Suzanne F. schreef:Was een snelle dood maar humaan. Er liggen elke dag honderden oude mensen op hun dood te wachten, creperend omdat ze geen euthanasie mogen. Op bed, met pijn, te wachten tot ze dood gaan.
In de natuur liggen dieren ook te wachten op hun dood. Ik sta achter het feit dat je goed moet zijn voor je dieren als je dieren hebt maar je kan het ook overdrijven. Ik zal wel half bokt over me heen krijgen maar ik vind er niks mis mee als je wacht tot de volgende ochtend of het konijn dan overleden is of anders ermee naar de dierenarts gaat. Er hoeft niet meteen op stel en sprong een spuit in. Het hoort bij het leven en bij de natuur. Paardenmensen zijn wat dat betreft wel heel gevoelig, gevoeliger dan boeren bijvoorbeeld. Ik zit er denk ik tussenin. Wij hebben hier ook wel oude schapen lopen die van ouderdom komen te overlijden (prachtig toch eigenlijk, dat ze altijd lekker buiten hebben kunnen lopen, goed eten en drinken, mooi leven gehad) en die vind je soms al dood maar soms ook niet. Dan kijk je het even aan want meestal overlijden ze zelf binnen 24 uur. Mocht dit niet zo zijn dan laat je ze euthanaseren maar meestal is het niet nodig. De natuur regelt dit vaak vanzelf.
En nogmaals: De verpleeghuizen liggen vol met mensen die uitkijken naar hun dood en het spuitje niet krijgen.
je hebt helemaal gelijk...maar om nu met een scherpe schep richting verpleeghuis te gaan is ook weer zo iets