beschoten of opgehangen door een of ander raar figuur.

En ik ben er absoluut van overtuigd dat mijn katten niets te kort komen of het buiten rond struinen missen.
Máár.......je moet wel open staan om je huis in te richten voor je kat.
Anders heeft het beest nog geen leven.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:03

ik heb er ook twee, ook om dezelfde redenene binnen. drukke weg ect..

ik ben bewust na twee kittens wezen zoeken die nog niet buiten waren geweest.

ik heb meer krabpalen dan meubels staan, twee tot plafon.... ze komen overal behalve op de logeerkamer.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:08

Jaa ik meld mij!

Wij hebben momenteel 3 katten. 2 daarvan, onze Heilige Birmaan katers (gecastreerd) komen wel zo af en toe buiten. Hebben een luikje die op de chip werkt dus ze kunnen eigenlijk altijd naar buiten, maar ze blijven zelf al het liefst binnen bij ons en in de tuin. Ze kunnen wel verder, maar doen het vaak gewoon niet. Vinden we ook wel prettig, want je hoort vaak genoeg dat katten gestolen worden (raskatten).

Dan hebben we nog onze Maine Coon kitten van 16 weekjes oud, een poesje. Zij blijft lekker binnen, volledig. En dat blijft ze ook nog voorlopig want we willen haar niet per ongeluk zwanger hebben straks als ze vruchtbaar wordt. En aangezien we nog willen fokken wordt ze dus ook voorlopig nog niet gesteriliseerd oid.

Sienna:
Afbeelding

Berlioz:
Afbeelding

Bayonne:
Afbeelding

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:19

Ik heb 2 onbewuste binnen poezen. :)) We wonen aan een rustig zijstraatje in een dorp, ze zijn keurig geholpen en alles wat nodig is dus van mij mogen ze wel naar buiten.... Maar ze willen niet :') een van de 2 gaat af en toe naar buiten maar blijft wel om het huis.. De ander gaat hooguit 3 meter bij de achterdeur vandaan op het konijnenhok liggen zonnen maar dan moet het al erg goed weer zijn.... ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 21:37

Fortitude schreef:
Ze hebben een grote eigen gemaakte krab/speelpaal, maar zijn er andere dingen die jullie aan zouden kunnen raden om hun verblijf binnen wat aantrekkelijker te maken?

Ik weet wel dat er speeltjes zijn waarbij je kat moeite moet doen om bijvoorbeeld een paar extra brokjes te bemachtigen. Als ze dat interessant vinden, kan je ze daar wel redelijk zoet mee houden. Die van mij is daar te lui voor. :')

Fortitude schreef:
Ik woon nog bij mijn moeder en die weigert simpelweg om alle deuren en ramen dicht te houden helemaal tijdens de zomer. Dus dat wordt ook nog een uitdaging als de katten inderdaad enkele dagen binnen moeten blijven...

Wij hebben gezorgd voor een goede hor. Houdt vliegbeestjes buiten en katten binnen. *\o/*

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:38

Meld me.
Heel bewust gekozen voor een binnenkat. Een knuffel voor de kinderen en voor mezelf.

Wij wonen op een boerderij en aan de andere kant van de deur wonen de muizenvangers. Het ruige volk. Die worden zeker niet minder gewaardeerd maar hebben een andere functie.
Toen ik met mijn oude katten hier heen verhuisde leerde ik al snel dat huiskat en boerderijkat niet mengt. Das knokken.
En die watjes van binnen... Die winnen dat niet.

Ik heb bewust gekozen voor een pers. Niet vanwege het haar, maar vanwege het karakter.
We hebben een zeer nuffig exemplaar, de keizerin Sisi.
Een 2e handsje ook overigens aangezien ik ze als kitten gewoon te duur vind.
Haar bezig houden? Nah dat doet ze zelf wel met alles en niks. Op de kast klimmen, het speelgoed van de kinderen en haarzelf, uitbreken voor de lol.....

Afbeelding[url]

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:34

Ik heb bewust gekozen voor twee Heilige Birmaan katers als kitten uit hetzelfde nest.
Zij leven in de huiskamer en als het mooi is buiten gaan ze in een ren.
Ze verlangen niet naar buiten, zeuren er niet om.

Hou ze zo in afspraak met de fokker. Maar ook voor hun eigen veiligheid en zodat ze geen overlast veroorzaken in de buurt :)
Prima oplossing zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:10

Hier ook 2 binnenhuiskatten. 2 gecastreerde katers, eentje van 12 en eentje van bijna 7 (jee, tijd gaat snel).
Waar ik eerst woonde gingen ze in de zomer beide gewoon naar buiten. Hele grote rustige woonwijk, doodlopende straat met aan het eind enorm veel velden en weides en pas 2km verderop weer een weg, en dan weer kilometers veld. Hoe vaak ik cadeautjes terugvond als ze weer eens op pad waren geweest? Veel. Het opruimen was niet altijd even leuk. In ieder geval, beide katten waren vanaf jonge leeftijd gewoon om vanaf de lente tot najaar naar buiten te kunnen. Vaak kwamen ze 's avonds gewoon zelf naar binnen als ik ze riep, om dan lekker lui op schoot te kruipen. Er is er maar 1 een keer een weekje weggeweest, en toen bleek dat ie bij een achterbuur was gaan logeren. Hijzelf was op vakantie en nichtje lette op zijn huis. Zij dacht dat mijn kat een zielepootje was. Beest is tonrond :')

Een jaar geleden ben ik verhuisd naar een huis midden in een dorp, zonder tuin met alleen een klein terras boven de garage. Sindsdien zijn ze binnenhuiskat, en dat gaat prima. Voor de nacht gaan ze in het grote berghok waar ook hun kattenbakken staan, hun eten en hun drinken. Overdag als er iemand thuis is mogen ze gezellig door huis cruisen. De oudste heeft zijn eigen favoriete leunstoel, vlak naast onze bar en het raam naar het terras. Dekentje in de stoel en snorren maar.

De jongste, die ploft zich neer waar hij zin in heeft. Soms met 4 pootjes in de lucht in het midden van de woonkamer, soms op schoot, soms op een stoel. Ze mogen alleen niet in de slaapkamer, badkamer, logeerkamer en bureau.

Ze hebben zich dus prima aangepast :j Omdat ze van ons terras naar het terras van de buren kunnen en die hebben 2 kleine kinderen (nouja, etterbakjes) wil ik binnenkort kijken of ik ze met een tuigje om op het terras kan laten. Veel is het niet, misschien 3m op 5m maar alles is beter dan niks.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:51

Ik heb ook een binnenkat. Ik woon drie hoog dus het is ook niet echt een optie om haar naar buiten te laten gaan := Sowieso had ze niet naar buiten gemogen. Het is een Ragdoll, voor je het weet zijn ze gejat. Daarnaast is met al dat haar een wandeling door de bosjes ook geen succes. Ik heb haar sinds afgelopen Kerst, ze is nu acht jaar. Herplaatser, bij de vorige eigenaren kwam ze ook niet echt buiten. Ze ligt veel in de vensterbank naar buiten te loeren, dat is avontuur genoeg voor haar :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:37

ik heb 1 bewust , trauma aan vroeger en buiten als ze schrikt is het paniek paniek en dan ziet ze het gewoon zwart voor de ogen en kan ze thuis niet vinden

Ze is 6 weken weggeweest , mager thuis en heeft me 3 dagen geduurd om haar te vangen. Dan ook echt vangen ik lag helemaal open , nu mag ze onder begeleiding op het terras bij huis maar nooit meer los helemaal.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:54

Hier 4 binnenkatten :) zijn veelte bang dat ze worden aangereden, en ze vinden het Prima zo in huis gelukkig

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:33

Ik heb ook een bewuste binnenkat. Een Maine coon die lekker klungelig en onhandig is, dus mede vanwege het jatgevaar zie ik hem zo onder de auto lopen dus lekker veilig binnen. Hij is bij mijn ouders geboren dus ik heb hem vanaf kitten en hij weet niet beter. Het maakt hem ook niks uit, hij is zo lui als wat :D . Mijn ouders hebben ook nog een paar katten ( waaronder zijn volle broer) en die zijn ook binnen. Wel hebben zij een enorme ren buiten gebouwd waar ze zomers in kunnen. Ik neem die van mij dan wel regelmatig mee en dan kan hij daar ook in. Hij gaat dan daar echter ook alleen maar de hele dag slapen :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:47

Mijn vriend heeft een binnenkat, bewust :j is een vrij klein katje, erg schattig maar ondertussen echt een bitch :+ Ook is ze al een keer aangereden zonder al te veel kleerscheuren maar ze is er vreselijk schuw door geworden buiten. Ze verstopt zich onder de struiken en blijft daar zitten tot we haar er onder uit halen... Die is blijer als binnenkat denken we daarom :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:51

Ik woon 2 hoog dus ik laat mijn katten liever niet buiten en ze blijven daarom lekker binnen :)
Ze zijn nu 7 maanden oud, maar vanaf dat ze 12 weken zijn zitten ze al binnen.

Mocht ik ooit een tuin hebben, mogen ze wel naar buiten (denk ik :') )

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:56

Wij hebben 3 'bewuste' binnenkatten.
Ten eerste omdat ik een schijthekel heb aan andere katten die lekker in mijn tuin wroeten en daar hun behoeftes doen en ten tweede omdat ik geen zin heb ze van de straat te plukken met een plamuurmes. We hebben ze allemaal van kitten af aan en ze zijn niet anders gewend. De oudste kater wil nog wel eens naar buiten, maar dan krijgt ie gewoon een riempje om en gaat ie aan een touwtje, evenals op de camping. Hij vindt dit helemaal prima, dus iedereen blij. Onze poes wil überhaupt niet naar buitwn, heeft 2 keer even op de stoep gestaan omdat de deur open stond, maar was ook zo weer binnen. Onze jongste kater wil ook nog wel eens buiten kijken, maar raakt in paniek van een tuigje met touwtje. Hij gaat dan onder begeleiding even buiten snuffelen, maar hij loopt niet weg en luistert als je em weer naar binnen roept (of als ik de hond vraag em op te halen := ). Ook hij is hier dik tevreden over.

Edit: Onze katten hebben beschikking over een heel huis met bovenverdieping en 2 trappen, ontelbare speeltjes, krabpaal, krabwand, onbeperkt brok, een waterfontein, meerdere manden, vloerverwarming in de badkamer en allemaal een eigen kattenbak :)
Laatst bijgewerkt door Siesjuh op 07-04-15 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:56

Ik heb twee katten waarvan 1 binnenkat.
Bedoeling was dat ze na een paar weken ook naar buiten zou gaan maar ze snapt het niet en raakt meteen helemaal geflipt en rent weg. (Asielkat, heel ziek geweest)

Nu af en toe staat ze voor de deur alsof ze naar buiten wil maar dat laten we niet toe omdat ze 99% zeker niet terug komt.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:58

Hier ook bewuste binnenkatten. Ik ben ook in alle staten als ze ontsnapt zijn. Worden hier zo vaak katten aangereden of doodgeschoten dat de mijne lekker veilig binnen blijven.
Overigens hebben we wel een ren in de tuin die aansluit op het raam, zodat ze wel een frisse neus kunnen halen en kunnen klimmen :)
Afbeelding

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:59

Ik heb een bewuste binnenkat.
Hij is doof en zal dus geen verkeer aan horen komen.
Dat is voor mij de hoofdreden om hem binnen te houden. Ik heb hem van kitten af aan en hij is dus nog nooit buiten geweest. Hij lijkt geen behoefte te hebben om naar buiten te gaan,is niet gefocust op deuren. Alleen vogeltjes kijken door het raam vind hij heel interessant. :)
Omdat hij ook nog prachtig langharig wit met blauwe ogen is,en zo op iedereen afstapt,zou ik bovendien ook nog bang zijn dat hij door iemand wordt meegenomen....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 03:55

Jup, hier ook een bewuste binnenkat.
Ze wil niet naar buiten en ik heb sinds 1,5 jaar geen tuin of balkon meer dus ze kan ook niet naar buiten.
Daarnaast verdwijnen hier vele katten en zijn er ook een paar dood(geslagen) gevonden én ze is in staat om in blinde paniek onder een auto te rennen.
Om over haar uiterlijk maar niet te spreken; veel te aantrekkelijk om te jatten, tis dat ze onbenaderbaar is buiten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:36

Wij hebben 2 katten en 1 daarvan is een bewuste binnenkat. Hij komt wel op het terras maar verder dan dat dus niet. Het is gewoon te gevaarlijk om hem naar buiten te doen. Hij heeft me ondertussen 3500 euro aan dierenarts kosten gekost omdat hij weer eens onhandig was buiten. Dus heb ik besloten hem binnen te houden.
En zelfs binnen gaat het wel eens mis :n :+ Het is gewoon een dikke boef

Afbeelding