Is het over?.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:19

Jolliegirl schreef:
Altijd fijn zulke ouders... Een dier voor hun kids, maar er niet de verantwoording voor willen nemen.
Walgelijk is dat. Die mensen kunnen beter geen dieren nemen.
En jij TS, jij kunt er NIETS aan doen! Jij bent volledig afhankelijk van je ouders.
Heel goed dat jij wel realistisch nadenkt! :)

Hopelijk is je konijntje uit zn lijden.

Joh, rustig aan. Haar vader heeft het konijn zelf omgebracht, lijkt mij verantwoordelijkheid genoeg nemen. Ts heeft er weinig aan als jij nu haar ouders zo afkraakt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:21

vuurneon schreef:
Jolliegirl schreef:
Altijd fijn zulke ouders... Een dier voor hun kids, maar er niet de verantwoording voor willen nemen.
Walgelijk is dat. Die mensen kunnen beter geen dieren nemen.
En jij TS, jij kunt er NIETS aan doen! Jij bent volledig afhankelijk van je ouders.
Heel goed dat jij wel realistisch nadenkt! :)

Hopelijk is je konijntje uit zn lijden.

Joh, rustig aan. Haar vader heeft het konijn zelf omgebracht, lijkt mij verantwoordelijkheid genoeg nemen.

Volgens mij ben ik juist hartstikke positief naar TS toe... Dus wat nou rustig aan? :)

Lekkere verantwoordelijkheid om eerst het konijn uren te laten lijden.... Superverantwoordelijk van dr ouders! :j +:)+

Tevens lees ik (nog) nergens dat het konijntje overleden is? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:21

Mignonne schreef:
Ze is pas vanavond laat echt gaan liggen. De dierenarts neemt niet meer op die hebben we al gebeld. Natuurlijk wil ik haar liever nu ergens heen brengen maar ik zou niet weten waar dan.

Onzin, als je de voicemail afluistert krijg je het telefoonnummer van de dienstdoende dierenarts. Dit is gewoon niet eerlijk tegenover je konijn, bah snap niet waarom je ouders niet nu gelijk actie ondernemen. Echt zo een gevalletje: leuk een konijn, maar liever verder geen moeite voor doen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:22

Jeetje wat een onaardige reacties zeg...

Goed opgelost hoor, er gaan wel vaker konijntjes (en andere dieren en mensen) dood, de ene keer wat vlotter dan de andere keer. Sterven is niet leuk, maar het hoort erbij. En fijn dat je vader uiteindelijk ingegrepen heeft :j
Sterkte

Lianne: Lekker vlot ben je +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:22

Dan moet je beter lezen Jolliegirl :')

Oh oh oh, wel van leer trekken maar goed lezen ho maar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:23

Cer schreef:

Cer, misschien zelf dan ook wat vriendelijker reageren ipv een sneer naar Lianne te geven.... :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:23

lieveli schreef:
Dan moet je beter lezen Jolliegirl :')

Oh oh oh, wel van leer trekken maar goed lezen ho maar.

Er staat dat ze het zelf gaan oplossen.
Maar nergens dat het diertje daadwerkelijk overleden is??
of ben ik nu echt blind..?? :o

Edit: nee ik ben niet blind. Staat alleen dat ts hier nog wel een tijdje stuk van zal zijn.
Maar nergens dat haar vader het daadwerkelijk gedaan heeft.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 23-03-15 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:24

anneliesdj schreef:
Verstandig van je ouders.
En TS, als ik het zo hoor denk ik niet dat een dierenarts er nog iets aan kan doen, dus dan is het alleen maar meer ellende voor het dier om haar nog te moeten vervoeren en onderzoeken. :(:)

Dat is ook waarom de ouders er niet mee naar de dierenarts willen (denk ik en aangezien de vaste dierenarts zich ook nog eens niet thuisgeeft.......) dus wat moeten ze dan anders.

Wel een goede beslissing om het dan maar heel snel zelf uit het lijden te helpen.

TS, sterke toegewenst, het is altijd naar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:25

Allereerst ts sterkte met je konijn. Ik vind het alleen triest dat je vader het beestje zelf uit zijn lijden heeft verlost in plaats van geld betaald heeft om het dier humaan uit zijn lijden te verlossen. Helaas zal je dit steeds meer tegen komen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:26

Facepalm. Wilde je de details horen? Ik gok zomaar dat ze het bericht 'ik ben er stuk van' heeft geplaatst na het overlijden.

En als jij het hebt over vriendelijk reageren, in welk boek staat iemands ouders walgelijk noemen onder vriendelijk reageren? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:26

Jolliegirl schreef:
Cer schreef:

Cer, misschien zelf dan ook wat vriendelijker reageren ipv een sneer naar Lianne te geven.... :)

Inderdaad, ik mag toch reageren zeker op wat er gezegd is......of moet ik een hele dag achter de computer zitten en een paar seconde nadat er iets geplaatst is een reactie geven? En inderdaad Cer, jij reageert al helemaal belachelijk en dan commentaar geven op een ander dat die niet netjes reageert. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:27

Ik zie het verschil niet zo.. als vader het goed doet, is het gewoon vlot gegaan :j

@Jolliegirl: er staat dat ze er nog een poosje stuk van zal zijn... moet ze echt melden dat het diertje dood is :?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:28

purny schreef:
Allereerst ts sterkte met je konijn. Ik vind het alleen triest dat je vader het beestje zelf uit zijn lijden heeft verlost in plaats van geld betaald heeft om het dier humaan uit zijn lijden te verlossen. Helaas zal je dit steeds meer tegen komen

wat is het verschil?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:29

Lianne schreef:
En inderdaad Cer, jij reageert al helemaal belachelijk en dan commentaar geven op een ander dat die niet netjes reageert. :+

"Al helemaal belachelijk" hoe dan precies?
Tegenover TS wordt er niet aardig gedaan, maar de andere reageerders staan daar imo los van hoor :j

Maar het is voor TS al sneu genoeg, ik ga niet verder bekvechten in een topic als dit.

(...tikfout verbetert "als deze... " :n seriously )
Laatst bijgewerkt door Cer op 23-03-15 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:31

Cer schreef:
Lianne schreef:
En inderdaad Cer, jij reageert al helemaal belachelijk en dan commentaar geven op een ander dat die niet netjes reageert. :+

"Al helemaal belachelijk" hoe dan precies?
Tegenover TS wordt er niet aardig gedaan, maar de andere reageerders staan daar imo los van hoor :j

Maar het is voor TS al sneu genoeg, ik ga niet verder bekvechten in een topic als deze..

Lianne, ze reageert prima, het is toch een beetje suffig van jou dat je reageert in een topic met een opmerking die al uren niet meer van toepassing is? Dan heb je alleen de 1e post gelezen, of de 1e paar maar zeker niet alles.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:31

purny schreef:

Is het wel humaan om het diertje nog mee te slepen in deze toestand om hem dan nog plat te spuiten?
Als iemand een dier zelf om kan brengen wanneer nodig ( en dit zonder verder lijden gebeurt ) ben ik hier zeker niet op tegen. Ik zelf zou het niet kunnen, veel te onzeker dat ik het niet goed doe, waardoor het dus waarschijnlijk ook fout gaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:32

purny schreef:

Waarom? Snelle dood is gewoon humaan hoor :) dat het voor veel mensen een ver van hun bed show is en voor het gevoel erger is dan een spuitje is wat anders: menselijke emotie. Voor het dier maakt het niet uit; dood is dood. Zolang je maar weet hoe je het moet doen en het doorzet. Voordat het dier het ook maar ziet aankomen is het al dood.

Sterker nog, als een dier zo ongelooflijk ziek is, is het voor dier beter om ter plekke aan z'n einde te komen dan nog vervoerd te worden.

purny

Re: Is het over?.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:35

Ik weet zeker dat als de dierenarts kosten niet zo hoog waren in het weekend en in de avond je niet zulke gevallen zouden hebben. Maar dat is een andere discussie

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:41

purny schreef:
Ik weet zeker dat als de dierenarts kosten niet zo hoog waren in het weekend en in de avond je niet zulke gevallen zouden hebben. Maar dat is een andere discussie

een scherpe schep is het goedkoopst en lijdt het konijn het minst.Je gaat toch niet zeulen met een doodziek dier?

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:06

Jongs.. Alsjeblieft hou het een beetje netjes, geen reltopic maken.

Iedereen heeft zijn eigen mening, dit moeten we respecteren.
Het is ook niet mijn ding om een doodziek konijn te laten wachten, maar zoals jullue gelezen hebben is ze 16 en afhankelijk van haar ouders.
Wanneer gelezen is heeft TS ook gezegt dat het ook niet haar ding is om er geen dierenarts bij te halen of af te wachten. Ik vind het knap dat ze nu een beslissing genomen heeft voor het konijn, om direct hem/haar van het lijden te verlossen.
Dit is nog beter dan op de fiets dat arme diertje mee te slepen.
Met schep, steen of hand uit lijden verlissen is ook niet mijn weg maar als het beter is? Dan laat ik het ook zo doen.

Ik vind dat TS het goed gedaan heeft om zo aan haar diertje te denken, en vaders zijn sterk die weten wel hoe zo iets moet gaan.
Denk er zo over, er zijn nog altijd mensen die niks om hun dier geven en hun laten verrekken. Dit zie ik met kleine dieren maar ook met paarden en ponys. Dieren die ziek zijn en uit hun lijden verloste moeten worden wordt vaak mee door gedoktert totdat ze zelf omvallen.. En zeg niet dat ik niet gelijk heb, ik heb dit te vaak gezien..
Ik vin het dan veel eerlijker voor het dier om het direct uit zijn lijden te verlossen.

TS, ik wens jou heel veel sterkte!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:25

Was een snelle dood maar humaan. Er liggen elke dag honderden oude mensen op hun dood te wachten, creperend omdat ze geen euthanasie mogen. Op bed, met pijn, te wachten tot ze dood gaan.

In de natuur liggen dieren ook te wachten op hun dood. Ik sta achter het feit dat je goed moet zijn voor je dieren als je dieren hebt maar je kan het ook overdrijven. Ik zal wel half bokt over me heen krijgen maar ik vind er niks mis mee als je wacht tot de volgende ochtend of het konijn dan overleden is of anders ermee naar de dierenarts gaat. Er hoeft niet meteen op stel en sprong een spuit in. Het hoort bij het leven en bij de natuur. Paardenmensen zijn wat dat betreft wel heel gevoelig, gevoeliger dan boeren bijvoorbeeld. Ik zit er denk ik tussenin. Wij hebben hier ook wel oude schapen lopen die van ouderdom komen te overlijden (prachtig toch eigenlijk, dat ze altijd lekker buiten hebben kunnen lopen, goed eten en drinken, mooi leven gehad) en die vind je soms al dood maar soms ook niet. Dan kijk je het even aan want meestal overlijden ze zelf binnen 24 uur. Mocht dit niet zo zijn dan laat je ze euthanaseren maar meestal is het niet nodig. De natuur regelt dit vaak vanzelf.

En nogmaals: De verpleeghuizen liggen vol met mensen die uitkijken naar hun dood en het spuitje niet krijgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:35

Suzanne F. schreef:
Was een snelle dood maar humaan. Er liggen elke dag honderden oude mensen op hun dood te wachten, creperend omdat ze geen euthanasie mogen. Op bed, met pijn, te wachten tot ze dood gaan.

In de natuur liggen dieren ook te wachten op hun dood. Ik sta achter het feit dat je goed moet zijn voor je dieren als je dieren hebt maar je kan het ook overdrijven. Ik zal wel half bokt over me heen krijgen maar ik vind er niks mis mee als je wacht tot de volgende ochtend of het konijn dan overleden is of anders ermee naar de dierenarts gaat. Er hoeft niet meteen op stel en sprong een spuit in. Het hoort bij het leven en bij de natuur. Paardenmensen zijn wat dat betreft wel heel gevoelig, gevoeliger dan boeren bijvoorbeeld. Ik zit er denk ik tussenin. Wij hebben hier ook wel oude schapen lopen die van ouderdom komen te overlijden (prachtig toch eigenlijk, dat ze altijd lekker buiten hebben kunnen lopen, goed eten en drinken, mooi leven gehad) en die vind je soms al dood maar soms ook niet. Dan kijk je het even aan want meestal overlijden ze zelf binnen 24 uur. Mocht dit niet zo zijn dan laat je ze euthanaseren maar meestal is het niet nodig. De natuur regelt dit vaak vanzelf.

En nogmaals: De verpleeghuizen liggen vol met mensen die uitkijken naar hun dood en het spuitje niet krijgen.

je hebt helemaal gelijk...maar om nu met een scherpe schep richting verpleeghuis te gaan is ook weer zo iets :7

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:48

Ouders kijken misschien ook anders tegen zoiets aan. In hun jeugd hadden ze misschien thuis konijnen voor de slacht en niet als huisdier. Als ze die allemaal voor een spuitje zouden moeten laten gaan....

Ik heb mijn spaarpotje voor de konijnen en ga voor elk probleempje met ze naar dierenarts en zou midden in de nacht nog met ze gaan. Maar het zijn dan ook mijn 'kindjes.'

Konijnen met VHS of myxomatose zie je in de natuur ook soms liggen te creperen, alleen worden die toch sneller gepakt door een roofdier, of niet als ze zich goed verstoppen liggen ze ook een paar uur te lijden.

Ik zou het alleen niet aan kunnen zien, maar ik zou het afmaken ook niet zelf kunnen doen denk ik, brrrr

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:51

purny schreef:

Uiteindelijk weet je dat als je een dier neemt, en is dat de verantwoordelijkheid dat je op je neemt.

Eoweyn_x

Re: Is het over?.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:55

Heel veel sterkte.

Misschien verstandig om de andere even in de gaten te houden, voor het geval het iets besmettelijks was.

En deze tip zal wel verkeerd vallen gok ik, maar misschien nadenken of je dit konijn wat overblijft wel wil houden. Niet naar de dierenarts gaan als een dier ziek is kan niet en dat zou ik persoonlijk wel noodzakelijk vinden als ik een dier heb... Niet naar de dierenarts mogen = geen dier, imo