[FOTO]mijn lieve duitse herder reu

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xGoldenHero

Re: [FOTO]mijn lieve duitse herder reu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:39

Wat een knapperd is Dolf! Ah je vorige was ook een prachtige hond, eoweyn.

Rex heeft Giardia! Gigantisch balen..

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 21:46

xGoldenHero schreef:
kimberleyepe schreef:
Haha dat klopt inderdaad! Hij was overal wel vrij vroeg mee,, ook als eerste van het nestje oren omhoog enzo! Uhmm als het goed is als hij 9 maanden is, dat is over een maand ongeveer. Onze dieren arts kan het al bij 8 maanden doen maar dat wouden we liever nog even uitstellen.. hij plast ook nog niet altijd met zijn poot omhoog, dit zou ook te maken hebben met hoe ver ze al zijn zeg maar

Ahh okee.
Maar ben je dan niet bang dat hij niet volledig uit groeit en zijn vacht zal veranderen? Ik wacht zo lang mogelijk, haha. Rex die is wel eens bezig op zijn knuffel maar dat straf ik keihard af. Voor de rest is hij vaak samen met teefjes maar maakt nog geen enkele indruk op mij dat hij het begint te snappen zeg maar.

Nou ik heb er niet heel veel over te zeggen,, mijn moeder wil het graag haha. Maar volgens de dierenarts kan het gewoon, en hij is al aardig groot haha dus hij zal niet veel meer groeien!

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 21:47

Jeetje wat balen van die giardia zeg!! Dat is bij dex het probleem geweest in het begin met zijn gewicht, , schommelde toen ook heel erg maar hij heeft er nu gelukkig geen last meer van! Wel heel naar,, sterkte!

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 15:36

Ik weet niet of het zo een beetje duidelijk is, maar zoals op de foto zit hij heel vaak.
Afbeelding

Afbeelding
Het is net of ie dan helemaal met zijn heupen uit elkaar gaat,, net zoals wij in een kleermakerszit zitten zeg maar haha. Maar ik weet niet zo goed of dat dat nou gewoon normaal is of niet,, aangezien we hier voor een golden retriever hadden met extreem lange vachtXD

Inmiddels voelt Dex zich hier een beetje de baas in huis haha hij eigent zich de klimopplanten aan de schutting al toe. Hebben er maar gaas voor gemaakt hahaha hij vrat al die takken op.

Groetjes en een kusje van Dex!

Afbeelding

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:53

Lekkerding zeg'

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:12

Hmm hij is nog niet uit gegroeid he dus valt voor nu weinig over te zeggen.
Lekker ding is het toch

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:06

Haha ik ben meer van de kleine hondjes, maar die puppy foto's zijn wel echt heel schattig :j Maar ja, kleine hondjes worden groot he :P

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 08:50

Haha het ligt er bij mij meer aan welk ras het is! Groot of klein maakt me dan niet zo veel uit. :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 20:47

Ik ben juist van de grote honden en heb wat dat betreft mijn zin gekregen: een uit de kluiten gewassen duitse herder :=

Hier nog wat recente foto's van mijn hond, ze wordt in mei al weer 4 jaar.

[BB-ITP] Mijn zonnestraaltje (Duitse herder)

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 13:16

Wat een mooie herder Amy!! Ik moest laatst zo lachen!! Zijn jullie honden ook voor de kleinste dingen bang?? Laatst heeft iemand een krukje bij ons in het park gedumpt,, en Dex durfde er haast niet langs hahaha. En een tijdje terug liep er savonds een klein egeltje en daar rende hij ook al voor weg haha. Het is echt een scheitebroek haha

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 14:46

Hahah held Dex!
Rex is nergens bang voor. Met grote sprongen zou hij er op af gaan. Soms super irritant want hij wil altijd even kijken wat het is..

Zit Dex als jullie weg zijn in de bench? Ik heb de grootste bench die ik kon krijgen maar Rex begint nu toch echt groot te worden. Hij zit met z'n hoofd omlaag, dus we zijn de bench aan het afleren. Lastig!

Afbeelding

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 16:09

Jaa snachts en als we weg zijn zit ie in de bench, hij is nog niet te vertrouwen.. toen ik vanmorgen even wou aankleden en ik beneden kwam stond ie ineens boven op de bank te krabben hahaha. Dus wij gaan nog niet met een mand proberen,, waarschijnlijk wel over een tijdje, mijn moeder wil zo'n mooie houten/rieten mand hebben!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 16:27

Oh wat een gaaf topic!! Mijn broer heeft ook een herder die ik bijna als mijn eigen mag beschouwen. Heerlijk ding, vreselijk enthousiast en nog een echte puber (hij is nu anderhalf) maar al vreselijk groot!

Hier was Wolf een jaar:
Afbeelding

Hij is ondertussen al een stuk breder maar ik heb geen tijd om een recente foto te uploaden. Die komt later!

Edit:
Ik kon het niet laten!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:D

Zo, en nu ga ik even goed jullie beestjes bekijken! :) Zag al prachtige koppies voorbij komen!

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:38

Oh oh Dex is wel een grappen maker dus!

Rex kan nu gewoon beneden zijn als ik even boven ben en kan in de gang en keuken als ik een half uurtje weg ben, maar langer heb ik nog niet geprobeerd.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:41

Wauw wat een dier Laura. En een super naam <3

Zo zit Rex er nu bij.

Afbeelding

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:46

Ik kan me vergissen zo van de foto, maar volgens mij zijn er wel grotere benches op de markt hoor :)
Ik heb er zelf 1 staan die haast de afmetingen heeft van een eethoek. Niet dat dat heel handig is in je woonkamer, maar je moet er wat voor over hebben haha! Blij dat ik dat ding niet meer nodig heb voor Bentley, scheelt veel ruimte :j

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:57

Hmm dit was zo de grootste die ik in de.winkel kon kopen in hoogte en breedte. Maar we.bouwen nu af. Ik ben dat ding zat zo in de woonkamer. Tot nu toe heeft hij nog niets gesloopt en hoop dat het mee gaat.vallen tijdens afbouwen.

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:06

LauraMc schreef:
Oh wat een gaaf topic!! Mijn broer heeft ook een herder die ik bijna als mijn eigen mag beschouwen. Heerlijk ding, vreselijk enthousiast en nog een echte puber (hij is nu anderhalf) maar al vreselijk groot!

Hier was Wolf een jaar:
[ Afbeelding ]

Hij is ondertussen al een stuk breder maar ik heb geen tijd om een recente foto te uploaden. Die komt later!

Edit:
Ik kon het niet laten!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

:D

Zo, en nu ga ik even goed jullie beestjes bekijken! :) Zag al prachtige koppies voorbij komen!

Hahaha wat een leukerd!!! En die foto met zijn tanden als ie ligt hahahaha super leuk!!

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 14:12

Ik heb weer een update over Dexie!!!
Hij is vanochtend naar de dierenarts gegaan om gecastreerd te worden en alles is helemaal goed verlopen!! Hij was helemaal blij toen we weer kwamen een uurtje terug... Een assistent die in de praktijk zat, zat al met hem te wachten in de praktijk. Daar zijn we echt heel blij mee het zijn super lieve mensen! Bij onze oude hond werd ie na de operatie in een uitslaaphok gezet, maar dat deden ze dus met Dex niet gelukkig! Dat is voor hem ook wel fijn omdat hij zo van aandacht houd:)

Trouwens,, we hebben van meerdere mensen gehoord dat het wel vroeg was om te castreren en of het dan wel goed kwam met groei en zoo. Dit hebben we nogmaals gevraagd aan de dierenarts en zij zei dat dat 1 van de grootste fabels is die er zijn, en dat de honden na de castratie juist groter worden en meer groeien! Niet naar bedoeld ofzo hoor!!!

Al met al ben ik blij dat alles goed is verlopen en over een week moeten we weer op controle!:)
Xx

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 18:33

Gelukkig is het allemaal goed gedaan met Dexie!

En over het castrere zelf, iedereen heeft een andere mening er over, dierenartsen ook. Die van jou zegt dat, die van mij zegt het tegenovergestelde. Bij ons op de club castreert niemand eigenlijk en als ze het wel doen, dan pas wanneer ze uitgegroeid zijn. Zo heeft iedereen andere meningen en ervaringen.
De ene hond groeit netjes Door en veranderd niet, de ander stopt met groeien en wordt zijn vacht anders

Agja, belangrijkste vind ik dat de hond goed verzorgd wordt

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 20:00

Jaa snap ik helemaal!! Bij Dex was alles van achter al goed genoeg ontwikkeld zeg maar,, anders had de dierenarts ook liever willen wachten.
Maar ik moest wel lachen,, ik kom net terug van het werk en hij wou al weer gaan spelen met de bal. Gek beest!! Met zo'n grote kap op gaat dat bijna niet,, hij knalt overal tegen aan hahaha

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:20

Wat een prachtige herders allemaal wat zijn ze toch mooi! Ik zelf heb ook een herder een zwart duitse herder x mechelse herder. Zijn naam is Djairo en heft veel weg van de mechelaar snel zenuwachtig een echte piepert is die maar vreselijk lief! Zijn vacht gaat wat meer zijn moeders kant op (zwart duitse herder) en hij is kwa bouw ook wat breeder. Djairo is een reu en nu 3 jaar. zijn naam betekend waakend oog :o Sorry voor de grote foto`s weet niet hou het kleiner moet :oo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:48

fijn dat het goed gaat met Dex.
Rex die begon gisteravond te rijden op z'n dekentje. Dat doet hij nu niet zo snel meer denk ik, ben ik niet van gediend haha

Wauw wat een knapperd Djairo.
Stoere naam ook

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:55

Fijn dat alles goed is gegaan met Dex! Je weet dat het goed gaat maar toch blijft het spannend he :) Lekker ding is Dex trouwens :)

Prachtig beestje is Djairo! Het is inderdaad qua uiterlijk echt een mix van de twee he, leuk om te zien!

Ik had even een vraagje, ik was net bij Wolf en hij lag lekker te slapen en ik ging met mijn hoofd op zijn borst liggen. Terwijl ik luisterde naar zijn hart viel mij op dat hij een heel raar hartritme heeft. Het is gewoon normaal, maar als hij inademt slaat het hart een paar keer extra lijkt het wel. Ik dacht dat het kwam door de ademhaling maar heb ook bij zijn poot gevoeld naar de hartslag dat bevestigde dus dat het wel zijn hart was. Ik heb mijn broer gebeld en hij vertelde mij dat hij dit altijd al heeft gehad. Kent iemand van jullie dit?
Het gaat zo: Boem............boem............boem............(adem in)boem..boem..(adem uit)boem.........boem, etc.

Klinkt een beetje stom zo maar ik weet niet hoe ik het anders uit kon leggen haha
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 27-03-15 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sannahtris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:00

xGoldenHero schreef:
fijn dat het goed gaat met Dex.
Rex die begon gisteravond te rijden op z'n dekentje. Dat doet hij nu niet zo snel meer denk ik, ben ik niet van gediend haha

Wauw wat een knapperd Djairo.
Stoere naam ook

Haha die rex de hormoontjes zijn lekker op gang, nee dat vind ik ook niks moet geen gewoonte worden! Dankjewel ben ook echt dol op hem. Ja de meeste vinden het maar een rare naam maar er is goed over na gedacht! :=
Ik vind al jullie herders heel mooi persoonlijk vind ik met veel zwart en donker al helemaal gaaf. Herders zijn gewoon hele mooie honden haha <3