Hondenvoer, aaah, zoveel keus! Barf/KVV/brok/graanvrij brok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:34

Onze honden krijgen al bijna 10 jaar vers, eerst Barf en nu Carnibest. Je kunt ook op barfplaats gaan neuzen voor goede adresjes.
Een goed menu maken is niet zo heel lastig hoor, er is een rekenhulp op barfplaats. Het meeste werk is het bij elkaar scharrelen van vleesjes en het portioneren.
Met brok zijn we gestopt toen we een epilepsie patiënt hadden, en dat was vanwege de verborgen conserveringsmiddelen (BHT, BHA en propylgallaat) waar ze niet tegen kon.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:43

Shiloh schreef:
Dat lotgering, komt dat gekoeld of diepgevroren binnen? Oftewel, kun je als het binnen komt het makkelijk herverdelen naar pakketjes van het gewicht dat je nodig hebt, of moet je daar echt mee wachten tot je het voert, en dan het restant van het pakketje in de koelkast bewaren voor de volgende dag? Zit het onder vaccuum verpakt?

KVV is eigenlijk altijd diepgevroren, zoals hierboven al is genoemd kan je het in porties zagen maar wat ik altijd doe en wat ik het makkelijkst vind is het met een handbijl in porties slaan met een hamer. Dit doe ik met al mijn diepvries vlees, werkt echt super en erg makkelijk dat je gelijk alles in goede porties hebt.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:48

Gewoon voeren waarvan je denkt dat het goed is voor je hond en je hond er goed op doet. Ik voer KVV en graanvrije brokken (als KVV op is b.v.). Ze doet het er gewoon goed op en krijgt alles binnen. Ik voer graanvrije Rodi en Taste of the Wild als brok.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:48

Onze hond krijgt Acana graanvrij, is redelijk diervriendelijk voer en er zit heel veel vlees in! :D
Ze is energieker, haart minder, ontlasting is beter en je merkt gewoon dat ze beter in haar vel zit.

Echt aan te raden!

Henkje

Re: Hondenvoer, aaah, zoveel keus! Barf/KVV/brok/graanvrij brok

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 18:56

Hier kregen de katten al rauw vanwege een allergie van een van de katten.
De hond is ook meteen op carnibest over gegaan. Ze doet 3 dagen met een worst en dag 4 krijgt ze vleesbot. En weegt 20 kg.
Bij de vorige eigenaar kreeg ze cheap-ass brokken en jatte ze alles wat los en vast zat. Nu is ze tevreden en goed op gewicht.
Ik merk het ook aan de ontlasting. Die is nu de helft.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:29

Mijn 2 honden krijgen Carnibest lam en rund. Mijn reu eet 1 kg. Carnibest op een dag, 800 gram smorgens en smiddag de overige 200 gram met 200 gram geit van Degomeat, 1 kippennek en wat spiervlees (kalkoen of hert) of schapenpens. Hij is allergisch voor Rund en heel kieskeurig in het eten. Met smiddags zo'n mengelmoesje krijg ik zijn tweede maaltijd er tegenwoordig goed in. Hij weegt 43 kilo.

Een hele enkele keer weigert hij vlees en krijgt hij een maaltje Greenheart brokken Lam/rijst.

Mijn teef krijgt 600 gram Carnibest Rund en smiddag ook een kippennekje en voor de lekker een paar stukjes spiervlees. Ik wissel voor haar weleens af met Barfmenu. Zij weegt 38 kilo.

Ze doen het super op het verse vlees. Mijn reu heb ik met 8 weken oud direct op het vlees overgezet.

Ik heb ook een poosje Lotgering gevoerd maar mijn teef werd daar enorm dik op en moest haar steeds minder voeren. Nu op de Carnibest blijft ze supermooi op gewicht en krijgt ze een lekker bak met vlees voor d'r neus ipv een klein beetje.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:40

Als je bang bent voor tekorten, er zijn supplementen te verkijgen.
Als je die een paar keer per week toevoegt.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 07:17

Onze pup krijgt canagan is graan vrij en hoog vlees percentage savonds krijgt ze smuldier vlees

Iemand tips voor goedkopere barf vlees of is smuldier het voordeligst?