Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Iruss94 schreef:vlees geven heet Barf.
ik ben een paraveterinair en zeg niet doen!!! bij brok weet je de verhouding wat ze binnen krijgen van het brok. bij vlees weet je dat niet dus kan lijden tot gebrekziektes ook heb je kans op ziektes van het vlees.
Een goede puppy brok bevat bijna geen calcium omdat de botten anders te snel groeien waardoor veel kans heb op ED.
wat je je hond geeft als die volwassen is maakt niet veel uit als de samenstelling maar klopt en je hond het er goed op doet ( in nl heb je geen slecht voer)

) en hij is zeer gelijkmatig gegroeid, nooit uit model geweest
ik was de enige op puppy en basis gehoorzaamheid die vers voerde en hondlief was ook de enige die zo gelijkmatig groeide, de rest groeide alle kanten op 
komt er na een week weer een penslap of half konijn voorbijwandelenm.. neuh dank u .
( sterker nog ik heb nog nooit een hond op korrels laten leven)
, en nee er werd gezegd vers voeren = barf en dát is niet waar het is een MANIER van vers voeren.... 
)
blokje schreef:Mijn vorige hond was ook gezond, mooi in de vacht, goede ontlasting, niet te dik.
Mooi gezond. En een brokken hond.
Geloof ook wel dat een hond op brokken het goed kan doen.
Maar als het beter kan dan liever beter
, maar het kwam erop neer dat de calcium/magnesium? balans verkeerd ligt bij veel versvlees diëten, ook niet zo gek want juist omdat het gevarieerder is, zijn dat soort dingen heel moeilijk te controleren.Lepeltje schreef:Lang verhaal kort: Beide zijn niet ideaal, maar als ik kijk naar het voordeel van het veel beter onderzochte en gereguleerde brokvoer (van een premium voer verandert de samenstelling weinig), zou een goede puppybrok toch mijn voorkeur hebben. Simpelweg omdat je dan weet wat je voert. Of je moet een uitgebreide analyse doen op je vers vlees. Een simpele redenering: dit is wat wolven eten en officieel zijn het carnivoren DUS dit is het beste is niet altijd even logisch.
ashley1 schreef:Tussendoor na een discussie met vriend toch weer een keer Royal Canin gegeven en het viel hem ook op hoeveel meer die hond ging drinken, echt zo zout denk ik.
. Volgens mij zijn brokken meer dan 95% droge stof terwijl vlees misschien wel voor meer dan de helft uit water bestaat. Als jij een bak rozijnen leeg eet heb je waarschijnlijk achteraf ook meer behoefte om te drinken als na een bak druiven . Als je nu frolic was gaan voeren dan komt het waarschijnlijk wel van het zout maar bij royal canin zal dat wel mee vallen. kimmie261 schreef:@ashley1 : ik voer zo'n 33 jaar vers,moet ik me dan werkelijk daar nog in gaan verdiepen ???![]()
( sterker nog ik heb nog nooit een hond op korreltjes laten leven)
hahaha, en nee er werd gezegd vers voeren = barf en dát is niet waar het is een MANIER van vers voeren....
liedje89 schreef:ashley1 schreef:Tussendoor na een discussie met vriend toch weer een keer Royal Canin gegeven en het viel hem ook op hoeveel meer die hond ging drinken, echt zo zout denk ik.
Of gewoon omdat vlees natuurlijk al heel veel vocht bevat en droge brokken natuurlijk per definitie heel weinig vocht bevatten. Volgens mij zijn brokken meer dan 95% droge stof terwijl vlees misschien wel voor meer dan de helft uit water bestaat. Als jij een bak rozijnen leeg eet heb je waarschijnlijk achteraf ook meer behoefte om te drinken als na een bak druiven . Als je nu frolic was gaan voeren dan komt het waarschijnlijk wel van het zout maar bij royal canin zal dat wel mee vallen.