hamster. einde leven ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:40

Avelienvd schreef:
Zou in dit geval toch de dierenarts bellen om langs te komen.
Je zegt dat hij weinig kan doen, maar wat nou als blijkt dat Hammie te ernstig gewond is en veel pijn heeft? Dan kan hij hem iig humaan in laten slapen.

Ik heb dit al gedaan maar kon niet terecht. Als dat morgen blijkt word hij ingeslapen

smurffie

Re: hamster. einde leven ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:48

Ik zou hem wel wakker maken om hem suikerwater toe te schuiven. In een diepe slaap kunnen ze ver wegzakken..

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:50

Hij gaat denk ik inderdaad eerder dood in zijn slaap dan dat hij wakker is

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:50

smurffie schreef:
Ik zou hem wel wakker maken om hem suikerwater toe te schuiven. In een diepe slaap kunnen ze ver wegzakken..
oké. Zet mijn wekker om 1 uur dan geef ik het dan kan hij nog even slapen

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:51

JadoreCherry schreef:
Hij gaat denk ik inderdaad eerder dood in zijn slaap dan dat hij wakker is

Maar wakker kan hij weer niet rusten..

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:52

Nee, dat is ook weer waar, dilemma dilemma

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:52

Ik zou een andere dieren arts nemen, wat een zak zeg!!
Mijn hamstertje is 2 jaar geleden ingeslapen op 2e Kerstdag, kon gelijk komen!!

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:53

JadoreCherry schreef:
Nee, dat is ook weer waar, dilemma dilemma

Ja inderdaad maak hem straks ff wakker en dan lekker een warm nestje maken dat hij na zijn suikerwater weer kan slapen en hopelijk opknapt

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:54

Meid, bel een andere dierenarts.

Ik geloof er geen zak van dat alle dierenartsen bij jou in de buurt een stuiptrekkende hamster afwijzen. Dat kan gewoon niet.

Misschien willen je ouders geen weekendtarief betalen voor een hamster?

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:54

larrylurex schreef:
Ik zou een andere dieren arts nemen, wat een zak zeg!!
Mijn hamstertje is 2 jaar geleden ingeslapen op 2e Kerstdag, kon gelijk komen!!

Normaal zijn we altijd welkom maar dit vind ik ook nogal apart ja..

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:56

Jasmijn159 schreef:
Meid, bel een andere dierenarts.

Ik geloof er geen zak van dat alle dierenartsen bij jou in de buurt een stuiptrekkende hamster afwijzen. Dat kan gewoon niet.

Misschien willen je ouders geen weekendtarief betalen voor een hamster?

Ik heb niet gezegd dat ze het allemaal afwijzen maar die ik heb gebeld doen alleen spoed hier ben ik verder niet op in gegaan dus weet niet wat ze spoed vinden.
Ik betaal zelf trouwens alles

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:00

Ga maar slapen TS je kunt nu toch niks doen en wakker maken is ook niet goed.

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 00:01

saskiakefie schreef:
Ga maar slapen TS je kunt nu toch niks doen en wakker maken is ook niet goed.

Dan laat ik hem wel slapen..

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:02

Shock
Een knager kan door een plotseling tekort aan circulerend bloed in een gevaarlijke en soms zelfs dodelijke shock raken. Zo'n tekort ontstaat niet alleen door bloedverlies of uitdroging, maar ook door grote angst en pijn. Bij grote schrik verwijden de bloedvaten zich, waardoor er in het knaagdierlichaam een relatief tekort aan bloed ontstaat. Vaak leiden een val, vechtpartij, oververhitting of een stressverhogende ontmoeting met hond, kat of fret tot een shock. Symptomen zijn versuffing, starende ogen, een onregelmatige, snelle hartslag en een versnelde ademhaling. Doordat het bloed tijdens de shocktoestand naar de belangrijkste organen stroomt (zoals het hart), voelen de poten van de knager koud aan en zijn de slijmvliezen (in de bek) bleek. Breng het slachtoffer snel naar een warme, donkere en rustige plaats. De meeste knagers komen dan langzaam weer bij hun positieven.

Dat heb ik van een website, denk dat je hamster dat heeft. Dus dan gaat ie misschien niet dood maar zou wel die tips opvolgen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:03

sterkte met de hamster ik zou morgenochtend wel gelijk bellen voor je naar school gaat en dan gaan, dus zodra je dierenarts open is (meestal tussen 08uur en 09 uur) gelijk aan de telefoon hangen bij ze :)

Sterkte

je kan trouwens wel je wekker om de 2uur zetten om te kijken hoe het gaat en dan evt water toedienen bij hem sterkte en welterusten

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:04

Ik lees al de hele avond mee maar wil toch even reageren. .

Meis! Wat ben je goed bezig! Ik vind het super om te lezen hoeveel jij om je beestje geeft, zat mensen die t niet doen. Je handeld juist, en ondanks dat het niet loopt zoals jij hoopt (naar de da gaan) probeer jij zo goed als je kan je beestje te helpen! Super!

Verder, hij ligt nu al even te slapen.. ik zou hem nu nog even wakker maken en wat proberen te laten drinken (suikerwater) maar ook te laten eten. Ik weet niet veel van hamsters, maar mogen ze komkommer?
Zoja geef hem wat kleine stukjes kokommer en doe er een heeeeeel klein snufje zout in, dat is goed voor hem en zorgt ervoor dat hij ook wil drinken (zorg in dit geval dat er ook gewoon "naturel" water beschikbaar is en niet alleen suikerwater) zit veel vocht in. Als ze geen komkommer mogen, probeer dan iets anders waar je wat zout op kan doen, wat ook vochtig is.
En ik zou hem over een uur of 3 nog een keertje wakker maken. Ik weet niet hoe laat je wekker gaat morgen? Stel rond 8uur, dan zou ik hem vannacht om 4u nog wakker maken ipv om 3uur. En dan weer even drinken proberen te geven en wat te eten.
Ik hoop dat je hier war aan hebt :)

Succes vannacht en ik hoop zo dat hij het haalt!

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 00:05

JadoreCherry schreef:
Shock
Een knager kan door een plotseling tekort aan circulerend bloed in een gevaarlijke en soms zelfs dodelijke shock raken. Zo'n tekort ontstaat niet alleen door bloedverlies of uitdroging, maar ook door grote angst en pijn. Bij grote schrik verwijden de bloedvaten zich, waardoor er in het knaagdierlichaam een relatief tekort aan bloed ontstaat. Vaak leiden een val, vechtpartij, oververhitting of een stressverhogende ontmoeting met hond, kat of fret tot een shock. Symptomen zijn versuffing, starende ogen, een onregelmatige, snelle hartslag en een versnelde ademhaling. Doordat het bloed tijdens de shocktoestand naar de belangrijkste organen stroomt (zoals het hart), voelen de poten van de knager koud aan en zijn de slijmvliezen (in de bek) bleek. Breng het slachtoffer snel naar een warme, donkere en rustige plaats. De meeste knagers komen dan langzaam weer bij hun positieven.

Dat heb ik van een website, denk dat je hamster dat heeft. Dus dan gaat ie misschien niet dood maar zou wel die tips opvolgen

Dankje !Hij ligt warm en donker en rustig zeker want we hebben de katten naar buiten gedaan. Alleen de trekjes horen er weer niet echt bij..

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 00:07

Crypto schreef:
sterkte met de hamster ik zou morgenochtend wel gelijk bellen voor je naar school gaat en dan gaan, dus zodra je dierenarts open is (meestal tussen 08uur en 09 uur) gelijk aan de telefoon hangen bij ze :)

Sterkte

je kan trouwens wel je wekker om de 2uur zetten om te kijken hoe het gaat en dan evt water toedienen bij hem sterkte en welterusten

Heb morgen geen school in vakantie dus ga dan gelijk naar de DA

Wekker staat al om 1 en 4 uur !
Slaap ze

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:07

Hoort alles er niet bij?? Ik dacht dat het misschien wel kon kloppen :( maar ik hoop dat ik je een Bertje heb geholpen en veel succes met je hamster :D

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:08

Ik kan je verder niet veel tips geven maar goed om te zien dat je zo begaan bent met je hamstertje! Ik hoop ook van harte morgen te lezen dat 'ie de nacht gehaald heeft.
Heel veel sterkte!

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 00:09

evaac schreef:
Ik lees al de hele avond mee maar wil toch even reageren. .

Meis! Wat ben je goed bezig! Ik vind het super om te lezen hoeveel jij om je beestje geeft, zat mensen die t niet doen. Je handeld juist, en ondanks dat het niet loopt zoals jij hoopt (naar de da gaan) probeer jij zo goed als je kan je beestje te helpen! Super!

Verder, hij ligt nu al even te slapen.. ik zou hem nu nog even wakker maken en wat proberen te laten drinken (suikerwater) maar ook te laten eten. Ik weet niet veel van hamsters, maar mogen ze komkommer?
Zoja geef hem wat kleine stukjes kokommer en doe er een heeeeeel klein snufje zout in, dat is goed voor hem en zorgt ervoor dat hij ook wil drinken (zorg in dit geval dat er ook gewoon "naturel" water beschikbaar is en niet alleen suikerwater) zit veel vocht in. Als ze geen komkommer mogen, probeer dan iets anders waar je wat zout op kan doen, wat ook vochtig is.
En ik zou hem over een uur of 3 nog een keertje wakker maken. Ik weet niet hoe laat je wekker gaat morgen? Stel rond 8uur, dan zou ik hem vannacht om 4u nog wakker maken ipv om 3uur. En dan weer even drinken proberen te geven en wat te eten.
Ik hoop dat je hier war aan hebt :)

Succes vannacht en ik hoop zo dat hij het haalt!

Maar als ik hem wakker maak ben ik weer bang dat hij stuiptrekkingen krijgt.. pff dit is echt moeilijk. Check hem om 1 uur en 4 uur even ben wss om 6 uur al wakker dus dan ook. Bedankt !

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 00:10

JadoreCherry schreef:
Hoort alles er niet bij?? Ik dacht dat het misschien wel kon kloppen :( maar ik hoop dat ik je een Bertje heb geholpen en veel succes met je hamster :D

Alleen de stuiptrekkingen niet .Maar misschien een combinatie van hersenschudding met schock??

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 00:10

Ivy_ schreef:
Ik kan je verder niet veel tips geven maar goed om te zien dat je zo begaan bent met je hamstertje! Ik hoop ook van harte morgen te lezen dat 'ie de nacht gehaald heeft.
Heel veel sterkte!

Dankje wel! hoop het ook..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:10

Ow je hebt vvakantie Sorry dat wisst ik niet :) Ik hoop iig n fijne update te lezen morgen:)

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:11

Succes met t diertje