Wat is nou een leuk kattenras, help Balou_k aan een kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 09:33

Diane65 schreef:
Zelf fok ik Russen, erg lief en sociaal en hechten zich aan hun eigenaar. Ik sluit me wel aan bij vorige opmerkingen, ik verkoop alleen 2 katten tegelijk, zeker als mensen de hele dag werken, tenzij er al een kat in het huishouden is, dan is aanschaf van 1 kitten wel mogelijk. Ik ben ook ooit met twee broertjes begonnen, wel een flinke uitgave, maar geen seconde spijt van gehad.

Misschien heb je er over heen gelezen hoor, maar ik wil dus sowieso twee katten! Maar een kat uit het asiel, omdat het gewoon beter bij mijn budget zal passen.
Ik zal nooit een dier in huis houden, dat vind ik zelf erg triest. :(:)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:38

Seven schreef:
[

Precies deze wij hebben ook een fold,heerlijke aanhalinge knuffel kat. Erg slim en actief maar toch rustig zoekt je echt op voor gezelschap

Wat leuk dat jullie een fold hebben :D
Heb je een foto van jullie kat?
Ik ben nog nooit een ander tegen gekomen die ook dit ras heeft!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:59

LZP -> BB

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:05

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 10:06

Sleeper schreef:
Tinkerloos schreef:
Een aparte kat is de savannah kat!
Ze zijn er in verschillende groottes.
De F1 is de grootste.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Savannah_%28kattenras%29

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/or ... 4c41b4.jpg

Nooit maar dan ook nooit als leek zijnde een F1 kat kopen. Dat zijn geen poezelige htk katten. Dat zijn nog halve wilde katten :(

Laten we dat maar niet doen dan, ik heb een keer een kat van een jaar gehad van de dierenarts die gevangen was als wilde kat. En dat heeft bloed zweet en tranen gekost. Daar heb ik sowieso de tijd nu niet voor en ook de ervaring niet!

GeneralFlynn

Re: Wat is nou een leuk kattenras, help Balou_k aan een kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:16

Dat is ook niet de bedoeling nee.
Ik ken die kat ook niet maar in de wiki beschrijving stond dat het rustige katten waren vandaar. :o

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:35

F1 heeft niets met grootte te maken toch, dat wilt alleen maar zeggen dat dit de eerste generatie is na de wilde katten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:40

Diane65 schreef:
Zelf fok ik Russen, erg lief en sociaal en hechten zich aan hun eigenaar. Ik sluit me wel aan bij vorige opmerkingen, ik verkoop alleen 2 katten tegelijk, zeker als mensen de hele dag werken, tenzij er al een kat in het huishouden is, dan is aanschaf van 1 kitten wel mogelijk. Ik ben ook ooit met twee broertjes begonnen, wel een flinke uitgave, maar geen seconde spijt van gehad.
Ik heb een site: http://www.catterymithrim.nl; of FB pagina: russisch blauw cattery Mithrim.

Diane herken jij iets uit de karaktertrekken van mijn rus?
Ze is rasecht, met een stamboom die terug gaat tot weet ik veel hoe ver.

Ze is lief, ze is enorm aan mij gehecht, maar ze blijft zeurderig, bangig en ze speelt nooit. Het lijkt wel of ze nooit goed weet wat ze met zichzelf aan moet. Ik snap niets van het poesje en door haar eeuwige gezeur en zenuwachtige gedoe vind ik haar gewoon niet meer zo aardig.

Is het nou gewoon zo'n apart figuur?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:51

Amaris schreef:
F1 heeft niets met grootte te maken toch, dat wilt alleen maar zeggen dat dit de eerste generatie is na de wilde katten.
Dit vind ik op internet erover:
Citaat:
De Savannah is in verhouding tot andere (ras)katten erg groot. De schofthoogte kan oplopen tot zo’n 45 centimeter bij de Savannah F1 en F2 vanaf F3 wordt de  Savannah kleiner. De algehele indruk van de Savannah is een grote slanke, elegante kat met opvallende grote zwarte spots op een gouden of oranje vacht.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:53

Ik ben ook dolblij met mijn Ragdoll, wat een heerlijke kat, aanhankelijk en erg speels.

Niet te geloven dat ik deze uit het asiel heb, wat een schat is het!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:54

Juist, de F1 is de eerste generatie na de wilde serval en is daarom nog zo groot. De helft van de genen is nog serval. Daarna wordt de kat kleiner omdat het % serval steeds minder wordt.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:04

Ik heb een sibeer. Eigenlijk een Neva Masquerade. Een hele leuke knuffelige kater. Ik kan alleen maar deze katten hebben vanwege de hypoallergene eigenschappen van deze kat. Sta nu op de wachtlijst voor een tweede kitten aangezien mijn eerste kitten overleden is en ik er nu nog maar eentje heb, die van een andere fokker afkomstig is. Ik dacht mijn eerste kitten ook bij een goede fokker te hebben gekocht maar helaas blijkt nu toch hoogstwaarschijnlijk wat anders. Vraag bij fokkers ook goed na hoeveel inteelt er bij de katten zit. Zo ver ik weet is meer dan 5-10% inteelt niet acceptabel. Voor siberen is er niet echt een lijst van goede/slechte fokkers. Althans niet een die ik heb gevonden.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:06

Amaris schreef:

Klopt inderdaad, het is een eerste generatie nieuwe kat. En met wilde katten worden echte wilde katten bedoeld geen verwilderde katten (dus katten die loslopen en geen eigenaar meer (lijken te) hebben) Pas vanaf F4 zou je kunnen overwegen om een kat hiervan te nemen (als niet deskundige) Anders vraag je gewoon om problemen.

Maar dit wijkt af van het gezellige poezen/kattenkind waarnaar Baloe_K zoekt *\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:42

Is een Noorse boskat niets? Mijn kitten komt met 3 weken, kan echt niet wachten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:05

Ik ben zelf helemaal verliefd op Britse korthaar <3

Maar mijn rooie Morrie houdt niet van andere katten :'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:16

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 07:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Joske_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:20

Balou_k schreef:
Ik weet dus niet of ik ze echt buiten laat of echt de tuin af zal zetten zodat ze hier buiten kunnen!

Ik ben misschien heel vervelend maar ik wil echt graag een kitten van een fokker, daarnaast een kat uit het asiel en dat mag er een zijn met een gescheurd oor en drie poten dat maakt mij niet uit.
Ik ben niet iemand die denkt dat alle diertjes te redden zijn en vind ook niet dat men dit verplicht is. :j

Leuk dat je op zoek bent naar zo'n combi :) Houd je ook rekening met de leeftijd van de asielkat? Ik heb ook twee katten van twee verschillende plekken, de ene was een kitten en de ander een 1,5 jarige. Bleek toch niet de meest perfecte combinatie helaas :( Had achteraf beter voor twee kittens kunnen gaan, dus dat raad ik jou ook aan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:21

zelfs dat is geen garantie. Mijn BK en mijn RB schelen 3 maanden, samen opgegroeid, maar ze doen nooit wat samen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:25

Ik heb twee Heilige Birmanen (broers uit hetzelfde nest, gecastreerd met 4 maanden) en die kan ik je van harte aanraden :D zo ontzettend mensgericht, knuffelig, vol leven en gezelligheid :D

Die van mij gaan als het droog is in een ren buiten, dat vinden ze heerlijk. Maar ze zeuren nooit om naar buiten te gaan :D Heerlijke karaktertjes :)

Als krabpaal raad ik je er eentje aan van PetFun. Iets duurder, maar fantastische kwaliteit, stevig en robuust. Palen zijn massief hout ipv kartonrollen :) zeker voor de grotere raskat een must
Laatst bijgewerkt door Keet op 30-03-15 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Joske_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:31

Amaris schreef:
zelfs dat is geen garantie. Mijn BK en mijn RB schelen 3 maanden, samen opgegroeid, maar ze doen nooit wat samen.

Garantie is het inderdaad ook niet, maar denk wel dat je de kans op problemen kunt verkleinen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:07

Ik heb 2 asielkatten die al 8 jaar hier wonen en kitten waren toen ze hier kwamen. Mijn ragdoll is daar 2 jaar geleden bij gekomen en dat gaat allemaal prima hoor!

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:55

Wij hebben 2 zilver tabby's, een Maine Coon poes Floortje van bijna 10 en een Brits korthaar Jimmy van 9 maanden. Allebei erg lief en speels, de Maine Coon is wat meer prinses op de erwt en sneller beledigd, luistert wel heel goed en doet geen gekke dingen, de Brit is een enorme knuffelkont, wel heel ondeugend en een enorme stuiterbal, maar zo leuk!
Door de lange vacht is bij Floortje het streeppatroon bijna niet te zien, zij is mackarel (gestreept) Jimmy is blotched (gevlekt, met spikkels op de buik :+ )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:38

Afbeelding
Scottisch Fold !
Geen platte kop maar oren ;) !
Maar qua karakter voldoet deze aan je eisen!
Hier een mannetje en vrouwtje en mannetje is echt goeije hondenlobbes in katvorm <3 !
Gewoon te zoet ( komt uit Vrasene) :')
Vrouwtje is bouwvakker met vrouwenkarakter }:0 !
Maar bevat erg veel humor en als ze aandacht wil, is ze zoo lief _O-

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:56

Hey wat leuk, nog meer Scottish folds :)!!

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:16

Ik heb een Noorse boskat
Afbeelding

Erg leuk ras maar zoals eerder beschreven hecht hij zich erg aan zijn eigenaar.
Onze Noor is 2 a 3 keer per dag een stuiterbal en als mijn HTK zich goed voelt heb ik 2 stuiterballen in huis.
Onze Noor kleef ontzettend aan mij en dat betekend dat hij mij overal volgt als hij wakker is dus ook naar het toilet haha
Hij wil alleen opgetild worden als het hem uitkomt en alleen op schoot wanneer hij er behoefte aan heeft maar dat is natuurlijk ook per kat verschillend.
Hij wil alles samen doen en zo staat hij ook regelmatig in de spiegel te kijken als ik mijn haar doe.
Erg komische katten en je kunt er soms ontzettend om lachen!
Maar als je hele dagen van huis bent is het misschien niet ideaal..

Je kunt altijd fokkers benaderen voor meer info en dat geven ze je ook met alle liefde, ook zijn er facebook pagina's voor mensen met Noren of mensen die info willen over het ras.