Kosten voor hond p/m?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:13

Ik heb een franse bulldog van 10 maanden en 11kg, krijgt 170 gr vers vlees/dag aan ongeveer 3,50 euro per 800gr kvv eet zij voor 21,08 euro/maand.

En nog een franse bulldog van 9 weken en 3 kg, krijgt 260 gr vers vlees/dag (en stijgend!) aan dezelfde prijs dus hij eet voor ongeveer 32,24 euro/maand

Nog eens 15 euro per maand aan snacks, en enkele euro's voor ontvlooiing.

Ik heb nu pas terug meer kosten gehad omdat de nieuwe pup er is bijgekomen, heb je toch een tuigje, uitrekbare lijn en trainingslijn nodig, mandje, ... Eenmaal ze op grootte zijn komt daar niet gek veel aan spullen per maand bij.

Paperboy

Re: Kosten voor hond p/m?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:09

Mijn twee Ridgeback's kosten voor voer ongeveer 200 euro per maand. Zij krijgen KVV, er gaat ongeveer anderhalve tot twee kilo vlees per dag op.

Daarnaast droog ik zelf vlees als snack en dat is ongeveer 15 a 20 euro per maand.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:18

Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Je kunt genoegen nemen met de brokken van 8 euro per zak of die van 40 euro per zak.

Ik heb zelf een hond van rond de 30 kilo.
Hij eet voor 35 euro in de maand.
Wormen/vlooien spullen haal ik bij DA, maar omdat ik dan ook de 3 katten doe weet ik niet wat het los kost. ( voor 3 katten + hond 75 euro. )
Af en toe bestel ik bij z'n vlees, botten bij die zitten op 5 euro.. Die zitten in de vriezer dus krijgt hij af en toe een van.

Verder niet zoveel denk ik.. speeltjes heeft hij weinig, geeft hij ook weinig om, af en toe vis ik ergens een tennisbal weg maar dat is het dan ook.

Laat ik zeggen dat ik voor mijn hond voor max. 50 euro klaar ben per maand.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:53

Ik ben voor een erg grote welsh springer spaniel ongeveer 85 euro in de maand kwijt. Heb het net even nagerekend:

dierenarts: € 230,00
trimsalon: € 200,00
botten, speeltjes, enz.: € 180,00
eten: € 370,00
verzekering : € 35,00
totaal per jaar: € 1.015,00
Dus totaal per maand: € 84,58

Ik wist dus echt niet dat ik zoveel kwijt was per maand :=

Maar 400 euro per maand _/-\o_ dan heeft je hondje volgens mij Chanel of Gucci kleertjes aan en krijgt hij kaviaar als eten of een eigen chefkok die elke avond voor hem kookt :D

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 19:55

Onze hond gaat 2 dagen p/w naar een soort pension omdat we dan lange dagen van huis zijn. Dat is 10 euro per dag dus 80 euro p/m. + speciaal voer i.v.m. allergieën en overmatig krabben = 50 eur. Dus 130 eur p/m. Excl. DA-kosten, speeltjes etc.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:01

hier twee honden en ben denk nog geen 20 euro kwijt
ontvlooien/ontwormen/enten doen we niet aan
tot nu doen ze het goed op dit voer en is ook niet duur dus dat scheelt, geen dierenarts kosten gehad.

al zijn we aan het overwegen om voor de vakantie een kennel te zoeken ipv iemand in huis en dan zouden we dus aan enten moeten beginnen dus dan komt er 1x per jaar iets extra's aan kosten bij.

ts weet je zeker dat ze voor een hond dit bedrag hebben opgezocht en niet toevallig voor een paard haha, dat klinkt me logischer *\o/* :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 00:50

joyenbeau schreef:
Ik ben voor een erg grote welsh springer spaniel ongeveer 85 euro in de maand kwijt. Heb het net even nagerekend:

Maar 400 euro per maand _/-\o_ dan heeft je hondje volgens mij Chanel of Gucci kleertjes aan en krijgt hij kaviaar als eten of een eigen chefkok die elke avond voor hem kookt :D

Verzekering 35€ per jaar?
Dat klopt niet.

Ik denk dat veel mensen niet helder hebben wat hun hond kost zie ik in dit topic.
Wanneer je letterlijk alles bij elkaar telt incl riemen, speeltje, manden, kussens, verzekering, dierenarts, ontworming..lampje..etc...
Dat is veel meer!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 01:09

Wij zijn ongeveer 125,- per maand kwijt aan voeding voor onze Golden retriever en cane corso.
daarnaast natuurlijk nog entingen, ontwormingen etc.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 05:19

Hanna ik ben er heel zeker van hoor. Houd alles perfect maandelijks bij

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:04

Hannanas schreef:
Ik denk dat veel mensen niet helder hebben wat hun hond kost zie ik in dit topic.
Wanneer je letterlijk alles bij elkaar telt incl riemen, speeltje, manden, kussens, verzekering, dierenarts, ontworming..lampje..etc...
Dat is veel meer!

De vraag is wat een hond kost per maand.
Ik koop zelden riemen, speeltjes, kussen, heb geen verzekering en hoe je dierenartskosten uitvallen weet je nooit, dus inschatten kan niet.
Per maand betaal ik dus voer/ botten, that's it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:27

Hannanas schreef:
joyenbeau schreef:

Dat klopt niet.

Dat is veel meer!

We kopen geen manden of kussens. Ze hebben het geluk dat ze languit op de bank mogen liggen. De riemen gaan bij ons een zeer lange tijd mee. Verzekering doen wij niet aan. Kopen weinig speeltjes. Want het gaat toch kapot. Dierenarts hebben ze tot nu toe alleen gezien voor de enting. Wij ontwormen niet 4 x in het jaar. Alleen wanneer wij het nodig achten. En lampjes? Daar doen wij ook niet aan.

Dus alleen elke maand voer en wat botten. Enigste waar veel geld naar toe gaat is de club.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:33

Franse bulldog van 2 jaar en een Franse bulldog van een halfjaar, allebei kvv. Dat kost ons zo'n 80 euro per maand. Dan nog snoepjes, reken zo'n 85 euro per maand dan.

Dan nog ontwormen (1x per 4 maand, de kleine iets vaker), ontvlooiing/ook voor teken maar dat krijgen ze eigenlijk alleen vanaf de lente/zomer weer. En dan nog af en toe eens een mand of speeltjes. Die haal ik meestal bij Action dus daar hebben we niet heel veel kosten aan :)

Eerste aanschaf van dingen is natuurlijk wel wat duurder. Onze hebben allebei een tuigje van 30+ euro. Daarnaast is de jongste laatst net gesteriliseerd twv iets meer dan 500 euro..

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:42

Hond eet hier voor +/- 30 euro in de maand aan voer. Hierbij komen dan nog ontworming/ontvlooiingskosten etc. Maar met prikken/sterilisatie denk ik zo'n 60/70 euro per maand.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:43

Maandelijks ben ik in ieder geval rond de 50 euro kwijt aan eten. En verder, tja kan ik het zo goedkoop of zo duur maken als ik wil. Ga naar de Ikea voor zo'n voetbalknuffel van 2 euro en daar doet hij de ene keer een maand mee, maar de huidige gaat geloof ik al een half jaar mee. Verder heeft hij, zoals een labrador betaamd, een varkentje van de Ikea. Qua snacks krijgt hij alleen dingen zoals gedroogde kippenpoten, een gepofte varkensneus, runderkophuid en dat soort dingen. Iets duurder dan de gewone snacks.. Maar wel 'beter'. Denk dat ik daar 10/15/20 in de maand voor uitgeef.

Dan reken ik de DA kosten niet mee, maar *even afkloppen* die heb ik gelukkig nauwelijks, naast de standaard dingen zoals een chip (eenmalig), castratie (eenmalig) en de nodige entingen.

En ga uit van de dingen die je in eerste instantie moet aankopen. Etens- en drinkbakken, een deken/kussen, halsband + riem (of mijn voorkeur een tuig) en dat soort dingen. Eventueel een borstel, afhankelijk van je hond.
Laatst bijgewerkt door Leffroi op 07-03-15 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:44

Ik denk.. 5 a 600 euro per maand makkelijk. Maar dit is alles erop en eraan. Echt alles.

Maar ik heb 4 Leonberger :+ 3x 50 kg en 1x 70 kg. Gaat ook wel wat voer in en auto is ook groot en verbruikt dus meer benzine omdat ze erin moeten kunnen passen.

Zak van 15 kg brokken gaat binnen 8 dagen doorheen ondanks dat ze vlees krijgen in de ochtend

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:47

Bralindy schreef:
Ik denk.. 5 a 600 euro per maand makkelijk. Maar dit is alles erop en eraan. Echt alles.

Maar ik heb 4 Leonberger :+ 3x 50 kg en 1x 70 kg. Gaat ook wel wat voer in en auto is ook groot en verbruikt dus meer benzine omdat ze erin moeten kunnen passen.

Zak van 15 kg brokken gaat binnen 8 dagen doorheen ondanks dat ze vlees krijgen in de ochtend

Dan heb je het ook over 4(!) enorme ( en mooie ) honden :)
Voor 1 hond ben je natuurlijk minder kwijt.. Verwacht niet dat TS 4 honden van dit formaat neemt haha

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:51

Schrik niet ...
1 boxer reu kost me op het moment een ruime 200 per maand
hij moet permanent aan de braak pillen en heb speciaal vetvrije brok omdat zijn alvleesklier geen enzym meer aan maakt om vet te verteren.
dit uiteindelijk heeft ook een hoop da kosten verzorgd dus 3 weken pillen en voer kost me alleen al 130 euro dus komt vlooien romel, water, wormpillen en dierenarts kosten en de brandstof er heen nog bij.
Mijn top maand aan kosten kwam ik vroklijk aan ruim 400 euro (oa weekeind bezoekjes da en onderzoekken waarom hij steeds ineens zijn voer er uit gooide)
dus ik zit er dik overheen.

Voor dit alles hadden we al duur voer maar deed ik wel langer mee dus zat ik op een kleine 100 per maand.

Wees je er dus van bewust dat mocht je hond ziek worden je kosten makkelijk kunnen verdubbelen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 09:55

Maaaarije schreef:
Bralindy schreef:

Dan heb je het ook over 4(!) enorme ( en mooie ) honden :)
Voor 1 hond ben je natuurlijk minder kwijt.. Verwacht niet dat TS 4 honden van dit formaat neemt haha

Ik hoop het niet voor haar haha :') trek je portemonnee maar leeg. Raad het ras wel aan <3

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:02

Hannanas schreef:
joyenbeau schreef:

Dat klopt niet.

Dat is veel meer!

riemen, speeltjes, manden, kussens is allemaal eenmalig met hooguit af en toe een nieuwe bal of kauwtouw..

mijn hond is 12 (en denkt dat ze pup is).. knuffels koop je niet in de dierenwinkel (die is gek), maar je wacht gewoon eens een actie bij een supermarkt af.. Basje Bloemkool (emte of Jumbo?) is hier ernstig populair en bevat dezelfde vulling als vele dierenwinkelspeeltjes. hufter proef, valt nog mee, Basje is inmiddels na enkele maanden een oortje kwijt. Tennisballen koop ik gewoon met een grote tas tegelijk tweedehands op de koningsdag martk, kosten maximaal 5-10 euro voor een grote tas, soms zelfs van een tennisvereniging. dierenwinkel tennisbal gaan snel kapot, tweehands echte dunlops zijn veel slijtvaster.

mijn hond staat op duur mobility voer vanwege beginnende reuma.. 60 euro voor 10 kg, maar daar doet ze ook bijna 3-4 maanden mee met onbeperkt beschikking ... ok, + 10 euro ongeveer wat ze aan kattenvoer weet te verorberen.

Riem vorige jaar een nieuwe aangeschaft omdat degene die ze sinds haar 4e had erg verweerd was geraakt.. ze heeft vorige jaar daar een tijdje mee aan een waslijn gestaan in de tijd (waslijn van 10 meter lang over de grond door handvat), omdat ze m anders peerde.. riem bleef buiten liggen.. dus die was een beetje op..

Hondenmand is hier een kussen van 30 euro die ze sinds 1.5 jarige leeftijd heeft, ze heeft er 2 jaar geleden een kleed van 20 euro bijgekregen omdat dat makkelijk is als je haar ergens mee naar toe neemt..

Entingen komen echt niet boven de 100 euro per jaar uit inclusief consult.

ontwormingspasta koop ik in de aanbieding gelijk voor de hond en de katten voor minimaal 2x.. kosten voor 1 ronde 11.50 euro.. 4x per jaar worden ze hier ontwormd + wanneer er eventueel besmetting is.. Dus zeg 75 euro in het jaar met een grote besmetting ingecalculeerd.

onvlooien, zo min mogelijk om niet bij te dragen aan resistentie.. Dus bij constatering van vlooien..
wel gaat hier voor de zomer een bus duo op van exil er door heen om het huis preventief te behandelen. 10.25 per jaar dus + gemiddeld 3x twee pippetten ontvlooing = 10 euro per jaar.

wat je met een lampje bedoeld geen flauw idee?

ik reken verder gemiddeld met 350 euro aan onverwachte dierenarts uitgave per huisdier per jaar.. Hier kom ik bij lange na niet aan. door de jaren heen blijk ik daar slechts 2x overheen te zijn gegaan en 2 maal ruim binnen, de resterende jaren niets behalve de entingskosten.

Dus ik vat echt niet helemaal waarom je uitgaat dat een hond meer dan zo'n 60-100 euro per maand zou moeten kosten (en dan neem ik het heel ruim) omdat mensen zich erop 'verkijken'.. ik ga bij dit bedrag wel uit van 'normaal' voer en geen luxe als vers vlees etc..

bot bij de slager krijg je overigens gratis, dus dat bespaard enorm op je varkensoren, neuzen en andere ondingen van de dierenwinkel.

verzekering van 35 euro per jaar ga ik ook uit van een foutje, maar anders dan dat klopt het lijstje echt wel. vind haar zelfs hoog in botten en speeltjes en aanverwanten zitten, daar gaat bij mij maximaal de helft naartoe lol.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:06

Onze twee witjes.. €100.- voer..
20.- speeltjes/koekjes..

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:33

Bralindy schreef:
Ik hoop het niet voor haar haha :') trek je portemonnee maar leeg. Raad het ras wel aan <3

Dat kan ik me goed voorstellen, vind ze ook prachtig!
Kwijlen ze niet veel ? In huis zeg maar? Met wandelen maakt dat natuurlijk niks uit

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:36

Hannanas schreef:
joyenbeau schreef:

Dat klopt niet.

Dat is veel meer!

Oei inderdaad, daar moest nog een nulletje achter. Wat dus per maand uitkomt op ongeveer 110 euro :oo

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:46

Het is maar hoe duur je het zelf maakt vaak ;)
Wat voor brok geef je, of geef je zelf vers voer..?
Hoe groot is de hond..?
Hoeveel doe je met de hond? (een altijd maar stilliggende hond heeft zo zijn maag vol.. een die energiek meemoet in het leventje heeft echt wat meer voer nodig)
etc.etc.

Ik heb een jack russel die flink mee gaat qua energie. Wordt enorm mee gewandeld, wordt ook mee gesport etc.
krijgt daarom ook best veel versvlees.
Haar versvlees kost haar denk ik ongeveer 45,- de maand. (krijgt ze 2x per dag)
als zij brok erbij krijgt, krijgt ze ook enkel goede brok en niet goedkope zoute troep.. dus die zak zal ook rond de 15,- de maand kosten (krijgt ze enkel na echt hard werken etc.. dus die zak doe ik 2 a 3 maand over)

dan reken ik zonder entingen en ontwormen en speeltjes etc. etc. toch op 60,- euro voor een klein hondje.
Ik denk als ik daar de dierenarts etc. jaarlijks bij optel etc etc.
ongeveer toch zeker op 75,- uitkom. (en ze is echt geen grote hond hè!)
het verbaast mij over hoe goedkoop mensen uitkomen..
of, ze voeren heel goedkoop óf ze zijn toch niet zo goed in inschatten hoeveel een hond echt kost..
als je echt alles optelt in 12 maanden en door 12 deelt, kom je voor mijn gevoel altijd wel duurder uit dan sommige bedragen hier..

400,- de maand is totaal onrealistisch als je geen hond als een Deense dog hebt die je enkel vers voert :P
Maar bedenk je wel,
(en ik zie het altijd weer gebeuren)
dat je geld op de bank moet hebben staan voor ALS er wat gebeurd.. als je dit niet doet vind ik dit persoonlijk niet eerlijk tegenover een dier omdat als het ziek wordt of iets ernstigs gebeurd, je niet in staat bent om naar de dierenarts te gaan...

Overigens, wat wel kan..
Ik heb vaak enkele uren van mijn werk moeten opgeven voor haar.
Je moet toch vaker thuis zijn en kan niet zo maar 123 lange dagen weg zijn.
Ik denk dus als je denkt over 'wat verdien ik minder omdat ik minder kan werken omdat ik een hond heb" dat ik dan zeker wel toen ik alleen was min 300 euro kon rekenen door sommige dagen minder uren te draaien of middags een paar uur thuis omdat ik mijn hond gewoon niet langer dan max. 5 uur alleen laat zitten. Ik was gewoon naar mijn werkgever een stuk minder vrij..en dat had toen gevolgen op mijn loonstrook..
ALs je een hond in gezinsverband etc. hebt.. is hier natuurlijk niet echt sprake van..

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:06

wow wat een bedragen, ff kijken hoor, zak voer van 15 kilo doet ze ong 3 maanden mee,zak kost 39,95.dat was t
dus ong 15 euro per maand.
geen verzekeringen,geen ontwormingen,geen inentingen etc.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:19

Een hond is duur. Behalve al het voer, kussens, bakken, halsbanden, riemen, ontwormen, ontvlooien, enten, zijn er ook de onvoorziene dingen. Mijn jonge hond van drie jaar, is aan zijn schouder geopereerd. Heeft me met eigen dierenarts onderzoek en doorverwijzing naar een gespecialiseerde kliniek, bijna 1800 euro gekost. Dat zijn dingen, waar je haast geen rekening mee kunt houden. Als het je overkomt, sta je dan wel even te slikken.