Oor kanker bij hond? (Foto's)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:51

Als je 24 bent, kan je de hond toch wel zelf even naar de DA brengen ? De rekening kunnen en zullen ze heus wel naar je moeder opsturen als je dit vraagt.
Ik snap dit echt niet... :n

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:53

Lijkt mij een bloedoor, door het krabben.

Naar de dierenarts en het laten schoonmaken.

Daarnaast je hond laten testen op oormijt, want die kans is groot.
Als hij dat niet heeft, dan is de kans groot dat je hond te veel oorsmeer aan maakt.
Dit gaat jeuken, ze gaan krabben en krijgen dan een bloedoor...

Naar de dierenarts dus, en zo snel mogelijk!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:54

Shanna schreef:
Selka schreef:
Ts, je bent 24 jaar oud. Dat houdt in dat jouw ouders niet langer financieel verantwoordelijk zijn voor jou.
Pak de hond en ga nu naar de DA!

Ik snap niet hoe je rustig kunt afwachten terwijl een dier lijdt. Desnoods tref je een betalingsregeling!

Het is niet mijn hond maar die van mn ouders, ik zelf heb het financieel minder breed dan hen, vandaar dat ik niet zomaar de rekening op mij neem.

Je hoeft ook niet de rekening op je te nemen. Als je naar de DA gaat waar ze altijd heen gaan staan ze daar in het systeem en gaat de rekening zo naar je ouders.
Ga je naar een ander zeg je dat het de hond van je ouders is en laat je daar de rekening naar toe sturen.

Ik maak dit soort dingen ook mee op de dierenambulance, van de week nog met een dier en heb toen de dierenpolitie ingeschakeld.

Amaris

Re: Oor kanker bij hond? (Foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:58

Dat is niet altijd.

Mijn DA wilt gewoon zijn centjes krijgen meteen na levering van de dienst. Op rekening is daar niet mogelijk, alleen pinnen of contant. Zoals ik de DA wel eens heb horen zeggen (niet tegen mij) als je boodschappen doet moet je ook gewoon netjes meteen betalen. Bij hun ook.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:02

Ragdollcat schreef:
Eerlijk gezegd vind ik wel dat ze het dier van nodige zorg onthoudt, want het kan zeer pijnlijk zijn........en dus verwaarlozing en laat het gewoon met pijn en ongemak rondlopen..........

Gewoon ze proberen te gaan overtuigen toch ermee naar de dierenarts te gaan en niet ff wachten tot een volgende week.........

Dat zouden ze zichzelf ook zeer zeker weten niet aandoen.

Ja, financiele plaatje he............dat mag geen reden zijn om het dier van hulp te onthouden, maar dat is wat ik ervan vind en vind ik het wel een dierenmishandeling in dit geval.

Getver zeg... Wat een rot gevoel krijg ik van deze situatie..
Kruidvat druppels
Geen dierenarts
Financiële situatie
En dan nog wachten omdat baasjes op vakantie moeten...

De mogelijkheid om op afbetaling kosten te betalen is bij vele dierenartsen gewoon mogelijk.
Daarnaast zou ik nooit zelf 'luxe' op vakantie gaan en de zorg voor mijn hond onthouden! Waarom neem je in godsnaam een dier?! Je ouders zouden zelf iets moeten hebben, wedden dat ze zelf wel naar de huisarts gaan met pijn?

Ga minstens op consult!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:11

Nouja, nu is TS wel genoeg afgekat... Ik gok dat de eigenaren niet helemaal doorhebben hoe ernstig de situatie eigenlijk is. Dat weet TS nu wel (hopelijk) dus ik neem aan dat ze zsm naar de DA gaat...? :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:12

Veel dierenartsen doen niet meer aan rekeningen en afbetalingen.... daar veel mensen vaak huilend op de stoep staan en betalen ho maar... Helaas komt het zeer veel voor.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:15

Wilawander schreef:
Veel dierenartsen doen niet meer aan rekeningen en afbetalingen.... daar veel mensen vaak huilend op de stoep staan en betalen ho maar... Helaas komt het zeer veel voor.

Dat snap ik wel, onlangs was het op TV dat 1 op tien niet betaald met deze dingen.
Uiteindelijk moet de DA ook rondkomen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:15

TS zou ook voor kunnen schieten toch, waar een wil is, is een weg... :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:19

Billy schreef:
Guthedentjemie, wat een labbekakken.... Wel op vakantie maar miet fatsoenlijk voor de hond zorgen..... Ik wil hem of haar wel komen halen, maar dan zien ze hem niet meer terug......

tja...slecht financiele situatie en op vakantie gaan,die snap ik ook niet echt :7

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:24

Nou dit is niet iets waar hij sinds gisteren last van heeft, moet al veel langer spelen, zoals hier al geopperd, verwaarloosde chronische oorontsteking.

Als de druppels die je in 1e instantie krijgt bij de da niet werken ga je normaliter terug en dan krijg je doorgaans wat anders, eventueel met tabletten erbij en een kweek van de rommel in het oor.
Om de goede medicijnen te kunnen geven.
En voor jouw idee, zal ook niet de eerste en laatste hond zijn waar gehoorgang uit gehaald moet worden omdat uiteindelijk de ontsteking niet meer weg te krijgen is.

Maar jemig.. wat moet die arme hond een pijn aan zijn kop hebben..... Al tijden.... gewoon zielig.

Doe alsjeblieft dat dier een plezier en ga ermee naar de dierenarts, alvast waarschuwing, dit gaat je meer dan een consultje en tubetje zalf kosten om dit op te lossen, is al zo verwaarloost.

Poster voor me heeft ook nog wel goed puntje ja, het is maar wat je belangrijk vind.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:28

Sjolvir schreef:
Nou dit is niet iets waar hij sinds gisteren last van heeft, moet al veel langer spelen, zoals hier al geopperd, verwaarloosde chronische oorontsteking.

Als de druppels die je in 1e instantie krijgt bij de da niet werken ga je normaliter terug en dan krijg je doorgaans wat anders, eventueel met tabletten erbij en een kweek van de rommel in het oor.
Om de goede medicijnen te kunnen geven.
En voor jouw idee, zal ook niet de eerste en laatste hond zijn waar gehoorgang uit gehaald moet worden omdat uiteindelijk de ontsteking niet meer weg te krijgen is.

Maar jemig.. wat moet die arme hond een pijn aan zijn kop hebben..... Al tijden.... gewoon zielig.

Doe alsjeblieft dat dier een plezier en ga ermee naar de dierenarts, alvast waarschuwing, dit gaat je meer dan een consultje en tubetje zalf kosten om dit op te lossen, is al zo verwaarloost.

Poster voor me heeft ook nog wel goed puntje ja, het is maar wat je belangrijk vind.

Alleen al een flesje Oto clean is 80 euro.
Maar dat is wel DE oorreiniger voor een DIER!
(niet tegen over jou hoor sjolvir!!!)

Daarnaast een consult van 40 euro.
Behandeling van de zalf.

Reken maar rustig voor 150 euro.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:29

Je ouders zouden ook van vakantie terug kunnen komen. :)* dan hoef jij het niet voor te schieten en is de hond eindelijk geholpen. Als dierenliefhebber moet dat toch geen probleem zijn.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:29

Wilawander schreef:

Begrijpelijk inderdaad, maar dan zoek je er eentje! Ken er hier meerdere die wel de mogelijkheid geven.

@thesserd Ik begrijp je standpunt, desondanks is de situatie klaarblijkelijk niet duidelijk als er wordt gewacht op een vakantie.. Maar that's my opinion..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:31

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:31

Maralyn@ hoe kom je bij 80 euro????? Eerder rond de 15 euro.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:32

Een dierenarts laat je ook wel in termijnen betalen hoor.

Maar als je daar misbruik van maakt, ben je net zo goed de sjaak, als dat je helemaal niet meer betaald.

Ga gewoon telefonisch in overleg, met je betreffende dierenarts over de mogelijkheden.

Dierenartsen zijn geen monsters, en bijten niet. Vaak zijn het de honden....

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:32

Mijn hond heeft ook last van chronische oorontsteking, door middel van goed voer en goede begeleiding van de DA is dat heel erg goed onder controle. Maar man, wat brak mijn hart toen ik haar voor het eerst zag en ze een oorontsteking had. Wat een pijn moet die hond gehad hebben. Mijn familie heeft deze hond letterlijk van haar baasjes weggeplukt omdat ze haar de juiste medische zorg onthielden. Aantal honderden euro's verder is het de beste hond die ik me kan voorstellen.

Sorry TS, ongeacht de financiële toestand van je ouders. Als je er niet voor kan betalen, moet je geen dier nemen. Ik vind dit door merg en been gaan en vreselijk laks. Als er terug denk aan mijn hond toen zij zo'n last van haar oren had en zie hoe de oren van jullie hond eruit ziet.. Krijg er kriebels van om eerlijk te zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:33

Ts, overleg gewoon met je dierenarts, bellen kost nu geen geld :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:33

Wilawander schreef:
Maralyn@ hoe kom je bij 80 euro????? Eerder rond de 15 euro.

Wij hebben zo'n pakket ervan.
Met schoonmaak reiniger en zalf... misschien licht dat daar aan...
En de zalf is ook geen beetje... (hond van 80 kg)

Edit: Dit zijn kleine tubetjes. Ik heb gelijk 500 ml... kan daar ook aan liggen natuurlijk. + zalf....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:38

nou ik vrees dat bij de hond van TS het zo ernstig is dat ze het dier ( ook voor zijn bestwil) onder narcose moeten gaan brengen om goed in het oor te kunnen kijken en behandelen.. het kan nog wel een duur grapje gaan worden,maar goed,er is veel te lang aangekeken en geprutst...

wat moet dat arme dier een pijn hebben...

shanna,dit is écht een spoed geval...eigenlijk mag je hier geen dag meer mee wachten...

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:40

dit valt onder categorie dierenmishandeling
dier word medische zorg ontnomen..
als jij zoveel pijn heb ontneem je jezelf dan ook de medische zorg
ik kan kotsen van zo soort mensen als jullie.. waarom hebben jullie uberhoud een hond als jullie de weigeren medische zorg te geven..
jij hebt hier net zo veel schuld aan als je ouders

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:45

Ts, het is de hond van je ouders maar aangezien je contact met je moeder hebt dan app je toch terug dat jij nu gaat en haar wel verteld hoe of wat en dat ze de rekening wel ziet.

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:46

Ahh wat erg dat er niet naar dit dier geluisterd wordt.. triest

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:09

Even opgezocht, het bonnetje voor de prijzen.

Epi otic.
Was inderdaad maar 18 euro.

Maar het zalfje was wat duurder. En daar hebben een aantal ampullen voor mee gekregen toen.