Poes heeft iets gevangen... iemand enig idee wat het is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:36

geerke schreef:
in de vriezer?Wat ga je ermee doen?Bewaren voor kerst?

_O- _O-

Ben benieuwd wat het gaat worden! :)

StalNollie

volgens mijn komen deze toch wel vaker voor in woonwijken tegenwoordig,
er zit genoeg voedsel voor hun in woonwijken, konijnen die bijv buiten gehouden worden etc.

dus opzich zo bijzonder dat hij daar liep is het niet alleen wel bijzonder dat je er 1 ziet en dat je kat er 1 heeft. jammer dat hij dood is, prachtig beestje

houd je wel de kat in de gaten mocht deze ziek of vergiftigd zijn dat de kat niks onder de leden krijgt hierdoor.

callippo

Stinkt hij niet ontzettend?
Onze katten hebben er recent 2 gevangen en je rook ze al vanaf een afstand!
Wel mooie beestjes en ze eten ook nog eens muizen, dus ik heb liever dat de kat gewoon muizen vangt ipv wezels.

kevertje04

Re: Poes heeft iets gevangen... iemand enig idee wat het is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 21:39

We willen kijken of dat kan Fiffil. Hij heeft zover we hebben kunnen zien een wondje bij zijn schouder, maar verder zag hij er prima uit.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:39

Misschien had hij net zijn vlucht gemist...

Afbeelding

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 21:46

Fiffill schreef:
Misschien had hij net zijn vlucht gemist...

[ Afbeelding ]

:') _O-

Hij stonk helemaal niet!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:51

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:59

Niet iedereen woont in België he :+

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:01

Dieren kennen geen grenzen :Y) :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:02

mijn kat vangt dat soort prooien alleen als ze er over struikelt en het al dood is lol..

die is ook een keer met een hermelijntje thuisgekomen, maar ik weet vrij zeker dat het niet haar kill was.. ze is een te grote schijtbak en jaagt op vliegend spul.. als het 5 jaar eerder was geweest had het een kill van mijn andere kat kunnen zijn, maar die jaagt inmiddels niet meer.. (katten zijn meestal of geobsedeerd door alles wat vliegt en dwarelt (vlinders, vliegen, blaadjes, vogels), of juist wat er zich op de grond bevind (propjes, takjes, gevallen blaadjes, muizen, kevers, sprinkhanen). In dit geval was het ongeloofwaardig en zal mijn kattebeest het ergens gevonden hebben.

grijnss als het helpt voor je gemoedsrust, gewoon denken dat ze hem ergens gevonden heeft in plaats van een kill ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:04

Little_Gift schreef:
Nou nochtans staat dat wel degelijk anders hoor, men mag wezels die auto's inklimmen ook niet met elektrische stoten verjagen net omwille van hun status... maar goed, mij hoef je niet te geloven en degene die mij zegt "ja laten we een kat vervolgen"... denk eens verder dan uw neus lang is en gebruik uw hersenen ipv uw tong... de kat heeft een eigenaar, niet?! En die is wél vervolgbaar !

Ja, laten we alle katten binnen opsluiten want het kan zijn dat ze ooit buiten een diertje vermoorden..
Ik zie het al voor me..
Politie: 'Ja, hallo mevrouw, u moet mee naar het bureau!'
Mevrouw: 'Huh? Waarom dan?'
Politie: 'Uw kat heeft een diertje doodgemaakt.'

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 22:08

Maanlicht schreef:
Little_Gift schreef:
Nou nochtans staat dat wel degelijk anders hoor, men mag wezels die auto's inklimmen ook niet met elektrische stoten verjagen net omwille van hun status... maar goed, mij hoef je niet te geloven en degene die mij zegt "ja laten we een kat vervolgen"... denk eens verder dan uw neus lang is en gebruik uw hersenen ipv uw tong... de kat heeft een eigenaar, niet?! En die is wél vervolgbaar !

Ja, laten we alle katten binnen opsluiten want het kan zijn dat ze ooit buiten een diertje vermoorden..
Ik zie het al voor me..
Politie: 'Ja, hallo mevrouw, u moet mee naar het bureau!'
Mevrouw: 'Huh? Waarom dan?'
Politie: 'Uw kat heeft een diertje doodgemaakt.'

Even alle gekheid op een stokje, ik ben er wel een beetje bang voor hoor. Wat zou er gebeuren als de politie hierachter komt?
Ik kan op internet eerlijk gezegd niet vinden dat wezels een onbedreigde diersoort zijn...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:09

xTitanic schreef:

En ook daar staat in dat de marter een beschermde diersoort is en de wezel vaak niet op die manier. ;) Overigens gaat het hier voor TS waarschijnlijk ook niet om België. Wezels zitten zelden in auto's. Je kan er dan ook bijna niks over vinden op Google itt steenmarters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:11

Dit is wel wat anders dan dat iemand bewust een hond op het dier afgestuurd heeft. Het feit dat die kat de wezel te pakken heeft gekregen, al dan niet zelf gedood, geeft al aan dat het diertje niet goed was. Dus in dat geval zou de kat de wezel enkel een dienst bewezen hebben :)

Maanlicht

Zoals eerder ook al genoemd en het filmpje, die beestjes zijn razendsnel. Er is echt een hele kleine kans dat dit diertje kerngezond was. Je hoeft echt niet bang te zijn!

Het is niet alsof je een jachtgeweer bij de deur hebt staan en tientallen wezel-lijkjes in je kelder hebt hangen. (rijke fantasie)

vuurneon

Wezels staan wel op de beschermde lijst in Nederland. Maar goed, dit beestje zal vermoedelijk ook zonder poespoes hene zijn gegaan.

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:13

vuurneon; heb je een bron? Ik kan ze namelijk op geen enkele lijst vinden en meerdere van mijn kennissen zeggen ook dat het geen problemen op zou moeten leveren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:14

De bunzing, hermelijn,wezel en de steenmarter zijn beschermde inheemse diersoorten) als bedoeld in artikel 4, lid 1, onder a, van de Flora- en faunawet.

Van de VWA

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:15

Maanlicht schreef:
Zoals eerder ook al genoemd en het filmpje, die beestjes zijn razendsnel. Er is echt een hele kleine kans dat dit diertje kerngezond was. Je hoeft echt niet bang te zijn!

Het is niet alsof je een jachtgeweer bij de deur hebt staan en tientallen wezel-lijkjes in je kelder hebt hangen. (rijke fantasie)

Hier ga ik in mee.
Ik heb een tijd met nertsen gewerkt. Nu zijn wezels wel een stuk kleiner maar ze zijn vliegensvlug en kunnen gemeen hard bijten. De nertsen waar ik zat hebben wel eens een kat die klem te zitten kwam opgegeten dus je kan er eigenlijk ook wel vanuit gaan dat als deze wezel nog wel goed geweest zou zijn hij ook echt wel goed van zich afgebeten zou hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:16

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:18

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:19

Ufurio4e schreef:
Misschien is er iemand die hem op wil zetten. In de diepvries ermee. Is zijn dood nog nuttig geweest

Precies mijn gedachte; stuur maar op, ik wil 'm wel opgezet hebben <3

Fiffil; aparte foto! :oo vast gephotoshopped?
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 12-03-15 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:20

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 22:20

Jaa ik ben thuis! Fototijd!

Afbeelding
Hier haalde we 'm net uit de kliko (boterhamzakjes om de handen bij gebrek aan beter).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ziet er m.i. een beetje uit alsof z'n nekje gebroken is.

Afbeelding
Ingepakt

Afbeelding
En in de vriezer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:20

Fiffill schreef:
[naam] schreef:

Precies, dit is nature

http://i58.tinypic.com/2dbs5c9.jpg

http://i58.tinypic.com/2zqsj7q.jpg

En er even later niets van terug kunnen vinden :Y)

:9

Ik mag toch hopen dat ze die niet gevangen hebben?

Ja, die linkse witte vangt ze wekelijks hier in de tuin. Hij dood ze onmiddellijk een deelt hem dan met zijn grote vriend die ze wel eet maar niet de ambitie heeft om ze zelf te vangen.