Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Hahahaha ik denk dat het eerder andersom is, de middelste is een supermarkt ei en de rechtse is wat je van eigen (grote) kippen mag verwachten.
Mijn Brahma's leggen eieren van 75-80 gram terwijl het gemiddelde supermarkt ei maar 55 gram weegt (L)
Nu is dat voor Brahma's behoorlijk groot maar voor de meeste grote leghoenders geld dat ze eieren van 70 gram of meer leggen.
jorika1986 schreef:anneliesdj schreef:Hahahaha ik denk dat het eerder andersom is, de middelste is een supermarkt ei en de rechtse is wat je van eigen (grote) kippen mag verwachten.
Mijn Brahma's leggen eieren van 75-80 gram terwijl het gemiddelde supermarkt ei maar 55 gram weegt (L)
Nu is dat voor Brahma's behoorlijk groot maar voor de meeste grote leghoenders geld dat ze eieren van 70 gram of meer leggen.
Dit zijn maar kleine kipjes he!!!
anneliesdj schreef:Ja dat weet ik, maar die leggen dan dat linkse eitje denk ik?
Ik heb net alle eieren van de afgelopen week opgegeten anders zou ik ze nog even voor je op de weegschaal leggen en een foto maken.
. loeloemoekie schreef:Oke,
De meeste kippenrassen die ik voorbij zie komen zijn de Brahma's & wyanndottes?
Wat zijn de verschillen en nadelen of voordelen?
Wat een dropjes! 

loeloemoekie schreef:Oke, nou ik denk wel dat we aan dat soort formaten kunnen voldoen.
Ja, red de legkip hebben wij ook naar zitten kijken, maar we denken dat we daar nog niet geschikt voor zijn als kippenbeginners. Met de bijkomende medische problemen.
Nog een vraagje, Hoe oud worden kippen ongeveer, en wanneer stoppen ze met eieren leggen?
ik ben helemaal vergeten een foto voor je te maken!
onze Cochintjes liepen als een hondje achter ons aan en gingen op schoot zitten enzo