maralyn schreef:peach2001 schreef:zowel de kat als je huis behandelen met veerust. de meeste vlooienmiddelen zorgen dat de vlo sterft na het bijten, echter is 1 beet genoeg om eitjes te kunnen leggen, dus dat kan nog net voor ie doodgaat. dus je blijft in die cirkel zitten. veerust hielp hier geweldig, al maanden niet meer gespoten en nog steeds vlo-vrij. bij buitenkomen zou ik 2 of 3x per week toch blijven spuiten, ze nemen flink mee van buiten af vaak.
Je kat zou ik niet doen!!!
Echt niet!!!
Vee rust maakt namelijk een inslag op het zenuwstelsel van het dier. Probeer het eens uit met een vlieg en met een spin. Heel duidelijk!!!
Er zijn al zoveel katten en honden, ook grote honden, dood gegaan door het gebruik van vee rust!
Echt niet doen!!!
Je huis prima!
Wij, de winkel die het verkopen, adviseren nooit op hond, kat, en zelfs niet op het paard.
Officieel gezien is het bedoeld voor runderen.
na dik 20 jaar veerust op mezelf te hebben gebruikt kan ik je verzekeren dat het best meevalt als je het op grotere dieren dan insecten gebruikt. en in de afgelopen 25 jaar heb ik nooit een hond kat of paard ervan om zien vallen. Helaas werkt het ook niet tegen muizen en ratten, dan moet je een wel een bus of 100 leegspuiten erop. 4 bussen in een kleine ruimte werkt wel vrij goed om een klein tot middelmaat wespennest te verlammen, doden helaas ook niet... Dat is het ook eigenlijk; grote vliegen etc raken alleen maar tijdelijk verlamd, je dood ze meestal niet eens. maar hoe kleiner het insect, hoe groter de kans dat ze aan de verlamming overlijden.
Er zit best een verschil tussen iets verkopen en het in de praktijk grootschalig gebruiken