Karakter van lapjes poezen !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:02

Echt? Ik dacht dat het een lapje was :+ :D

Maar gereserveerd is ze niet, ze is wat aandacht betreft echt een slet. Elke vreemde die hier in huis komt gaat ze naar toe voor aandacht :D
Ze is wel een echte jager als ze buiten is, neem ook regelmatig dood spul mee naar binnen :')

Hier nog een duidelijkere foto van haar kleur
Afbeelding

Britta31

Re: Karakter van lapjes poezen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:18

Zo ziet onze Leen er ook uit.De da zei dat ze een lapje was.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:21

Mijn ervaring en van mensen om ons heen is dat wat TS zegt wel ongeveer wat een lapjeskat is. Eigenzinnig, praten graag (hele dag mauwen en weet ik veel wat voor geluid er allemaal uitkomt :+), niet op te voeden en super brutaal. Maar wel erg lief en gezellig :D onze deelt echt geen klappen uit trouwens had openings post beetje verkeerd geïnterpreteerd

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 10:29

Voor onze bonte poes sluit ik me geheel aan bij bovenstaand :D
Afbeelding
Onze Rioja: vocaal zeer goed ontwikkeld, zingt alle akkoorden met stijl en allure. Is de persoonlijke wekkerradio van mijn man. Brutaal, aanwezig, kan goed apporteren, zot op eten en een enorme kroelkous. Wel een truttebol naar vreemden toe.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:43

de Queen is al heel oud, het bekkie beweegt, maar geluid komt er niet meer uit.... tanden heeft ze ook niet meer, maar ze vangt nog wel muizen.

de Queen (die eigenlijk Kliko heet) in een aanhankelijke bui:
Afbeelding

met Kerst was ze helemaal opgeladen en er helemaal klaar voor :+
*klik*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:49

Natascha schreef:
Voor onze bonte poes sluit ik me geheel aan bij bovenstaand :D
[ Afbeelding ]
Onze Rioja: vocaal zeer goed ontwikkeld, zingt alle akkoorden met stijl en allure. Is de persoonlijke wekkerradio van mijn man. Brutaal, aanwezig, kan goed apporteren, zot op eten en een enorme kroelkous. Wel een truttebol naar vreemden toe.

Gaaf beest! Is het een maine coon? De dingen die je opnoemt herken ik erg bij dat ras :D

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:51

Ik heb een lapjeskat, met de zeer originele naam Lapje :') Ze is erg lief, maar ook eruug bang aangelegd. Dat komt ook omdat ze als kitten weinig menselijk contact heeft gehad. Ze is nu 8 jaar inmiddels. Maar we noemen haar vaak 'Theemuts', omdat dat haar karakter nog wel het best omschrijft. Ze durft bijvoorbeeld niet naar buiten, gaat dan altijd op een krukje met kussentje voor het raam naar buiten zitten kijken. Verder is ze erg op eten gericht en hebben wij onze handen altijd vol aan het proberen te controleren van haar gewicht, terwijl haar zusje, die in ongeveer elk opzicht tegengesteld is, juist meer moet eten, maar ze eten de hele tijd elkaar eten op :=

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:51

Hier een draak van een lapjes kat, ze is nu bijna 2 jaar.

Als kleine kitten was ze erg lief, kwam veel bij je liggen knuffelen/slapen, vanaf een half jaar/jaar sloeg dit om en grijpt ze je wanneer het haar niet zint. Ze kan heel fanatiek met mijn man spelen, ze valt hem dan echt aan ( spelvorm!), speelt verstoppertje etc. Mij greep ze eigenlijk altijd, als ik haar al aan wilde halen hing ze in mijn hand.
Er loopt een kind van 7 hier over de vloer en een baby op komst, kinderen laat ze met rust, maar schroomt niet om te slaan/bijten als ze iets doen wat zij niet leuk vindt. Ondanks dat we er boven op zitten plaagt hij haar wel eens en tja dan is het zijn eigen schuld vinden wij als ze hem grijpt. Ze bijt overig niet door maar hapt.

Sinds ik zwanger ben is ze wel liever naar mij toe! Ze heeft me geen 1 keer meer gegrepen, komt kopjes halen en begint wat meer te knuffelen met iedereen.

Een kat met een gebruiksaanwijzing maar of dat echt aan haar kleurtje ligt geen idee.

Afbeelding

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:52

Onze poes is een beetje half lapjes half tijger. Lastig te zeggen... Maar het is een schat van een beest <3 Sinds kort hebben we ook een nieuwe kat uit het asiel, die is rood met veel wit, en is ook super lief :+ Terwijl onze eerste poes (rood) echt een bitch was... Sja, ik denk niet dat kleur veel over het karakter te zeggen heeft eigenlijk.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:54

Onze bonte is inderdaad een mainecoon. Haar broer hebben we ook, een rooie die echt heel anders is. Zacht lief stemmetje, handig met zijn pootjes, stout en schootverslaafd :D en ook erg muzikaal. Niet met zijn stem maar met zijn "drumstel". Een windorgel wat we aan het plafond hebben hangen en waar hij maar niet af kan blijven met zijn poten.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:00

Kinderen leren de kat gerust laten als die er geen zin in heeft? Alle katten zullen meppen/bijten als ze er geen zin in hebben ongeacht de kleur. Karakter hangt niet vast aan kleur, ik heb 3 katten allemaal andere kleur maar ik herken de meeste dingen van hierboven ook.

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:14

Ik merk op mijn werk (paraveterinair dierenartsassistente) dat de lapjes poezen (en schildpadjes vooral maar ook rode katten) wel een stuk sneller fel zijn als ze iets niet willen. Verder kunnen het natuurlijk ook knuffels zijn. Maar vooral als ze iets niet willen hebben ze iets minder geduld.

Het is ook wel zo dat het gen voor een bepaalde kleur ook een schakeling naar het karakter kan hebben. (Dit is vooral te zien bij de rode kleur bij een cocker spaniel)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:37

Mijn lapje is erg lief! :D maar wel heel eenkennig en vooral op mij gericht, dat beest zit zowat aan me vast haha. Ze vind het bijvoorbeeld heeeerlijk als ik ziek thuis ben, want dan kan ze de hele dag bij me zijn. Ze kletst de oren van je kop af en kan ook erg brutaal zijn. Ze is ook wel weer heel onderdanig tegenover onze andere poes. Vroeger was t wel een draak, beet mij vaak of krabde me. Maargoed ik ben met dat beest opgegroeid en zij was ook jong toen en ik deed vanalles met dat beest, wat ze dus niet zo leuk vond :o
Heb niet echt duidelijke foto's op m'n mobiel van haar, maar zoals jullie zien is ze erg ondeugend. En ja ze eet chips :')

Afbeelding

Afbeelding

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:50

lol nou karakter en kleur gaan wel degelijk samen....
hier 3 tortitudes rondlopen...... het zijn diva's. en zo wensen ze ook behandeld te worden...
ze zijn gek op spelen. maar wel op hun manier.
knuffel...... heerlijk maar wel als zij dat believen en hoe ze dat believen.
ze sjeezen hier door het huis.

en ja ik denk dat een trotie wat meer pit heeft dan een grijze.
rood heeft ook zn eigen karakter dat zijn toch vaak knuffels.
ik heb hie rook een grijze rondlopen die met de zelfde ouders toch een heel ander karakter heeft dan de torties... ( tortie is lapjes/schildpad). dus ja ik denk wel dat er bij bepaalde kleuren een karakter bij hoord. en je houd van karakter van een tortie door hun onstuimige gedrag of niet..

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:11

Wat ik geleerd hen moet bij een lapje het vlekken paroon onderbroken worden door wit,dus niet de vekken aan 1 stuk.

liselot,die van jouw is aan deze foto te zien wel een lapje,ze heeft onderbroken vlekken op haar staart.