We houden het nog maar even in de gaten.....hoewel ik er niet erg in geloof hoor
Eitjes zijn allemaal ijs en ijs koud ook al zitten ze binnen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cayenne schreef:Cinnamon geelwang zou ik niet voor kiezen als je ooit wilt kweken. Geelwangen staan er om bekend dat het 8 van de 10 keer helemaal fout gaat en dan heb je een tweede koppel nodig die de eitjes of jongen kan overnemen.
Dan zou ik eerder voor een bleekmasker kiezen. Die hebben ook geelachtige wangen (of eigenlijk heel zacht oranje) maar niet de inteeltproblemen van de geelwangen.
In welke omgeving woon je? Ik ken wel een aantal goede kwekers die bewust selecteren met geelwang zodat het inteeltpercentage zo laag mogelijk ligt. Er zitten er ook een aantal in België trouwens.
Belgie vind ik net wat te ver weg, ik vind het niet erg om tot een km of 50 te rijden. Maar 2 uur in de auto te zitten, vind ik wat te.

Cayenne schreef:Huh? Een bleekmasker betekent niet dat er weinig tot geen geel in zit hoor
)

Cinnamon gepareld witmasker popje Merel, met eitjes

(Links Ghost, rechts Geisha).

Maar er zijn ook kwekers die al 30 jaar vastgeroest zitten in een strategie die misschien niet het beste is voor vogels.
Momenteel ligt er een wit donsje en een geel donsje
Het witte donsje zal een (bonte) witmasker worden. Het gele donsje kan van alles zijn
Ik ben benieuwd naar het donsje dat nog geboren moet worden.
bridgetF schreef:[ [url=m/oaRKUe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn Coby: een vrij forse valkparkiet.
Daarom is het ook heel goed om je verwachtingen duidelijk kenbaar te maken zodat van beide kanten geen teleurstelling ontstaat
Zo heb ik ook mensen gehad die dachten voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten en belachelijke eisen te kunnen stellen
Maar ondertussen hadden ze zich zeer slecht ingelezen en dachten alleen maar aan kweken ipv het welzijn van de vogels, wat altijd op de eerste plaats moet staan.
Ben heel blij dat ik het recht heb om mensen vogels te weigeren. Gelukkig hebben mijn babies nu de juiste huisjes bij mensen die wel voorliefde hebben voor hun diertjes. Dat voelt stukken beter
Ach, het is onder de goede kwekers wel bekend om welke mensen het gaat en dat is het belangrijkste. Uiteindelijk worden de 'broodfokkers' vanzelf wel herkend en gefilterd.
Ze gaan er graag in slapen