Aquarium probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Aquarium probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:02

Mag ik eens heel bot vragen of je je uberhoubt wel hebt ingelezen voordat je een aquarium kocht?

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:08

zal ik eens raden vjesta....uhhh nee..
t zijn tenslotte maar visjes he, en die kopen we gewoon weer nieuw als ze doodgaan..misschien dit keer wel een paar leuke goudvissen,zo lekker gezellig

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 21:18

Vjestagirl schreef:
Mag ik eens heel bot vragen of je je uberhoubt wel hebt ingelezen voordat je een aquarium kocht?

Heb al al een paar jaar een aquaruim dus

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:19

Je lampen moet echt korter aan, is veel beter voor je aquarium.

Nee dat denk ik ook Vjestagirl, die heeft zich niet ingelezen.
Maar! Nu is het met veel dierenwinkels ook zeer teleurstellend gesteld betreft het goed advies geven.
Want echt de helft heeft er zelf ook maar enige verstand van.
maar goed dat zal nooit veranderen zolang ze er goed geld aan kunnen verdienen.
(uitzonderingen daar gelaten)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:26

doezel2 schreef:
Vjestagirl schreef:

Heb al al een paar jaar een aquaruim dus

Hoe kun je dan maar 2 uur indraaien, niet weten hoeveel liter je filter filtert, niet weten dat je bak een nitriet piek krijgt, scholenvisjes met z'n 2en op een totaal ongeschikte bodem houden? Sorry, maar dat snap ik echt niet. Dit is zoiets als een pony in de achtertuin zetten, op het grind, alleen groentesoep voeren en je dan verbazen over het feit dat hij ziek wordt...

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:27

Een eventueele oplossing voor de cory's is een gedeelte van je steentjes eruit halen of naar achteren schuiven, en dan een zand bankje aanleggen, zullen ze dankbaar gebruik van maken. Ik heb in een van mijn aquariums fijn grit maar daar zitten ook geen cory's in en in mijn groote zand waar dus de corys in zitten, is een geweldig gezicht om ze te zien spelen en wroeten in het zand ^-^

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 21:45

Wat zijn we hier weer aardig. Pfff( mensen die mij wel geholpen hebben.
Dankje

Ene kwa filter deze heb ik bij de bak gekregen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:03

Het komt misschien wat cru over wat er gezegd word, maar sorry er zit wel een kern van waarheid in.
En ze zeggen het niet om je af te zeiken hoor, want dan begrijp je hun boodschap verkeerd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:04

Hoezo heb ik je niet geholpen? Ik heb net zo goed belangrijke vragen gesteld en geprobeerd te analyseren wat er aan de hand is.

Ik raak alleen gigantisch gefrustreerd van mensen die een aquarium beginnen zonder er ook maar iets vanaf te weten, zonder iets te lezen over aquarium houden en het dan raar vinden als het mis gaat.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 06:49

Vjestagirl schreef:
Hoezo heb ik je niet geholpen? Ik heb net zo goed belangrijke vragen gesteld en geprobeerd te analyseren wat er aan de hand is.

Ik raak alleen gigantisch gefrustreerd van mensen die een aquarium beginnen zonder er ook maar iets vanaf te weten, zonder iets te lezen over aquarium houden en het dan raar vinden als het mis gaat.

Ik weet dat ok iets int water heb. Vandaar dat ik het heb laten testen. En ik heb al een paar jaar een bak.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 06:51

kiki1976 schreef:
Het komt misschien wat cru over wat er gezegd word, maar sorry er zit wel een kern van waarheid in.
En ze zeggen het niet om je af te zeiken hoor, want dan begrijp je hun boodschap verkeerd.

Nee. Jij hielp me wel. Twas over dat visse kopen. EnZ( daar heb ik niet op gereageerd