Hoestende kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:01

Toevallig laatst iets van cupcake achtige dingen gezien die waren gemaakt om pillen in weg te werken voor je huisdier. Ga eens hard nadenken hoe dat ook alweer heet.

Gevonden! Het heet Hapslik en ik denk ook dat dit is wat je bij de DA hebt meegekregen: http://www.heacado.com

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 21:46

@annepaardoes *\o/* *\o/* Je bent een topper! Wat goed dat je dat nog wist zeg! Ik zie alleen al het plaatje en herken het al, supergaaf. Ik ga de website eens bekijken want blijkbaar werkt dat spul echt wel goed! Ben nu wel benieuwd wat erin zit allemaal! Enorm bedankt voor je link! Natuurlijk nog even afwachten of poezel zo enthousiast blijft reageren maar ik heb haar nog niet vaak zo enthousiast op voer gezien!!!

@ Bigone: dat stukje over gokken op ontsteking, zijn mijn eigen woorden hoor, dat hebben zij zo niet gezegd, maak ik er zelf eigenlijk van. Met deze aanpak kan ik het op zich wel eens zijn, poes hoeft zo niet direct nog een keer naar een DA (vanwege haar enorme stress vorige week).
Ik gebruikte deze woorden eigenlijk omdat nog steeds niemand zeker weet waar het hoesten nou van is. Een röntgenfoto zóu iets kunnen laten zien, maar hóeft niet. Neemt niet weg dat ik evengoed waarschijnlijk wel naar een andere praktijk ga :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:10

Hoe gaat het nu met de kat?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 10:15

Ja, goed! De laatste pil op 5 april gegeven. Het is allemaal prima gegaan m.b.v. de HapSlik snacks, echt super!
Ik heb haar niet meer horen hoesten en wat me pas echt opvalt is dat ze ook niet meer zoveel spuugt. Ik begin het flauwe vermoeden te krijgen dat die 2 toch wel wat met elkaar in verband staan. Wellicht dat door het hoesten de spuugreflex wat geprikkeld wordt? Maar ze spuugt bv. niet vlak na een hoestbui ofzo hoor. Bovendien is ze bv. nu ook niet in de rui dus kan ook toeval zijn. Op den duur ga je ook van alles zien of denk je dat je van alles ziet...

Ik wacht het nu af tot het hoesten wel of niet weer begint en dan zoek ik weer contact met een dierenarts. Ik twijfel nog steeds een beetje over wélke dierenarts maar denk dat ik ze ga inschrijven bij een andere praktijk.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 20:17

Helaas...ik hoorde haar vandaag weer voor het eerst hoesten. Nu al 2x...baaaaaaaalen zeg!

Gnome

Re: Hoestende kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:13

Ahh wat zuur. En nu?

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:14

Jeetje het houd ook niet op he :(:)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 21:03

Heb haar gisteravond zelfs totaal 5x gehoord, waarbij ze 2x zelfs een wat piepende hoest/ademhaling had. Ze leek ook wel meer te pompen in haar ademhaling. Ook zichtbaar niet-lekker. Vanmorgen dus meteen de DA gebeld: röntgenfoto. Ik kon vanmiddag al terecht. De nieuwe praktijk bevalt meteen heel erg goed.

Uitslag is voor 80% zeker chronische bronchitis (astma) maar daarbij kan het ook een kleine(re) kans zijn op longkanker. Kans is klein, maar niet uitgesloten. Voor nu 3 maanden op medicatie. Nu een injectie gehad voor 3 weken, daarna overstappen op pillen. Voordat pillen op zijn weer terug voor foto's en zien of er verbetering is. Zo ja, dan behandelplan. Zo niet, dan is het waarschijnlijk heel slecht nieuws |( |( .

Afwachten dus...

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 03:01

Sterkte TS, ik duim voor jullie! :(:)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:33

Awh wat sneu. Hopelijk slaat het aan. Veel sterkte!

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:25

Jeetjemina, goed dat je dit toch tot op de bodem uitpluist. Veel succes de komende tijd, hopelijk slaat het aan!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 20:48

Dank jullie wel!!! +:)+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:33

Hoe gaat het nu?

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 20:35

Gaat gelukkig nog steeds goed. Nog niet horen hoesten. De injectie is nu nog werkzaam en zondag moet ik dus op de pillen over stappen. HapSlik heb ik dus alweer in huis ;)
Ze lijkt de laatste paar dagen weer iets rustiger te worden in gedrag maar kon ook komen door de storm, dan willen ze sowieso niet graag of vaak naar buiten. Vandaag rustig weer en is ze wel weer meer buiten geweest.

Ik heb voor 40 dagen pillen mee gekregen en moet voordat de pillen op zijn, weer terug voor foto's.
Dit zal dus over een ruime 4 weken zijn. Ik hoop echt dat het geen kanker is.... |(

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:38

Ik duim voor jullie mee!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 22:06

Dank je wel hoor!!!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:14

Mijn kat had de zelfde klachten en na een paar maanden zelf dokteren omdat de DA eigelijk ook geen echte oplossing had blijkt mijn kat een voedselallergie te hebben.
Na weer een paar maanden proberen waar hij wel of niet op regeerden is het nu al weer een paar maanden over.
Maar als hij wat eet waar hij niet tegen kan begint hij gelijk weer te hoesten.
Blijkbaar krijgt hij een soort astma aanval als hij iets eet waar hij niet tegen kan.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 21:06

Vandaag weer op de foto geweest. Er is een enorme verbetering zichtbaar, gelukkig *\o/* *\o/* Ben zo blij! Geen kanker, maar wel een astmatische bronchitis en wat dat dan triggert...dat zal waarschijnlijk nooit echt duidelijk worden. Wel op medicatie houden, maar afbouwen. Nu om de dag en over zo'n 3 weken om de 2 dagen. Ik ga nu ook informatie inwinnen over de AeroKat om te zien of ze daarin te trainen valt. Ik moet daarbij ook nadenken over zaken als ik bv. op vakantie ga etc.

In ieder geval ben ik blij dat ik heb laten uitzoeken wat er aan de hand is en dat ik het nu met zekerheid weet. Geen twijfels meer en ik kan er gericht wat aan doen en hopen dat ze nog heel wat jaartjes te gaan heeft!!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:23

wow super !!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 21:27

Oohh wat goed! Hopelijk blijft het goed gaan. Heel blij voor jullie!