Hond likt mand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Hond likt mand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 11:13

Ik zat erbij hoor. Ben maar niet bang dat ik dat laat doen als ik er niet bij ben

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:16

Dan nog, dat is niet de bedoeling.
Het ene moment doe je hersenwerk stiekem en nu weten je ouders het toch. Je komt niet heel geloofwaardig over.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 11:22

Haha mijn ouders weten niet alles. Ze weten wel dat ik het doe maar ze weten niet hoeveel enzo

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:24

drawerlover schreef:
Hallo wij zijn de ouders van drawerlover.Wij lezen al het hele topic mee en we willen even reageren. Drawerlover weet dat niet omdat de dan vaak nog op school zit maar wij wandelen bijna elke dag met de honden dus minstens een kwartiertje. En ik denk dat drawerlover sommige Dingen een beetje verkeerd formuleerd. Daar heeft ze soms wat moeite mee en dat vinden we jammer. Misschien is een verschilletje ook dat de meeste van jullie paarden hebben en dus achteraf wonen in een bos of open vlakte. Wij wonen midden in een dorp. Wij gaan wel vaker naar de peel lekker wandelen. Dat is vaker meer dan een uur. De hondjes worden regelmatig buiten gelaten en dan laten ze alle remmen los. Het is wel degelijk waar dat de vader van drawerlover en drawerlover zelf moe zijn als ze thuiskomen. En drawerlover doet hersenwerk dat weten wij ook en dat vinden de hondjes leuk. Met een tikje bedoeld ze dat we even hem zo aanraken van he stop daar eens mee en ja vaak moet Max dan grommen maar dat doet hij net zovaak bij drawerlover dan bij iemand die max niet kent en bij ons precies hetzelfde verhaal. Ik hoop dat het nu voor iedereen een beetje duidelijker is. Drawerlover zal wel weer verder reageren.

Je ouders zeggen dat jij er niet van weet, jij zegt dat je erbij zit.
Ehm...ben ik nou gek?

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:25

Hebben jullie ooit al eens verder gekeken dan dat het puur een vervelende eigenschap is?
Honden die heel veel likken hebben vaak last van tandjes (rotte tanden, wisselen van tanden) of klachten van het maag-darmstelsel.
Een hond met een te platte snuit kan ik zomaar van inbeelden dat de tandjes ook niet geweldig zijn...

Ik heb een pup van 4 maand die aan het wisselen is en die likt vaak heerlijk aan zijn mand.. Lekker koud ook! Ik ga hem daar absoluut niet voor straffen. Enkel als hij aan mijn meubels ofzo gaat eten zal ik er iets van zeggen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 11:27

Haha klopt mijn hond heeft een nogal erge centenbak. De tandsteen is pas geleden weggehaald dus daar kan het niet meer aan liggen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 11:28

Jolien87 schreef:
drawerlover schreef:
Hallo wij zijn de ouders van drawerlover.Wij lezen al het hele topic mee en we willen even reageren. Drawerlover weet dat niet omdat de dan vaak nog op school zit maar wij wandelen bijna elke dag met de honden dus minstens een kwartiertje. En ik denk dat drawerlover sommige Dingen een beetje verkeerd formuleerd. Daar heeft ze soms wat moeite mee en dat vinden we jammer. Misschien is een verschilletje ook dat de meeste van jullie paarden hebben en dus achteraf wonen in een bos of open vlakte. Wij wonen midden in een dorp. Wij gaan wel vaker naar de peel lekker wandelen. Dat is vaker meer dan een uur. De hondjes worden regelmatig buiten gelaten en dan laten ze alle remmen los. Het is wel degelijk waar dat de vader van drawerlover en drawerlover zelf moe zijn als ze thuiskomen. En drawerlover doet hersenwerk dat weten wij ook en dat vinden de hondjes leuk. Met een tikje bedoeld ze dat we even hem zo aanraken van he stop daar eens mee en ja vaak moet Max dan grommen maar dat doet hij net zovaak bij drawerlover dan bij iemand die max niet kent en bij ons precies hetzelfde verhaal. Ik hoop dat het nu voor iedereen een beetje duidelijker is. Drawerlover zal wel weer verder reageren.

Je ouders zeggen dat jij er niet van weet, jij zegt dat je erbij zit.
Ehm...ben ik nou gek?

Ja je snapt het niet. Ze zeggen dat ik niet in de gaten heb dat ze wandelen omdat ik naar school ben. Kijk het nog maar eens door dan zie je het wel

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:39

Ah oké, zo had ik het inderdaad niet begrepen. Mijn excuses.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:03

Goed dat je al aan de slag bent gegaan met hersenwerk TS. Dat vinden je hondjes vast erg leuk. Wordt anders ook lid van de Facebookpagina. Daar staan veel leuke ideeën en tips op.
Verder zou ik je ouders willen vragen specifiek mijn posts nog eens goed door te lezen. Met name op het inlezen in hondengedrag. (Er bestaan veel leuke boekjes die je in een wip hebt uitgelezen) Er is zoveel meer uit jullie omgang met de honden te halen dan nu wordt gedaan en dat is zonde om te laten liggen. Zowel voor jullie als voor de honden.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 12:48

Jolien87 schreef:
Ah oké, zo had ik het inderdaad niet begrepen. Mijn excuses.

Haha maakt niet uit gewoon even aangeven niks aan het handje toch?!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 12:49

annepaardoes schreef:
Goed dat je al aan de slag bent gegaan met hersenwerk TS. Dat vinden je hondjes vast erg leuk. Wordt anders ook lid van de Facebookpagina. Daar staan veel leuke ideeën en tips op.
Verder zou ik je ouders willen vragen specifiek mijn posts nog eens goed door te lezen. Met name op het inlezen in hondengedrag. (Er bestaan veel leuke boekjes die je in een wip hebt uitgelezen) Er is zoveel meer uit jullie omgang met de honden te halen dan nu wordt gedaan en dat is zonde om te laten liggen. Zowel voor jullie als voor de honden.

Haha dankje. Ik heb die hele site doorzocht. Ben nu nog vooral met basisdingen bezig maar zo snel ze het snappen ga ik verder. Als ze ook een stukje boterham van me krijgen ga ik dat direct verstoppen zodat ze meteen kunnen gaan zoeken. Vinden ze heel leuk dat zie je wel

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:17

drawerlover schreef:
Hallo wij zijn de ouders van drawerlover. Wij lezen al het hele topic mee en we willen even reageren

Goh wat verrassend, lezen jullie ook haar andere topics door dan? Over de geesten en paranormale dingen enzo, daar wordt ook heel veel besproken over jullie en de thuissituatie wat soms behoorlijk heftig is en vaak ongeloofwaardig/ zorgwekkend klinkt wat ze allemaal zegt.... Misschien eens een gelegenheid om goed naar jullie dochter te kijken en te beoordelen of het niet eens tijd wordt dat ze hulp krijgt....

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:35

drawerlover schreef:
Misschien is een verschilletje ook dat de meeste van jullie paarden hebben en dus achteraf wonen in een bos of open vlakte. Wij wonen midden in een dorp.

Ik woon midden in het centrum van een grote stad op een flat. Onze hond liep rustig minimaal 3 uur op een dag buiten hoor.
En dan ook met 2 ouders die fulltime werkten, ikzelf als student + werk + paarden.
Dus dat zijn echt onzin excuses, dan moet je gewoon geen honden/beesten nemen als je 'moe/lui' bent na 8 uur werken/school/huishouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:45

Wat een bijzonder topic is dit, zeg..
Ten eerste: waarom moet het likken aan de mand afgeleerd worden? Mijn hond doet ook wel eens dingen die ik zelf niet heel prettig vind, maar als hij er verder geen schade aan oploopt en wij er niet echt hinder van hebben, wat zal het dan?
Verder, dat uitlaten, tja.. Daar is al heel wat over gezegd maar ik vind het net als de rest behoorlijk sneu. Of het nu een grote of kleine hond is, ze hebben allemaal voldoende beweging nodig. En dat is beslist niet een kwartiertje per dag.
Tot slot vind ik je erg raar overkomen TS, wat is er nu stiekem en waar weten je ouders van? Waarom laat je zogenaamd je ouders typen in dit topic..? Ik snap d'r weinig van.

Edit: Ook ik woon midden in de stad op een appartement met een Friese Stabij in huis. Die komt ook zo'n drie á vier uur per dag buiten en het liefst nog midden op de dag een lange ronde in het bos.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 15:44

Manda schreef:
drawerlover schreef:
Hallo wij zijn de ouders van drawerlover. Wij lezen al het hele topic mee en we willen even reageren

Goh wat verrassend, lezen jullie ook haar andere topics door dan? Over de geesten en paranormale dingen enzo, daar wordt ook heel veel besproken over jullie en de thuissituatie wat soms behoorlijk heftig is en vaak ongeloofwaardig/ zorgwekkend klinkt wat ze allemaal zegt.... Misschien eens een gelegenheid om goed naar jullie dochter te kijken en te beoordelen of het niet eens tijd wordt dat ze hulp krijgt....

Ondertussen heb ik mijn ouders alles weer verteld dus ze weten alles ook echt alles. En ja me ouders zeiken ook wel eens dat ik hulp moet krijgen. Dan zeg ik ja dan regel dat als je dat denkt en dan zeggen ze nee ben je gek. Ze weten hier dus alles van. Ben maar niet bang hoor. Anders zou ik hier ook niet al dat gedoe hebben geplaatst want ik vraag toch eerst altijd toestemming. Ik weet zelf ook best wel dat ik niet helemaal goed werk in die pudding van mij maar ja als me ouders het niet goed vinden dat ik naar een psycholoog ga maar zelf er ook over zitten te zeuren dat ik hulp moet krijgen, wat moet ik dan?? Maar oke mensen dit gaat off-topic. Het gaat over mijn hond, niet over mezelf

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:53

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1744958&

TS, misschien staan in dit topic wat tips..
Ik ben van mening dat als je een hond niet kan geven wat het nodig heeft, dat je geen honden moet nemen. Je zegt dat je moeder er geen conditie voor heeft. Meen je dit nou? Als ze (zoals je zegt) de hele dag met het huishouden bezig is kan ze vast een rondje extra doen tussendoor. 'Geen conditie' is hier echt onzin. #)

Je kan de taken opdelen, jij de honden uitlaten 's ochtends voor school, je moeder dan rond 10 uur en 1/2 uur weer en jij dan weer vlak voor dat je gaat eten 's avonds. Je vader vlak voor het slapen gaan. Zo ben ik het gewend en als je er een gewoonte van maakt is het echt niet zo vervelend. (En ik woon ook gewoon in een dorp)

Als laatste zou ik je een tip willen geven voor het trekken aan de lijn, maak er een spelletje van, neem wat snoepjes mee en leer ze netjes naast je te lopen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 17:10

Wow eventjes ik moet Om half 7 op en om half 8 gaan. Dat zal hem dus niet worden denk ik want ik heb die hele tijd echt nodig als ik niet als een half dooie kip op school wil komen. Voor de rest kan ik het vragen. Ik heb net weer wat hersenwerk gedaan. Ze weten nu al precies dat als ik een deken op de grond heb of wat voorwerpen op de grond heb dat er snoepjes in zitten. Voor Sies kan ik het zelfs alweer wat moeilijker maken want die heeft alles zo gevonden. Bij Max moet ik zo nu en dan nog wel eens eventjes meehelpen

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:17

Klinkt goed. Nu zet je ze weleens ergens los in de tuin oid? Als je dat dan doet 's ochtends wanneer je een broodje eet, dan kan je moeder rond 10en een iets groter rondje maken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:13

Mijn man loopt elke ochtend rond 6 uur met onze honden.
Terwijl hij loopt drinkt hij zijn koffie.

Toen ik studeerde liep ik ook om 6 uur 's ochtends al buiten.

Als je een dier wil, moet je er voor zorgen.
Als jullie echt van de hond(en) houden gunnen jullie ze een fijn huis.
Een huis met eigenaren die wel tijd in ze willen stoppen.
Eigenaren die wel opvoeden en wandelen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 00:42

luuntje schreef:
Mijn man loopt elke ochtend rond 6 uur met onze honden.
Terwijl hij loopt drinkt hij zijn koffie.

Toen ik studeerde liep ik ook om 6 uur 's ochtends al buiten.

Als je een dier wil, moet je er voor zorgen.
Als jullie echt van de hond(en) houden gunnen jullie ze een fijn huis.
Een huis met eigenaren die wel tijd in ze willen stoppen.
Eigenaren die wel opvoeden en wandelen.

Oké ik wil niet gemeen doen maar dit is gewoon net alsof we ze zo mishandelen dat ze niks te eten krijgen en ze doodziek zijn ofzo. Tuurlijk voeden we ze op. Ja we laten de hondjes in de ochtend altijd buiten. Als mijn vader opstaat geeft hij ze brokjes en dan laat hij ze even buiten rennen. En dat naar buiten laten doen we wel regelmatig. Kunnen ze zelf aangeven door voor de deur te gaan staan. Meestal doen ze dan ook meteen hun behoeften. Als ik optel hoelang ze zo buiten zijn kom ik minstens aan een half uur. Vooral in de zomer zelfs de bijna de hele dag lang. Owja en rennen doen ze binnen ook als ze de 5 minuten hebben :') . Als je dat halfuur optelt bij het wandelen kom je minstens aan 3 kwartier. Vaak is het nog langer. Dit is ongeveer het minimale. Pak dan mijn hersenwerk er nog bij waar ik in totaal ongeveer 20 minuten over doe dus per hond 10 minuten (wat voor dagelijks ongeveer genoeg is) dan krijgen ze genoeg uitdaging en beweging

Edit: denk dus aan per dag he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:17

Vind ik nog steeds niet veel. :=

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:28

Ik vind het mishandeling.
Jullie onthouden de honden beweging en opvoeding.

Ik zit in een scootmobiel/rolstoel. Heb dagen dat er 2 schouders tegelijk uit de kom hangen.
Heup die vervangen moet worden door kunstheup.
Mijn honden lopen op 1 rondje al meer dan jullie honden over de hele dag.

Zo'n slap excuus, moe van werk en school.
Neem dan een pluchen hond uit de speelgoedwinkel.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 10:47

Vandaag wordt anders!! Ze gaan vandaag eens een hele grote ronde met mij wandelen want ik en jarig. Straks eerst lunchen ergens met mijn ouders, dan even met de schatjes hersenwerk doen en mijn ouders ook even laten zien en dan eventjes rust en dan even een flinke ronde wandelen. Kheb er nu al zin in :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:50

Gefeliciteerd met je verjaardag.
Veel wandelplezier.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 14:02

Dankje en dankje :)

Ik heb het hersenwerk al gehad nu dalijk nog even een flinke ronde wandelen