Wat betalen jullie voor een consult bij de dierenarts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Wat betalen jullie voor een consult bij de dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:59

Toevallig vrijdag bij onze dierenarts geweest en consult was 30 euro.
In de nacht van vrijdag op zaterdag met spoed naar een dieren medisch centrum geweest en consult was daar gezien het tijdstip 300 euro . Wil erbij zeggen dat onze hond het helaas niet overleefd heeft, maar dat het het geld zeker waard was en echt super personeel!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:21

Hier doet de DA niet aan consultkosten. Een inenting kost 28 euro, een hartwormtest 25, jaren geleden de demodex test 33, castratie 65, enz.
Hij rekent wat hij doet. Een keer met Trollie voor haar anaalklieren; dan zegt hij: laat maar zitten.

Doorgaans heeft hij tarieven naar (be)handeling.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:23

Sterkte Nicje87 :(:)
Wat jammer dat je hond het niet gered heeft :(

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:24

Wow ik moest vandaag gewoon bijna 41 euro betalen voor het consult van mijn vogel.. duur..

Sterkte met t verlies van je hond nicj87

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 05:34

anneliesdj schreef:
Tjah, als ze daar met 3 man voor nodig zijn vind ik dat ook niet zo'n gekke prijs.

Dat is het standaardtarief, dus daar mogen
ze best iets voor doen. Net goed :)

Hond kwam overigens met dit probleem
uit het asiel en tot nu toe hebben de trainingsprioriteiten ergens anders gelegen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:39

Dat is inderdaad heel goedkoop.

Ik betaal 33 euro en bij een herhaalconsult voor dezelfde kwaal volgens mij 28 euro.

Ik laat beide katten tegelijk enten en dan betaal ik 1 keer 33 euro en 1 keer 17 euro, dus in totaal voor dat bezoek 50 euro aan consultkosten en dan nog alles wat er overheen komt.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 27-03-15 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:41

Dank jullie wel!

Wat een prijs verschillen zeg.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:53

Ik vind de prijsverschillen ook wel extreem... is toch niet normaal meer? Voor mijn beesten hebben ze echt niet meer dan 1 man nodig overigens dus dat scheelt ze weer :P Volgens mij zijn extra consulten hier gewoon hetzelfde qua kosten.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:56

Inderdaad veel verschillen.
Ik weet trouwens dat de dierenarts op de hoek veel goedkoper is en ik hoef er ook nog eens niet voor met ze in de auto, maar ik heb totaal geen goed gevoel bij hem en betaal dus liever wat meer.

Nu matsen ze mij nog weleens met dat ongeluksgeval van mij. Als er dan weer wat is dan zie ik weleens dat bepaalde zaken niet op de rekening verschijnen. Heb er 1 keer wat van gezegd, kreeg de opmerking dat ik alleen mij mond nog open mocht doen als ik het gevoel had te veel te betalen :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:57

Ik heb meestal ook een dierenarts in de kamer en Guinness laat ik dan bij de assistente achter de balie, die knuffelt graag en heeft snoepjes. :+

Waar nodig help ik met mijn eigen dieren in bedwang te houden en zeg ook eerlijk als ik iets niet prettig vind. Zo ging er gisteren een stagiaire aan de hoofdkant van Abbay staan waardoor ze volledig in paniek raakte, heb haar vriendelijk gevraagd of ze aan de achterkant wilde gaan staan. Was allemaal geen probleem.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:58

mijn katten moesten laatst een roesje hebben om geschoren te kunnen worden. omdat de trimmer bij een dierenartsenpraktijk inzat moest ik voor een keer bij een andere dierenarts terecht. Ik kon €120 voor beide katten aftikken (dus zonder de trimkosten).
Schrok me dood, bij mijn VA kost dit meer rond de €40,- voor 2 katten.
gelukkig was t trimmen goedkoop. dat was €40 voor 2 katten.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:00

2e puppy enting + kennelhoest + wormenkuur + consult €95
3e puppy enting + consult €45

Wat precies de consult kosten los waren weet ik niet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:04

Ik schrok me rot toen ik maar 5 euro moest betalen voor het knippen van de tanden van ons konijn :') .

De zelfde praktijk waar ik met mijn pony's zit en daar gaat het toch wel over heel andere bedragen meestal, dus zag mij zelf al 50 euro afrekenen voor ons konijn.

Later heeft hij ons wel eens 70 euro gekost, maar dat was een consult, pus bult uit drukken, medicijnen en nog eens zijn tanden meteen maar knippen..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:07

KimD schreef:
Ik heb meestal ook een dierenarts in de kamer en Guinness laat ik dan bij de assistente achter de balie, die knuffelt graag en heeft snoepjes. :+

Waar nodig help ik met mijn eigen dieren in bedwang te houden en zeg ook eerlijk als ik iets niet prettig vind. Zo ging er gisteren een stagiaire aan de hoofdkant van Abbay staan waardoor ze volledig in paniek raakte, heb haar vriendelijk gevraagd of ze aan de achterkant wilde gaan staan. Was allemaal geen probleem.

Ik help ook liever zelf, vaak ben ik de enige die mijn dieren echt goed kan hanteren, maar er valt weinig in bedwang te houden aan een beestje van 500gr dus assistentes zijn nooit nodig :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:09

Sonja89 schreef:
anneliesdj schreef:
Tjah, als ze daar met 3 man voor nodig zijn vind ik dat ook niet zo'n gekke prijs.

Dat is het standaardtarief, dus daar mogen
ze best iets voor doen. Net goed :)

Ik vind je nu wel heel bot.
Een standaardprijs is toch normaal, degene met een makkelijke hond die in 5 minuten weer buiten staat betaald net zoveel als degene met een hond als die van jou, anders kan het niet uit ;)
Je gaat waarschijnlijk naar een grote dacombinatie met een prachtig nieuw pand en de nieuwste apparatuur? Daar betaal je voor.
Ik heb zo'n kliniek op 3 km afstand, maar ik rij 15km verder voor een kleine combinatie in een wat verouderd pand met niet de nieuwste apparatuur en een da met een wat nuchterder kijk op de zaken. Het is net wat je belangrijker vind natuurlijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:12

Nou anneliesdj daar ben ik het niet mee eens, ik vind de DA hier ook duur (consult 43 euro) maar die heeft echt geen spiksplinternieuwe praktijk :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:15

kaatjemuts schreef:
mijn katten moesten laatst een roesje hebben om geschoren te kunnen worden. omdat de trimmer bij een dierenartsenpraktijk inzat moest ik voor een keer bij een andere dierenarts terecht. Ik kon €120 voor beide katten aftikken (dus zonder de trimkosten).

Hebben ze tijdens het trimmen dan aan zuurstof gelegen en is de da erbij gebleven? :oo
Dat is wel erg extreem en hadden ze van tevoren ook wel kunnen melden.
Ik heb zo'n dierenarts die dat wel in de gaten houd of het verhoudingsgewijs redelijk is en als hij denkt dat het te duur wordt zegt hij dat ook meteen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:22

anneliesdj schreef:
Je gaat waarschijnlijk naar een grote dacombinatie met een prachtig nieuw pand en de nieuwste apparatuur? Daar betaal je voor.

Eh nee, dit betreft de plaatselijke dierenarts die bij een dierenwinkel in zit, waar alleen pas afgestudeerde en relatief onervaren dierenartsen werken zonder bijzondere apparatuur.

Als er echt iets aan de hand is ga ik naar een kliniek 60 km verderop, waar de artsen
deze hond prima zonder hulp kunnen onderzoeken en waar ze beschikken over alle apparatuur. En waar het consult nog goedkoper is ook.

Dus ja, ik vind sommige prijzen belachelijk in verhouding met andere.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:26

En zit er tussenin niet ergens een kliniek die van beide een beetje bied?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:37

Ik help trouwens ook het liefste zelf. Soms kan dat echter niet, dus 1 keer is er 's avonds laat nog een keer een assistente opgeroepen om te helpen bij het maken van rontgenfoto's . Die rekening loog er trouwens ook niet om :+

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 11:17

anneliesdj schreef:
kaatjemuts schreef:

Hebben ze tijdens het trimmen dan aan zuurstof gelegen en is de da erbij gebleven? :oo
Dat is wel erg extreem en hadden ze van tevoren ook wel kunnen melden.
Ik heb zo'n dierenarts die dat wel in de gaten houd of het verhoudingsgewijs redelijk is en als hij denkt dat het te duur wordt zegt hij dat ook meteen.

nee, gewoon een roesje zodat t trimmen iets makkelijker ging. de da heeft ff naar de longen en t hart geluisterd en gemeld dat t risico iets hoger lag omdat t perzen waren. Hoe ze bij dit bedrag kwamen, tja ik weet t niet. Schrok me dood!

Mijn eigen da houdt t idd ook goed in de gaten en denkt altijd goed mee. daarom was de schrik hier er groot. Dit was trouwens een da die meerdere praktijken door Nederland heeft, misschien dat daarom de prijs zo hoog lag? kom er in elk geval nooit weer...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 11:43

Ik zou dat wel even aankaarten hoor, gewoon ff informeren of het wel klopt en of ze het niet nodig vonden dat van te voren te melden.
Ik weet nog dat wij dat eens hebben gehad met een paard wat panisch was met scheren, die wilde nog niet onder zeil ook, dierenarts is daar meerdere uren intensief mee bezig geweest, paard lag aan infuus. Maar dat was echt een stuk lagere rekening dan die jij hebt gehad :=

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 11:51

anneliesdj schreef:
Ik zou dat wel even aankaarten hoor, gewoon ff informeren of het wel klopt en of ze het niet nodig vonden dat van te voren te melden.
Ik weet nog dat wij dat eens hebben gehad met een paard wat panisch was met scheren, die wilde nog niet onder zeil ook, dierenarts is daar meerdere uren intensief mee bezig geweest, paard lag aan infuus. Maar dat was echt een stuk lagere rekening dan die jij hebt gehad :=

ik zat met 2 kaalgeschoren katten die t steeds kouder kregen en die nogal misselijk en overstuur waren (had ze nog maar net, dus ik kende de katten niet zo goed), in een volle winkel met een rij achter me. Normaal zou ik er wat van zeggen, maar nu wou ik zo snel mogelijk naar huis :o

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:02

Gister mijn pers laten steriliseren bij mijn normale DA, kost een kleine €90. Tjees, vergeleken met die €60 voor alleen een roesje, dan is dit wel erg goedkoop

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 10:55

Ik heb de rekening er nog eens op na geslagen, voor het roesje hebben ze 20 euro gerekend.