Blinde hond in asiel.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:53

smurffie schreef:
Een hond die uit angst bijt lijkt mij in zijn koppie niet gezond maar verschrikkelijk angstig en ongelukkig. Ik snap de oude eigenaren wel.

Als die hond alleen maar bijt omdat mensen bij een bepaald hek die hond gaan aaien zou ik met mijn luie kont uit de stoel komen en samen met de hond naar buiten gaan, net als iedere andere eigenaar normaal gesproken doet. :Y)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:56

Het ligt er totaal aan hoe lang de hond al blind is.
Dieren passen zich ontzettend snel aan en hebben immers ook een goed gehoor en neus. Als ze eenmaal niet beter weten dan lijden ze daar echt niet onder. Het vergt alleen van de eigenaar een beetje gezond verstand.
Soms merk je niet eens dat een dier blind is tot dat de eigenaar het zegt.
Ik zag het bij konijnen vaak gebeuren dat ze staar kregen. Waren ze een aantal weken wat rustiger en daarna rende. Ze gewoon weer stekeblind snoeihard door de kamer.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:45

Het vreemde aan dit geval is dat de dierenarts een beslissing van de eigenaren overrulet, terwijl het een begrijpelijke en valide beslissing is. Het kan zijn dat je zelf een andere beslissing zou nemen, maar dat is iets anders dan de beslissing van een ander overrulen.

Het ligt er wel een beetje aan hoe het gebeurd is. Zijn die mensen op het laatste moment nog omgepraat door de DA, heeft de DA geweigerd, of is de hond min of meer in beslag genomen?

jesito

Re: Blinde hond in asiel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:54

Dan hadden de eigenaren bij het inslapen moeten blijven als dit echt de bedoeling was.
Dan had je die zekerheid gehad dat er niks anders mee gebeurd.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:56

Maar er is uit het bericht niet op te maken dat het buiten de eigenaren om is gebeurt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:10

Idd, misschien hebben de eigenaren in overleg met de DA wel afstand van het diertje gedaan omdat het bij hun thuis niet meer te handhaven was. Zagen de eigenaren inslapen als de enige optie, want wie wil er nou een happende en blinde hond, maar heeft de DA ze er van kunnen overtuigen dat het beestje best nog plaatsbaar is.

Ik kan me niet indenken dat de DA de hond niet heeft laten inslapen zonder de eigenaren daarvan op de hoogte te stellen. Daarnaast ben je er als eigenaar toch vaak zelf bij als het zo ver is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:08

Zoolgangster schreef:
Als die hond alleen maar bijt omdat mensen bij een bepaald hek die hond gaan aaien zou ik met mijn luie kont uit de stoel komen en samen met de hond naar buiten gaan, net als iedere andere eigenaar normaal gesproken doet. :Y)

Vanwaar die aanname gelijk al :? Uit stuk tekst kun je dat niet opmaken namelijk.... Maar knap dat jij wel de glazen bol van bokt hebt gekregen :j

Wat ik wel apart vind is dat er bij veel informatie 'onbekend' staat, dan vraag ik mij wel af in hoeverre de eigenaren erbij betrokken waren dat de hond ipv spuitje naar asiel is gegaan?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:27

Als de eigenaren er wel bij betrokken zijn is het voor zover mogelijk nog onbeschofter zoals het nu op de site staat, kan mij dat dus niet voorstellen eigenlijk. Ze worden nu imo niet neergezet als fijne vorige eigenaren :o

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:43

Wat ik onlogisch vind is dat de eigenaren hun tuinhek niet gewoon ff aanpassen zodat die hond niet geaaid kan worden, zo groot issie niet... Of/en een bord, is blind, pas op bijt! En tja er staat dat hij 4-8 jaar is. 4 en blind vind ik wat anders dan 8 en blind.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:38

Hoe vaak gaan mensen door een hek een vreemde hond aaien? Misschien hapt die hond wel vaker. Waarom niet in het oordeel van de baasjes vertrouwen. Ze hebben het hondje immers al 4 tot 8 jaar gehad. Neem aan dat je dan je redenen hebt om tot zon beslissing te komen. Een asiel dat niet eens weet of de hond gecastreerd is, neem ik nirt serieus.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:48

Zeker omdat het een mannetje is. Lijkt me een kleine moeite om even tussen de achterbenen te kijken/voelen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:03

Ik ken verschillende mensen die juist dit soort dieren opnemen. Vrienden hebben 3 asielhonden, 1 blinde, ook een Japie toevallig, 1 dove en een met gedragsproblemen. Alle drie honden zijn oud en de laatste is mishandeld geweest. Maar als je ziet hoe geweldig het gaat, al jaren... echt bijzonder. Ze hebben ook nog een stel 'kattenkneusjes', zelfde verhaal.

Zelf hebben we altijd stumperige zwerfkatten. Ooit ook een op drie poten en een doof-blinde. Het kan allemaal. Deze terrier is voor zo'n kleine hond nog erg jong en als hij alleen maar blind is, zou hij best een goed huis moeten kunnen vinden.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:29

Ik hoop het ook hoor voor het hondje, gun niemand de dood. Hopelijk komt het allemaal goed voor mens en dier.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:05

Hevonen schreef:
Ik ken verschillende mensen die juist dit soort dieren opnemen. Vrienden hebben 3 asielhonden, 1 blinde, ook een Japie toevallig, 1 dove en een met gedragsproblemen. Alle drie honden zijn oud en de laatste is mishandeld geweest. Maar als je ziet hoe geweldig het gaat, al jaren... echt bijzonder. Ze hebben ook nog een stel 'kattenkneusjes', zelfde verhaal.

Zelf hebben we altijd stumperige zwerfkatten. Ooit ook een op drie poten en een doof-blinde. Het kan allemaal. Deze terrier is voor zo'n kleine hond nog erg jong en als hij alleen maar blind is, zou hij best een goed huis moeten kunnen vinden.

Ben het helemaal met je eens.
Ook hier zitten wat stumper katten en een hond die als puppie niemand wilde uit het nest omdat hij toen al een angsthappertje was.
Niet iedereen is geschikt om zo'n dier op te vangen en je moet dat echt willen.

Maar de dankbaarheid van deze dieren als ze voelen dat ze op je kunnen vertrouwen is vele malen groter.
Het is gewoon heerlijk hoe ze hier zijn opgebloeit.

Dit hondje in de OP is hooguit 8 jaar en kan zo het dubbele worden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:10

vuurneon schreef:
Zoolgangster schreef:

Vanwaar die aanname gelijk al :? Uit stuk tekst kun je dat niet opmaken namelijk.... Maar knap dat jij wel de glazen bol van bokt hebt gekregen :j

Wat ik wel apart vind is dat er bij veel informatie 'onbekend' staat, dan vraag ik mij wel af in hoeverre de eigenaren erbij betrokken waren dat de hond ipv spuitje naar asiel is gegaan?

Tja, als reden van afmaken werd dat bijten bij het hek toch opgegeven? Als dat echt de reden is, vind ik niet dat ik in een glazen bol zit te kijken als ik met een tegenargument voor die reden kom. :P (Ik ken wat uiterst luie eigenaren die rustig binnen blijven zitten nadat ze hun hond naar buiten hebben geschopt, logisch dat die honden dan van alles uit kunnen vreten zonder baas die ze bijstuurt.)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 00:24

Ik dacht, laat ik iedereen gewoon eens laten weten dat het hondje wat ik toendertijd zag op de website van alle asiels er nog steeds zit.

:(

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:51

ruitje schreef:
Ik dacht, laat ik iedereen gewoon eens laten weten dat het hondje wat ik toendertijd zag op de website van alle asiels er nog steeds zit.

:(

Nu nóg? :oo

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:56

We hebben wel al verschillende blinde katten gehad. Ik merk dat de katjes helemaal niet zo'n moeite ermee hebben. Ze gebruiken hun gehoor en snorharen. En ze lopen zich meestal nergens tegen op (soms in het begin, maar zal meer stress zijn).

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:56

15 maanden nadien ...
Arme arme hond .
Zou verboden moeten zijn , beest heeft niks misdaan en zit gevangen .
Imo was inslapen toentertijd beter geweest .
Arme ziel .
Die hond weer echt niet dat zijn verleden in een liefhebbend huishouden was . Hij weet dat zijn NU niet fijn is

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:10

Laptopmuis schreef:
We hebben wel al verschillende blinde katten gehad. Ik merk dat de katjes helemaal niet zo'n moeite ermee hebben. Ze gebruiken hun gehoor en snorharen. En ze lopen zich meestal nergens tegen op (soms in het begin, maar zal meer stress zijn).

Het is inderdaad flauwekul om een hond of kat dood te maken omdat ie blind is, ze weten zich meestal prima te redden. Het kan wel een probleem zijn als je bijvoorbeeld op Duindigt werkt, wanneer je een blinde oude hond daar ineens rond laat lopen, zonder dat hij de weg weet, en er tig paarden en sulky's heen en weer rijden tussen stal en renbaan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 16:29

Nouja, vooral omdat er toen hier 3 pagina's vol met liefhebbers waren en vonden dat hij echt nog wel een leuk leven kon hebben.

Ik vind het super sneu :(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:36

Ik heb een blinde hond. Werd ook afgedankt. Op 5 jarige leeftijd blind geworden. Het is een fantastisch dier. Heeft een handleiding met vreemde honden maar verder een top hond. Zou er nooit meer een hond om laten. Destijds ook bij een dove hond gekeken maar daar kon ik niks mee, was ook geen klik.

Hopelijk krijgt hij snel een plekje

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:12

ruitje schreef:
Nouja, vooral omdat er toen hier 3 pagina's vol met liefhebbers waren en vonden dat hij echt nog wel een leuk leven kon hebben.

Ik vind het super sneu :(

Misschien helpt het als mensen weten om welke hond het gaat? (Linkje dierenasiel erbij zetten dus).
Ik zet regelmatig dieren op facebook, als de opvang ermee in de maag zit.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 04:17

Had ik gedaan in de OP maar die is verwijderd toen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:55

ruitje schreef:
Had ik gedaan in de OP maar die is verwijderd toen.

Dat is dan heel erg sneu voor die hond... je kunt Bokkers niet verwijten dat ze geen hond uit het asiel halen, als ze niet weten om welke hond het gaat, er zitten er honderden/duizenden in het asiel, en je kunt niet op blinde honden zoeken, voorzover ik weet.

Wat je zou kunnen doen is de link op facebook zetten, of de gegevens van de hond plus het asiel in de supermarkt ophangen... dan maakt hij nog wat kans dat er iemand geïnteresseerd raakt in die hond.