spatter schreef:Het ergste vind ik nog dat dat ooit zo schattige biggetje straks geen leuk varken voor in huis meer is en dan eenzaam in de tuin moet blijven en de eigenaren er vaak niet zoveel meer aan vinden.
Varken dan niet meer de aandacht krijgt die het verdient, geen soortgenootjes meer acepteert en vervolgens wegens omstandigheden het veld moet ruimen.
Die hele ellende hebben we tiental jaren gehad met tig varkens op marktplaats en in opvangplekken.
Ik hoop dus dat TS wijzer is maar aangezien ze geen gemerkte big heeft gekocht en dus al strafbaar was bij het mee naar huis nemen , vrees ik dat ze zich bar weinig heeft ingelezen wat er allemaal bij komt kijken.
Dan heb ik het nog niet gehad over het gezeur zogauw er een ziekte uitbreekt.
Want bij een varkensziekte in de buurt mag jij ook niet meer met je andere vee van het erf, dus paarden thuis houden!
Het heeft hier heel wat moeite gekost, jaren geleden, om onze toen nog 2 varkens, als hobbyvarken aangemerkt te krijgen zodat wij buiten de regelgeving vielen voor professionele varkenshouder.
Heel herkenbaar. Op mijn werk hebben we regelmatig een telefoontje of wij nog een lief varken willen. De eigenaar kan er dan niet meer voor zorgen of is toch te groot voor huis en tuin en zo ken ik nog wel 10 smoesjes. Vaak zijn deze ook niet genummerd, als ze niet genummerd zijn kun je ze niet kwijt zelfs niet aan de slager, laat staan vervoeren. Vaak zijn het van die mensen die zon varkentje lief leuk en aardig vinden maar eigenlijk niet weten hoe ze het diertje moeten opvoeden (Gebrek aan informatie). Ook op mijn werk vragen mensen om info of je ze als huisdier kan houden, diT raad ik ze dan ook sterk af. ik ben ook geen voorstander van varken als huisdier.