Het grote volière topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Het grote volière topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:54

Spannend!

Ik heb hier een koppel dat vier jongen had en nu weer tijdens de tweede ronde nog eens 2 jongen en 1 pleegjong. Er waren nog eens twee bevruchte eitjes, maar 5 jongen in de tweede ronde vond ik echt teveel voor hen worden. Die twee eitjes zijn dus naar een bevriende kweekster verhuist die alleen maar onbevruchte eitjes had liggen.

Dan nog een koppel met twee jongen, eentje met 3 jongen en nog drie koppels op eitjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:58

We hebben 1 koppel op 6 eitjes zitten en 1 koppel op 5 eitjes.

Dus nu even kijken welk andere koppels op onbevruchte of weinig eieren zitten en daar paar bij onder drukken.

Maar koppel die nu 3 jongen heeft, hadden ook 5 eieren en die hebben zelf er 2 uitgeduwd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:00

Ah, ik ben niet de enige die met eitjes goochelt :D
Ik heb een koppel dat zelf geen eitjes had door legnood. Zij zitten nu met 2 donsjes van twee verschillende koppels :D Ziet er heel apart met die babies die totaal niet op beide pleegouders lijken :')
Of eigenlijk 3 pleegouders, want een losse man helpt ze gezellig met broeden en opvoeden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:07

Haha nee. Mijn vader vind het wel kunnen. Maar ik niet.

Zijn al zeer kleine vogeltjes en dan nog 6 jongen opvoeden. Vind 4 mooi aantal. 5 vind ik nog net kunnen als het echt moet.

En we hebben een koppeltje mannen die helemaal gek op elkaar zijn en samen een nestje hebben. En ben stiekem wel benieuwd wat ze gaan doen als ik daar 2 eieren bij in leg.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:11

Waarschijnlijk gewoon opvoeden :D een vriendin van mij heeft 2 homo grasparkieten. Die hadden een popje gecharterd waar ze beiden mee hebben gewipwapt. Het popje heeft 3 eitjes gelegd en toen hebben ze haar heel slim van het nest af gejaagd en de jongen zelf uitgebroed en groot gebracht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:14

Cayenne schreef:
Waarschijnlijk gewoon opvoeden :D een vriendin van mij heeft 2 homo grasparkieten. Die hadden een popje gecharterd waar ze beiden mee hebben gewipwapt. Het popje heeft 3 eitjes gelegd en toen hebben ze haar heel slim van het nest af gejaagd en de jongen zelf uitgebroed en groot gebracht :+

Haha :') Zo ernstig zijn ze nog niet bezig. Waren al wel zeer eigenwijs door een nest te bouwen op de takken. Dus toen nestblokje daar aan de muur gemaakt en waren ze tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:06

Nooooh <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:09

Wat schattig <3

Wij hebben ooit 1 jong groot gebracht met de hand. Ouders zorgde er niet meer voor. En die was ook zo tam. Tot de hond hem greep -O- Deed normaal niks tegen de vogels. Maar blijkbaar schrok ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:00

1 koppel maakte ruzie in nestblok. Waardoor 1 jong gewoon verdwenen is. En ander heel zwak.

Die heb ik nu bij een ander koppel neergelegd. Die al jongen heeft. En vrouwtje ging daarna gelijk weer opzitten. En zorgt er goed voor. Dus nu maar duimen dat ie het red.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:24

Hebben ze het jong dan opgegeten of uit het nest gegooid? Wat raar joh! Hopen dat pleegmama wat liever is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:30

Spruitjee schreef:
Hebben ze het jong dan opgegeten of uit het nest gegooid? Wat raar joh! Hopen dat pleegmama wat liever is :j

Geen idee. Kan niks vinden. Maar is nog een jong stel. Moeten het nog allemaal leren.

Andere jong was niet aangepikt. Maar reageerde zwak. Pleegmama zorgt wel goed voor haar eigen kids. En ik had jong erbij ingelegd en ze ging er gelijk weer op zitten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:56

Het kunnen ook muizen en ratten zijn geweest. Die staan er ook om bekend jongen uit het nest te roven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 17:03

Denk niet dat het ratten of muizen zijn. Ouders zaten behoorlijk te ruziën in de nestblok. En de andere jongen doen het allemaal goed.

En aan de vogels zelf merk ik ook geen onrust.

Edit:
Dode jong is weer gevonden. Zat helemaal verdrukt in nest materiaal.

En andere jong is weer actief en word goed gevoerd. Lagen nog 3 eieren bij in. Maar die waren niet bevrucht. Dus dat koppel heeft nu 4 jongen in totaal.

En ander koppel heeft 3 jongen. Waarvan de veertjes al doorkomen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:32

Toch fijn dat het dode jong weer gevonden is. Dan kun je ratten etc idd uitsluiten.
Wat een stress komt erbij kijken he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:50

Ja klopt. Koppel had 3 jongen en 2 zijn helaas dus overleden. Plus dat ik het doodeng vind om ze op te tillen. Zijn zulke kleine tere wezentjes. Ik laat het altijd aan mijn vader over. Maar mijn vader was aan het werk. En had ik nog langer gewacht, dan had ie waarschijnlijk niet meer geleefd :( Maar om zo'n klein humpie aan zijn lot over te laten, vind ik ook weer zo sneu

Net even weer gekeken. En hij doet het goed. Wel stukje groter dan zijn 3 brusjes. Maar het is even niet anders. Er is nog een koppel met jongen. Maar om hem daar bij in te doen is hij net weer te klein.

Maar er word goed voor gezorgd :D

Humpie ligt voorop
Afbeelding

En de andere 3 jongen

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:16

Vind het vervelend dat ik de nesten niet schoon kan maken. Alles zit aan het nest materiaal geplakt.

Maar de 7 jongen die geboren zijn gaat het goed.

De eerste 3 vliegen binnen paar dagen uit.

Afbeelding

En de andere 4 doen het ook goed. Jong wat ik toen heb gered doet het super. Hij/zij zit rechtsvoor
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:20

Wat kunnen jonge vogeltjes toch boos kijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:21

Spruitjee schreef:
Wat kunnen jonge vogeltjes toch boos kijken :D

Ja is mij vaker opgevallen _O-

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:03

Hij is af :) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:06

Erg mooi Fenjiro! Zit er ook een binnenverblijf bij?

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 18:14

In de winter komt er plexieglas, en als het te koud word gaat er een deel van binnen gestukt en komt er wel een binnenverblijf :) .