Anaalklieren hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Anaalklieren hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 13:47

Maarja, hoe controleer ik het? (Vraag ik straks ook aan de da)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:54

Je ziet wel of de boel dikker word. En anders standaard eens per week even schoonmaken als je niet zeker bent.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 13:56

Dat zie je dus niet... Ha, van de een op andere dag. Ik hou het vanaf de buitenkant al in de gaten.
Zo is het nu. Gister ineens... Ietsje minder dan nu

Afbeelding

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:03

elenaMM77 schreef:
heb hier dus al vrij vlot geleerd om ze zelf te legen.. hier geen handschoenen en dergelijken. gewoon dikke dot toiletpapier en klaar (en voor de zekerheid vast een tweede en derde dot klaarleggen). zo lang je er daarna niet je neus in wilt snuiten maar m gewoon gelijk dichtfrommelt en doorspoelt zijn er weinig nare luchtjes.

waarom gebruik je handschoenen larabo? zo onhandig of leeg je ze inwendig (dat laatste zou ik persoonlijk niet doen en aan een DA overlaten.. uitwendig legen kun je prima leren).

Met name die onhandigheid :+ haha , het kan er Echt wel flink uitspuiten dan, maar doe het ook wel eens zonder. Maar mocht je het smerig vinden zijn die handschoenen wel een fijne optie. Ik heb van de da geleerd hoe het moet. :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 16:15

larabo schreef:
elenaMM77 schreef:
heb hier dus al vrij vlot geleerd om ze zelf te legen.. hier geen handschoenen en dergelijken. gewoon dikke dot toiletpapier en klaar (en voor de zekerheid vast een tweede en derde dot klaarleggen). zo lang je er daarna niet je neus in wilt snuiten maar m gewoon gelijk dichtfrommelt en doorspoelt zijn er weinig nare luchtjes.

waarom gebruik je handschoenen larabo? zo onhandig of leeg je ze inwendig (dat laatste zou ik persoonlijk niet doen en aan een DA overlaten.. uitwendig legen kun je prima leren).

Met name die onhandigheid :+ haha , het kan er Echt wel flink uitspuiten dan, maar doe het ook wel eens zonder. Maar mocht je het smerig vinden zijn die handschoenen wel een fijne optie. Ik heb van de da geleerd hoe het moet. :j

grijnsss gewoon goed richten, daar heb je die wapperende trekker uhhh staart voor :P..

ik sta gehurkt over de hond heen hier, lijf tussen mijn knieën, staart licht naar mij toen, prop plee papier, beetje gebied licht maseren, anaalklieren opzoeken en legen maar. als ze dan 'schieten, dan schieten ze naar achteren en daar sta ik niet proest.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 18:00

Nou, weer antibiotica en novacam mee... Ze bleek 39,4 qua temperatuur te hebben, terwijl ze gewoon speelt en doet..,,
Da geeft toch aan na te denken om de klieren te laten verwijderen als het elk half jaar terug komt. Ga hier van de week nog even een andere kliniek over bellen wat hun mening daarbij is. Ondanks dat ik bij een zeer goed aangeschreven kliniek zit...