danzzz schreef:xSCWx schreef:Maar ik heb je nog steeds geen antwoord op de vraag zien geven: waarom geef je niet simpelweg meer voer?
Hoeveel gram krijgt ze nu?
Maar eigenlijk moet je voeren op gevoel. Heeft de hond meer nodig? Dan geef je meer.
Ik ben nooit afgegaan op de grammen die op een pak staan want geen enkele hond is hetzelfde. Alles hangt af van karakter, beweging en spijsvertering.
Ik ben inderdaad tegen het exacte aantal grammen geven van wat er op de zak staat. Ik snap ook niet hoe je erbij komt dat ik tegen voeren op gevoel ben

Laat ik het zo zeggen, aangezien je niet wil zeggen hoeveel gram ze krijgt: had het nodig geweest, had mijn hond 3x per dag een kilo vlees gehad... (Nou wilde ze op haar dunst niet meer 1200 gram op een dag eten helaas)
Zeker inderdaad niet onbeperkt voeren.
Zorg ervoor dat je hond niet schrokt (anti schrokbak) en dat ze 1,5 a 2 uur na het voeren rust houdt. Het is geen garantie maar de kans is kleiner op een maagtorsie.
Ik lees dat de gemiddelde richtlijn 350 gram brokken Jarco per dag is. Dan krijgt ze dus 350 x 3 = 1050 gram en nog 1 kilo vlees. Als ze dat écht krijgt, is er zeer waarschijnlijk iets anders aan de hand. Lintworm, stress, snelle schildklier?
.