Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cardy schreef:Dat denken we ook shirley, ben zo blij dat we samen waren. Het is dat ze de kat van zich af kon gooien en we beide konden vluchten daardoor.
Bij het bellen van de hulpdiensten kregen we eerder het gevoel dat we niet serieus genomen werden. Dierenarts wilde eerst de kat ook niet opnemen, want we konden best wachten tot de volgende dag.
Die is gelukkig wel bijgedraaid en snapt nu zeker wel waardoor we zo van slag waren.
Het is toch raar dat ze eerst wel alles kan onderzoeken (incl. Blaas en dat is echt niet prettig voor een kat) en later een verwilderde kat heeft waar ze niks mee kan?
Mee naar huis durven we echt niet aan, maar om als god te spelen en misschien een leven beëindigen vinden we ook erg. Maar het probleem bij een ander neerleggen en verantwoordelijk zijn voor de gevolgen (asiel, nieuwe eigenaren) kunnen we ook echt niet doen.
Resistance schreef:Onze poes is in Zweden (waar we een huis hebben) een keer op stap gegaan met een wilde kater. Daar is een heel lief nestje uitgekomen (wat door onze lieve poes komt), maar ook die zijn heel onvoorspelbaar, en kunnen soms opeens uithalen. Niet zo erg als dit geval, maar het heeft toch wel voor lelijke krassen gezorgd.
Ik zit dus te denken dat Simba misschien een wilde voorouder heeft? Daar komt heel erg onvoorspelbaar gedrag vandaan. Het kan soms opeens omslaan, van kroelen naar het gedrag wat Simba vertoond.
Cayenne schreef:Resistance schreef:Onze poes is in Zweden (waar we een huis hebben) een keer op stap gegaan met een wilde kater. Daar is een heel lief nestje uitgekomen (wat door onze lieve poes komt), maar ook die zijn heel onvoorspelbaar, en kunnen soms opeens uithalen. Niet zo erg als dit geval, maar het heeft toch wel voor lelijke krassen gezorgd.
Ik zit dus te denken dat Simba misschien een wilde voorouder heeft? Daar komt heel erg onvoorspelbaar gedrag vandaan. Het kan soms opeens omslaan, van kroelen naar het gedrag wat Simba vertoond.
Dat lijkt me wel erg vergezocht.
Onze katten zijn de liefste die er bestaan, en al hun nestjes zijn zo betrouwbaar als wat. Poes gaat één keer op stap met wilde kater, waardoor er een nestje ontstaat wat deels een wild karakter heeft. Lijkt me helemaal niet vergezocht.

Cardy schreef:tamaramt: jeetje wat erg! Dierenambulance zei ook al dat we geluk hebben dat ze niet naar ons gezicht greep. Ze is groot en kan makkelijk richting ons gezicht grijpen.
Snap helemaal je trauma en het is gewoon vreselijk! Van maatje naar je ergste vijand.
Ben zo "blij" (opgelucht) met jullie reacties! Was vooral bang dat we misschien veroordeeld werden omdat we misschien een 3-jarige kat moeten gaan inslapen... Vinden het zelf al heel erg dat we zoiets denken.
Mijn zusje is gewoon doodsbang voor haar eigen kat.
Wat ik overigens vergeten was te schrijven in de beginpost is, dat Simba letterlijk al haar ontlasting heeft laten lopen. Dat kan van de stress zijn, maar ook medisch toch? Ook constateerde de dierenarts dat ze 2 tanden mistte en een bloeduitstorting in der bekkie heeft. (Waarschijnlijk doordat we ons verweerde)
En mijn zusje heeft Simba nu ongeveer 1,5 jaar, daarvoor zat ze bij kennissen die haar weg wilde doen omdat ze hun andere kat aanviel. Ze zou anders naar het asiel gaan.